• lieva

Pussa sin sons snopp!

Jag har ett par vänner till mig som berättade hur en av dera väninnor i samma fotbollslag brukar ha med sig sin son dit ibland. Då hon byter blöja på honom offentligt brukar hon pussa på hans snopp och liksom verkligen visa detta inför folk och säga saker som "Titta vad gulligt" och "kolla så liten och söt"... och massa annat.
    Vet inte hur gammal barnet var,men kanske nått halvår/år..

Jag själv blev riktigt äcklad av  det jag hörde då jag tycker att man inte gör så. Man pussar inte sitt barns kön då detta är väldigt privat..
    Har själv en dotter och kan ju inte ens tänka den tanken liksom..Tycker det är så respektlöst och äckligt och ser det som ett övergrepp faktiskt tom.
    Men mina vänner tyckte att jag överreagerade och tyckte att det var väl jättekul och klart dem är gulliga de där små snopparna..
     Så därför undrar jag här vad ni alla på Familjeliv tycker. Är det okej att göra så som den tjejen gjorde med sitt barn????!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-11 14:54
    Intressant att många tycker det är okej ändå.
    Ville mest höra vad folk tycker och där ser man vad olika det kan vara..
    Bra att ämnet diskuteras i alla fall tror jag!
    Skulle jag se det med egna ögon skulle jag verkligen inte anmäla som någon trodde,men jag skulle nog ha extra koll på den människan tror jag nog. Tycker det är en privat zon och förstår inte varför.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-12 22:07
    Wow. Läst 12471 gånger och snart 300 inlägg!!!

• Svar på tråden Pussa sin sons snopp!
  • CcS

Men herregud!!!
    Dom som inte tyckte att det var en så stor grej, så kanske samma mamma borde få pussa deras barn "där nere" med. Så  kanske det inte helt plötsligt är ok...!!!!! 

Fyyy faen!    Jag har 2 pojkar och det är inte ok att vidröra förutom vid tvätt!!

Man gör inte så. Alla normala människor har en spärr och ett sunt j...a förnuft!
    . Fy fan ja blir illamående.

Måtte nu barnen inte minnas detta sen.
    För de kommer ju få ett eget privat liv med, eller ska "lilla mamma"  kanske visa hur en flicka/(pojke) ska göra med den sen????

USCH!!

• Menhir

För barnet är det förståss inte en sexuell handling men rimligen är den vuxnes relation till könsorgan sexuell.

Jag har iofs utfört "sexuella handlingar" om man vill se det så med båda mina barn, tvättat deras könsorgan och stoppat in febertermometrar i rumpan på dem - men jag har aldrig pussat deras kön. Att pussa könet är för mig en sexuell handling, att ta tempen är omvårdnad.

Vi har varit ganska "öppna" i familjen och nakenhet var naturligt när barnen var små men pussa kön och onanera får de sköta själva...

• dotty
    CcS skrev 2010-08-11 15:04:23 följande:

Men herregud!!!
    Dom som inte tyckte att det var en så stor grej, så kanske samma mamma borde få pussa deras barn "där nere" med. Så  kanske det inte helt plötsligt är ok...!!!!! 

Fyyy faen!    Jag har 2 pojkar och det är inte ok att vidröra förutom vid tvätt!!

Man gör inte så. Alla normala människor har en spärr och ett sunt j...a förnuft!
    . Fy fan ja blir illamående.

Måtte nu barnen inte minnas detta sen.
    För de kommer ju få ett eget privat liv med, eller ska "lilla mamma"  kanske visa hur en flicka/(pojke) ska göra med den sen????

USCH!!

fy fan jag blir illamående av din intolerans.

(nu kommer det här säkert tas bort trots att jag använder exakt samma ord som Ccs.)
  • Vemi

Jag tycker verkligen att det INTE är ok att pussa sina barns könsorgan. Även när barnen är små.  Säger man till sina barn "ingen annan än du får röra din snopp/snippa, det är ditt privata område och det är upp tll dig att säga ja eller nej"  (såklart olika formuleringar till barn i olika åldrar) så tycker jag inte att man "ajjabajjar" det eller gör det "smutsigt".
    (Förstår faktiskt inte varför fler och fler bara vill se vår kropp som en handlingsvara, "spänn av, relaxa". "Ha sex med vem du vill, när du vill och hur du vill, ta inte hänsyn till någon annan  utan ta bara för dig utav allt det goda" men det är ju en annan fråga). 

Tycker tvärtom att det är bra att barnen får lära sig från ung ålder att det är deras privata delar och om de tycker att det killas och kittlas så kan de ju faktiskt killa sig själva där?

• Fuskmamma

Men fy vad motbjudande.

Skulle aldrig heller kunna tänka mig tanken att pussa mina barns kön, Och undrar hur mammor tänker som faktiskt tycker det är okej att pussa sina söners snoppar eller döttrars vaginor.

YAK ! Kräks

• ClådBärry
    Mariohn skrev 2010-08-11 14:08:36 följande:
    Det jag vill ha sagt är att jag inte sexualiserar mitt barn. Jag leker med honom och kramas och pussas och gosar hela tiden. Och han är nästan alltid naken hemma eftersom det är varmt ute och bekvämt. Jag tänker inte på vart jag ska akta mig för att röra vid honom. Det har gått till överdrift. 
    Jag håller med men nu var det ju betydligt mer än vanlig nakenhet och bus som togs upp i TS och det var det jag reagerade på.
  • FH Mamma

Jag pussar inte hans snopp ens om han slår i den.

Tror sonen föreslog att jag skulle pussa typ farfars snopp när han slog sig =) men det gjorde jag inte.

På andra ställen pussar jag och blåser om han slår sig.

Min son vill gärna se mitt kön men jag visar inte det med flit. Han kan råka se det när jag kissat eller duschar och det är ju som det är men jag visar inte det på begäran.

• April barn

Nä de känns inte okej ....

• tjejligan

Tycker inte att det ok. 
    Ni som tycker det är ok, till vilken ålder är det ok?
    Är det ok att andra vuxna gör så på era barn oxå?

Svar på tråden Pussa sin sons snopp!