• lieva

Pussa sin sons snopp!

Jag har ett par vänner till mig som berättade hur en av dera väninnor i samma fotbollslag brukar ha med sig sin son dit ibland. Då hon byter blöja på honom offentligt brukar hon pussa på hans snopp och liksom verkligen visa detta inför folk och säga saker som "Titta vad gulligt" och "kolla så liten och söt"... och massa annat.
    Vet inte hur gammal barnet var,men kanske nått halvår/år..

Jag själv blev riktigt äcklad av  det jag hörde då jag tycker att man inte gör så. Man pussar inte sitt barns kön då detta är väldigt privat..
    Har själv en dotter och kan ju inte ens tänka den tanken liksom..Tycker det är så respektlöst och äckligt och ser det som ett övergrepp faktiskt tom.
    Men mina vänner tyckte att jag överreagerade och tyckte att det var väl jättekul och klart dem är gulliga de där små snopparna..
     Så därför undrar jag här vad ni alla på Familjeliv tycker. Är det okej att göra så som den tjejen gjorde med sitt barn????!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-11 14:54
    Intressant att många tycker det är okej ändå.
    Ville mest höra vad folk tycker och där ser man vad olika det kan vara..
    Bra att ämnet diskuteras i alla fall tror jag!
    Skulle jag se det med egna ögon skulle jag verkligen inte anmäla som någon trodde,men jag skulle nog ha extra koll på den människan tror jag nog. Tycker det är en privat zon och förstår inte varför.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-12 22:07
    Wow. Läst 12471 gånger och snart 300 inlägg!!!

• Svar på tråden Pussa sin sons snopp!
  • Queenie70

Har nog pussat varje milimeter av min unge. Känner mig inte särdeles perverterad för det.

• Queenie70

Undrar vad somliga i tråden skulle tycka om de såg  mig och min unge rulla omkring och busa och hoppa spritt språngande nakna på mornarna. Jag ska nog spärras in...

• Pymsan

NEJ det gör jag inte, för mig personligen känns det helt skevt. Självklart rör jag den när jag byter blöja, talkar osv men tycker att det i övrigt faktiskt är hans privata delar. Precis som jag inte låter honom krafsa runt i mitt underliv som han är tämligen fascinerad av. Det känns bara inte ok.

Rumpan pussar o klämmer jag gärna och ofta, vissa kanske inte tycker det är nån skillnad men det tycker jag. Gränsen för mig går vid könsorganen.

• Mopplis
    MissMurrig skrev 2010-08-11 21:39:13 följande:
    Tycker det är lite otrevlig stämmning här... Många av er säger att det är peddo-varningar, äcklingt, sjukt och att någon skulle bli skjuten med hagelbössa om de gjorde så. OCh så finns det såna här som gör det, tycker det är ok, eller som min mamma och hela hennes släkt som pussar sina barn överallt och det är helt ok för dem. Då blir det som om ni säger att min mamma är pedofil...? inte kul att höra... Blir äcklad av ER trångsynthet och era kliniskt svenska torra normer, man är bara bra förälder om man följer vissa normer.
    * Rör inte ditt barns kön. * Det heter Snippa, allt annat är fel att säga. *Pojkar ska ha rosa flickor blått, inte ok att dela in barn i olika kön... mm... 
    Jag tror man kan lära sina barn att ens underliv är fint, bra och inte tabu även om man inte pussar dem där
  • StilaM
    Mopplis skrev 2010-08-11 22:16:24 följande:
    Jag tror man kan lära sina barn att ens underliv är fint, bra och inte tabu även om man inte pussar dem där
    Klart man kan. Jag tror också att man kan lära dem detsamma om man pussar dem där. Jag tycker att varje förälder får avgöra var man vill pussa sitt barn.
  • skoladan

Man kan pussa bebisar överallt. Det gäller både pojkar och flickor. När de är små. Allt är tydligen sexualiserat numera, till och med spädbarn.

• linas fina

Jag har inte för vana att pussa min dotters snippa, och skulle säkerligen inte pussa min sons snopp heller. Känns inte så lockande bara. Rumpisen däremot kan jag inte låta bli att pussa på ibland. Fast det var mest när hon var mindre.=)

• Thez

Näe det  e nåt jag verkligen inte skulle kunna. Jag tycker inte man ska pussa barn på könsorganen. Där går verkligen gränsen. Låter konstigt att man gör så tycker jag, men alla är ju inte likadana.

Mina barn betyder ALLT........
  • MissMurrig
    Mopplis skrev 2010-08-11 22:16:24 följande:
    Jag har då inte sagt något annat.

Jag säger bara att man behöver väl inte skrika peddo eller att det är äckligt och sjukt om någon väljer att göra det. Jag tror inte de flesta som gör det ser något sexuellt i det alls. Jag själv har inte haft något behov av att pussa min sons snopp, men min mamma och hennes familj har alla pussat sina barn på snippor och snoppar, inga långa kyssar.. Men att allt är sååå sött att de inte kunnat låta bli. Och jag mår inte dåligt av det idag, jag är inte lössläppt eller livrädd när någon tar på mig.

Bebisar är inte sexuella, och om man ser det som något sexuellt att pussa sitt barn på snoppen/snippan, så är det den som tänkte tanken som är sjuk. 
Svar på tråden Pussa sin sons snopp!