• lieva

Pussa sin sons snopp!

Jag har ett par vänner till mig som berättade hur en av dera väninnor i samma fotbollslag brukar ha med sig sin son dit ibland. Då hon byter blöja på honom offentligt brukar hon pussa på hans snopp och liksom verkligen visa detta inför folk och säga saker som "Titta vad gulligt" och "kolla så liten och söt"... och massa annat.
    Vet inte hur gammal barnet var,men kanske nått halvår/år..

Jag själv blev riktigt äcklad av  det jag hörde då jag tycker att man inte gör så. Man pussar inte sitt barns kön då detta är väldigt privat..
    Har själv en dotter och kan ju inte ens tänka den tanken liksom..Tycker det är så respektlöst och äckligt och ser det som ett övergrepp faktiskt tom.
    Men mina vänner tyckte att jag överreagerade och tyckte att det var väl jättekul och klart dem är gulliga de där små snopparna..
     Så därför undrar jag här vad ni alla på Familjeliv tycker. Är det okej att göra så som den tjejen gjorde med sitt barn????!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-11 14:54
    Intressant att många tycker det är okej ändå.
    Ville mest höra vad folk tycker och där ser man vad olika det kan vara..
    Bra att ämnet diskuteras i alla fall tror jag!
    Skulle jag se det med egna ögon skulle jag verkligen inte anmäla som någon trodde,men jag skulle nog ha extra koll på den människan tror jag nog. Tycker det är en privat zon och förstår inte varför.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-12 22:07
    Wow. Läst 12471 gånger och snart 300 inlägg!!!

• Svar på tråden Pussa sin sons snopp!
  • SaraA2
    k girl skrev 2010-08-11 14:04:15 följande:
    Ja, men i så fall påverkar man väl sitt barns sexualitet lika mycket när man munpruttar magen, pussar på stjärten och fötterna osv. För ett spädbarn är ju snoppen lika sexuellt laddad som ett öra.

Ja visst, men inte senare i livet när den sexulla uppfattningen börjar dyka upp efter några år, och om vi då antar att minnen från så pass tidig ålder faktiskt finns kvar och lagras så kan vi rimligen anta att det mycket väl kan ha någon sorts påverkan på barnets sexuella uppfattning och identitet.
  • sugar rush

men fy va äckligt...

de skulle aldrig komma på tanke hos mig att pussa ett barn sådär...

de passar sig verkligen inte och känns som ts skriver, väldigt kränkande!!

• hotmamma

nej fy,,, skulle inte ens komma på tanken att vara där nere med ansiktet ens,,,

Om det inte var du eller någon annan måste det varit jag
  • Mariohn

Fan vad ni överdriver. Nej det är inte ok, det är i allra högsta grad överdrivet och osmakligt att aktivt pussa ett barn på könet men mamman menade garanterat inte något sexuellt eller försökte skada sitt barn. Lugna ner er. 

• Sylwia

Nää usch tycker inte alls de är oki. Brukar bara tycka att de är konstigt när jag bytar blöja på min dotter och vill pussa på hennes mage när hon är naken :s

& snacka att de är jobbigt när jag måste duscha min 3 åriga son. Då & då måste man dra bak förhuden för att komma åt & göra rent tycker att de är skitjobbigt men måste tyvärr göras. Brukar låta sambon göra de :)

• chrissiya

usch så motbjudande!

Den dag man blir förälder så är detta verkligen INTE OK.
    Hur kan man som förälder ens göra så? Könet är ju en privat del, är en sak att man säger att "titta vilken söt liten snopp" osv men att pussa den är verkligen äckligt. Som alla har skrivit så är det en handling som förknippas med sex, och att göra det på ett barn... Nej vet du vad. Den mamman borde skärpa sig!

• Mariohn
    Sylwia skrev 2010-08-11 15:57:47 följande:

Nää usch tycker inte alls de är oki. Brukar bara tycka att de är konstigt när jag bytar blöja på min dotter och vill pussa på hennes mage när hon är naken :s

& snacka att de är jobbigt när jag måste duscha min 3 åriga son. Då & då måste man dra bak förhuden för att komma åt & göra rent tycker att de är skitjobbigt men måste tyvärr göras. Brukar låta sambon göra de :)

Snacka om att sexualisera barn. När min son på 9 månader är nybadad och mjuk och go så pussar jag och blåser på hela magen. Han är en bebis. Han ska få vara naken utan att jag är rädd för att ta i honom. 
  • Faber

*Shrug* Än så länge fattar han ju mindre än en undulat så han lär väl inte ta skada, hon lägger väl av när han blir äldre.

• mystisk89

Gud va hemskt, jag har inge barn själv, men jag har styvbarn. Och ena sonen får jag i bland byta blöjor på och tvätta av och så där. Men aldrig att jag skulle röra hans lilla snopp om det int handlar om att tvätta av honom eller om jag ser något sår som det kan bli, värmeslag ( märken ) något liknande...
    Pussa ens barn nere vid underlivet är int okej!! 

• Julia08

Nä fy, va äckligt! Tycker inte att det är okej pussa eller röra barnets könsorgan på "det sättet"! Enda rimliga skälen till att "röra" därnere är de hygieniska!

Svar på tråden Pussa sin sons snopp!