• lieva

Pussa sin sons snopp!

Jag har ett par vänner till mig som berättade hur en av dera väninnor i samma fotbollslag brukar ha med sig sin son dit ibland. Då hon byter blöja på honom offentligt brukar hon pussa på hans snopp och liksom verkligen visa detta inför folk och säga saker som "Titta vad gulligt" och "kolla så liten och söt"... och massa annat.
    Vet inte hur gammal barnet var,men kanske nått halvår/år..

Jag själv blev riktigt äcklad av  det jag hörde då jag tycker att man inte gör så. Man pussar inte sitt barns kön då detta är väldigt privat..
    Har själv en dotter och kan ju inte ens tänka den tanken liksom..Tycker det är så respektlöst och äckligt och ser det som ett övergrepp faktiskt tom.
    Men mina vänner tyckte att jag överreagerade och tyckte att det var väl jättekul och klart dem är gulliga de där små snopparna..
     Så därför undrar jag här vad ni alla på Familjeliv tycker. Är det okej att göra så som den tjejen gjorde med sitt barn????!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-11 14:54
    Intressant att många tycker det är okej ändå.
    Ville mest höra vad folk tycker och där ser man vad olika det kan vara..
    Bra att ämnet diskuteras i alla fall tror jag!
    Skulle jag se det med egna ögon skulle jag verkligen inte anmäla som någon trodde,men jag skulle nog ha extra koll på den människan tror jag nog. Tycker det är en privat zon och förstår inte varför.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-12 22:07
    Wow. Läst 12471 gånger och snart 300 inlägg!!!

• Svar på tråden Pussa sin sons snopp!
  • Hilmas Mamma
    lieva skrev 2010-08-10 21:41:07 följande:
    Jag har ett par vänner till mig som berättade hur en av dera väninnor i samma fotbollslag brukar ha med sig sin son dit ibland. Då hon byter blöja på honom offentligt brukar hon pussa på hans snopp och liksom verkligen visa detta inför folk och säga saker som "Titta vad gulligt" och "kolla så liten och söt"... och massa annat.
    Vet inte hur gammal barnet var,men kanske nått halvår/år..

Jag själv blev riktigt äcklad av  det jag hörde då jag tycker att man inte gör så. Man pussar inte sitt barns kön då detta är väldigt privat..
    Har själv en dotter och kan ju inte ens tänka den tanken liksom..Tycker det är så respektlöst och äckligt och ser det som ett övergrepp faktiskt tom.
    Men mina vänner tyckte att jag överreagerade och tyckte att det var väl jättekul och klart dem är gulliga de där små snopparna..
     Så därför undrar jag här vad ni alla på Familjeliv tycker. Är det okej att göra så som den tjejen gjorde med sitt barn????!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-11 14:54
    Intressant att många tycker det är okej ändå.
    Ville mest höra vad folk tycker och där ser man vad olika det kan vara..
    Bra att ämnet diskuteras i alla fall tror jag!
    Skulle jag se det med egna ögon skulle jag verkligen inte anmäla som någon trodde,men jag skulle nog ha extra koll på den människan tror jag nog. Tycker det är en privat zon och förstår inte varför.
    Den  är ju så klart JÄTTE gullig den där lilla snoppen!! Men att PUSSA på den?? Nej... Dert skulle jag ALDRIG göra!! Jag håller med dig om att JAG tycker att det är snudd på övergrepp.. Men jag skulle nog heller inte anmäla om jag såg det EN gång...
    Jag skulle inte vilja att nån pussade mitt kön inför andra människor.. O definitivt skulle jag ALDRIG göra det med ett barn!! Någonsin....
    *Längtar till nästa PLUS!!!! O då SKA det gå!!!!*
  • Purlan

Lustigt att jag hittar denna tråd just idag, när jag tidigare idag hittade en tråd (visserligen en sandlåde-tråd) där det stod nåt om att man var pedofil om man pussade sin barn på rumpan. Jag pussar ofta min 16 månaders på rumpan - den är ju så söt och gosig MEN jag började fundera på var gränsen går.  Snoppen känns ju verkligen som ett klart övertramp, hur "söt" man än kan tycka att den är. 

Så jag förstår att du reagerar TS...tycker det låter väldigt konstigt! 

• StilaM

Jag har ingen son och kan inte minnas om jag någonsin pussat min dotter på vulvan. Men, det finns ju ingenting sexuellt i ett barns kropp, så jag har svårt att tycka att det skulle vara fel. Jag har ju många gånger pussat henne på rumpan för att den är så rund och söt. Så som du beskriver situationen tycker jag heller inte att det låter som en mamma som "går igång på" sin sons private parts, utan en mamma som tycker att hela hennes son är supersöt och pussar och kramar honom mycket. Hon reflekterar tydligen inte ens själv över att det kan finnas sådana som du som tänker annorlunda. Låter berfriande, tycker jag!

• EmmaOh

Hon kanske precis som jag tycker/tyckte att bebissnoppar är läskiga och är nu så glad att hon inte tycker så längre nu när hon har en egen pojkbebis? Då kanske hennes lycka rinner över och hon inte kan låta bli att pussa den?

Dagens mest långsökta förklaring men trevligare än vissa andra :) 

• Flickmamma
    Jag bryr mig inte vad ni tycker skrev 2010-08-10 21:44:47 följande:
    Nej det är då inte acceptabelt.
    Fast jag måste fråga om hon är utlänning? De kan ju hålla på och gullegulla och pussa på små bebisars snopparKräks.
    Min mamma är utlänning och hon har då aldrig gullat med några snoppar, hon är från Finland
  • qzectb
    Zygo skrev 2010-08-11 17:18:20 följande:
    Det är ju det jag säger, att barnet har integritet och privata delar! Att föra sin mun till en snopp ÄR sexuellt. Men halva tråden härinne verkar tycka det är helt ok. Och det är DEM jag frågar!
    Jadå, jag håller med dig. Jag vände mig till hela tråden, hakade på ditt inlägg snarare än motsade det. Ungefär.
  • GreatMaffian

har bara läst trådstarten & jag förstår verkligen inte vad meningen med att pussa sin sons snopp (Eller ett barns) sådär..  Vad vill man ha sagt med de? jag tycker inte att det är ok.. Kvinnan i sig kanske inte anser de som sexuellt & från hennes sida kanske det heller inte ÄR det.. Men vad försöker man antyda? Kärlek? Vad ligger kärleken i det?
    Näe, jag fattar inget Obestämd 

• MissMurrig

Tycker inte det är så farligt. Men jag är ju typ "utlänning" så... Min mamma är från Polen, och mina mostrar och kusiner tycker inte det är konstigt alls att pussa på snopp/snippa/rumpa, som att pussa på magen eller låret eller halsen... Det är ju inte heller ställen man ser som normala att bli pussad på av föräldrar eller "kompisar" när man är äldre, men inte så konstigt när de är bebisar. Jag har själv inte känt något "sug" att vilja pussa på min sons snopp.. Men tycker inte det är kränkande eller sexuellt.

• Reglementet

Ha, kul om ungen kissar.

*Kommersiellt budskap*
  • Kelly1994

äusch jag tycker det låter jätteskumt :( Varför vill man göra så?

Svar på tråden Pussa sin sons snopp!