• pyjamastrollet

Snippa & framstjärt...

Har bara en fundering...
    Varför känner föräldrar och även personal på dagis m.m ett så stort behov av att döpa om könsdelarna när de talar till barn? Jag fattar inte riktigt grejjen riktigt, varför inte bara kalla det för sina namn (syftar då på t.ex penis och vagina)?
    Jag kommer då inte kalla min dotters kön för snippa eller dylikt när hon blir äldre, tycker det låter lite skumt.

Har en kompis som har en dotter och han och mamman till barnet kände precis likadant. De valde därför att kalla det vid sitt namn istället för att hitta på något annat men när hon började på dagis började hon kalla det för snippa för att personalen där säger så. Lite galet tycker jag, vad tycker ni?

• Svar på tråden Snippa & framstjärt...
  • Fridalusen
    Larsson 2 skrev 2010-08-19 15:37:44 följande:
    så efterapat snopp som snippa.
    Och det är dåligt för att?
  • jennie30

Skärp er gott folk! kalla det kvinnliga könsorganet för framstjärt?? låter ju vidrigt..för att inte tala om kissestjärt haha!

• Lingonflickan
    jennie30 skrev 2010-08-20 16:29:13 följande:
    Skärp er gott folk! kalla det kvinnliga könsorganet för framstjärt?? låter ju vidrigt..för att inte tala om kissestjärt haha!
    Nog tycker jag kissestjärt är mer logiskt och låter bättre än framstjärt men så är jag uppvuxen med det uttrycket. Jag vill ju inte säga slida eller liknande till en liten tjej. Personligen använder jag mig som vuxen av ordet underlivet vid behov.

Och personligen tycker jag snippa är mer haha. kan inte ta det uttrycket seriöst.
    Rör min familj och du släpper löst ett vilddjur!
  • Fridalusen

Varför är kissestjärt logiskt? Det finns väl ingen som har en stjärt där fram? Den sitter bak, ur den kommer det bajs? Det finns ingen stjärt där kisset kommer ifrån!

Bara för att du sa så när du var liten och är van vid det betyder ju inte det att det är ett jättebra ord!  

• Fridalusen

Ja , vilken tur!

"Mamma, var kommer kisset ifrån?"

"Ja, det kommer från slidan...." 

Det är fan att killar har det så mkt lättare och vi tjejer ska trassla till det för oss... 

• Succubusan

Aldrig att jag kommer säga snippa...

• Lingonflickan
    Succubusan skrev 2010-08-21 00:56:04 följande:
    Aldrig att jag kommer säga snippa...
    Inte jag heller.
    Rör min familj och du släpper löst ett vilddjur!
  • Priceless Perfection

Här säger vi snopp och mus.

Svar på tråden Snippa & framstjärt...