• Anonym (Glad)

Flera från Eskilstuna som nyligen plussat??

Fick idag ett efterlängtat plus...o undrar om det finns fler från Eskilstuna som vill följas åt..?Startar tråden anonymt då jag inte vill att alla ska veta än...om det inte gåt vägen denna gången heller....

• Svar på tråden Flera från Eskilstuna som nyligen plussat??
  • thweni
    Nanna84 skrev 2011-05-20 19:38:09 följande:
    Tack för alla gratulaioner!

Jag blev snittad för Liam ville inte riktigt komma ut. Han hade huvudet vridet åt fel håll och de kunde inte få ut honom helt enkelt. De beslutade att göra snitt eftersom jag blivit igångsatt pga av havandeskapsförgiftning. Så det var väl egentligen många faktorer som spelade in. Nu i efterhand är jag lite förbannad att de inte tog beslutat om snitt tidigare på dagen. Blev igång satt kl 10 och snittet tog Liam är född två på natten. 

Jag mår under fysiskt rätt bra. Har lite ont i snittet och orkar inte gå så långa sträckor. Men det ger sig nog snart. Värre är det med det psykiska. Är lite lagom irriterad på allt som hände under vår sukhusvistelse. Orkar inte gå in på allt, men kan devenitivt säga nu att jag aldrig mer vill ligga på sjukhus.. urk!
    Ojdå, klantigt av dem att inte besluta det tidigare! Låter som att du inte hade en bra upplevelse precis..

Hade också ont i snittet ett tag i början, men det släppte efter ett tag. Värst var det när man råkade sträcka ut lite för mycket, tex när man vände sig i sängen, fy vad det gjorde ont! Man var ju lite rädd att det skulle spricka upp igen, men det gör det ju inte.. :P

Krya på dig och njut av lille Liam!
  • Mammassaga

Stort grattis till lille Liam! Tråkigt att ni fick tråkiga upplevelser från det hela :( men nu har ni bebisen ute hos er och det blir bara bättre och bättre:)

• WilleViking
    Nanna84 skrev 2011-05-20 17:38:14 följande:
    hej alla!
    sitter här med lile Liam som kom till oss med akut snitt i söndags den 15:e maj.
    Kom hem från sjukhuset i dag. Så nu ska man försöka hitta någon slags vardag, och jag som inte ens hunnit fatta att jag blivit mamma.. Glad

Stort grattis till Liam!
    Vi trivdes inge vidare på bb heller... Vi åkte hem vid första tillfälle som gavs, så skönt.
    Det var fullt på bb så vi fick vänta 9 timmar på förlossningen innan vi fick komma upp. Vi hade inte sovit något på natten och var helt slut, så min man satt och sov på en stol till slut. Sen när vi  väl kommit tillrätta på rummet så fick vi flytta till rummet brevid köket, det var väldigt lyhört och det fanns inte ens en radio på rummet.
    Jag har oxå haft problem med att fatta att jag är mamma igen. Har haft stora problem med hormonerna, jag gråter för ingenting. Men det ger sig väl så småning om...

• Nanna84
    WilleViking skrev 2011-05-20 23:04:53 följande:

Stort grattis till Liam!
    Vi trivdes inge vidare på bb heller... Vi åkte hem vid första tillfälle som gavs, så skönt.
    Det var fullt på bb så vi fick vänta 9 timmar på förlossningen innan vi fick komma upp. Vi hade inte sovit något på natten och var helt slut, så min man satt och sov på en stol till slut. Sen när vi  väl kommit tillrätta på rummet så fick vi flytta till rummet brevid köket, det var väldigt lyhört och det fanns inte ens en radio på rummet.
    Jag har oxå haft problem med att fatta att jag är mamma igen. Har haft stora problem med hormonerna, jag gråter för ingenting. Men det ger sig väl så småning om...

Tack! grattis till er med! Glad
    jag var beredd på att stanna några dagar på bb eftersom det blev snitt. men Liam åkte även på en infektion så han blev inskriven på barn. mina hormoner är inte heller att leka med. gråter flera gånger per dag, oftast över ingenting. mest är jag nog överväldigad över hela situationen, men folk har ju fått barn i evigheter, så varför skulle inte jag klara det Glad
  • Nanna84

hoppas detta var den senaste...

BFlista
    Comolla, Camilla 27 år :19 januari (2:a barnet) Rebecca kom 21 Jan
    thweni - Sanna, 24 år (25 i juni): 22januari kom Vincent, 1v innan BF

82bumbi: Anna 29 år 3 mars(andra barnet) Siri kom 20 Feb
    heavenlyjunkies, Emmelie 26 år: Tilde kom 26 Feb (3e barnet)
    Mammassaga 25 år: 11 Mars (fjärde barnet) Theo tittade ut 13/3
    Melisia29år: 30 Mars (2:a barnet) Klara kom 20 Mars

Sofiajohanna, Sofia 27 år: 8 april (2:a barnet) Nanok kom 31 mars
    EricaN81 29år: 20 april (1a barnet) Linus kom 13 April
    Ananasärgott, Johanna 27 år: 25 april (1:a barnet) Alicia kom 10 Maj

Zandrizz: 2 maj (2:a barnet) Lucy kom 29 Mars
    WilleViking, Anna 35 år: 4:e maj (2.a barnet)
    Nanna84, Anna 27 år: 14 maj (1:a barnet) Liam kom 15:e maj
    talare24år: 24maj (1:a barnet)

marilyn84: 15 Juni(2:a barnet)
    Mila: 18 Juni (1:a barnet)
    Hoopie, Lina 23 år i juni: 20 Juni (1:a barnet)
    081109Viktoria: 27 Juni (andra barnet, 1:a gemensamma)

SaraSara26 år: 28 juni (2:a barnet)
    Cillilutta: 5 Juli (3:e gemensamma, 2 bonusar)
    N e m i:  9 juli (2:a barnet)
    Benjaminsmamma08 12 Juli (2:a barnet, hans andra med, men vårat 1:a gemensamma)
    flipperkulanCarro 33 år i maj: 16 juli (2:a barnet)
    Blivande mamma 17 juli (5:e barnet?)
    FinaElina, 24 år i maj. 19 juli (1:a barnet) 

• Aljoro
    Nanna84 skrev 2011-05-20 19:38:09 följande:
    Tack för alla gratulaioner!

Jag blev snittad för Liam ville inte riktigt komma ut. Han hade huvudet vridet åt fel håll och de kunde inte få ut honom helt enkelt. De beslutade att göra snitt eftersom jag blivit igångsatt pga av havandeskapsförgiftning. Så det var väl egentligen många faktorer som spelade in. Nu i efterhand är jag lite förbannad att de inte tog beslutat om snitt tidigare på dagen. Blev igång satt kl 10 och snittet tog Liam är född två på natten. 

Jag mår under fysiskt rätt bra. Har lite ont i snittet och orkar inte gå så långa sträckor. Men det ger sig nog snart. Värre är det med det psykiska. Är lite lagom irriterad på allt som hände under vår sukhusvistelse. Orkar inte gå in på allt, men kan devenitivt säga nu att jag aldrig mer vill ligga på sjukhus.. urk!
    Din historia låter ganska lik min. Mig satte dom också igång vid 10 men beslutet om snitt togs halvfyra på natten. Orkar inte gå in på allt just nu. Jag önskar också att dom hade tagit beslut om snitt lite tidigare.
  • Nanna84
    Aljoro skrev 2011-05-21 08:50:43 följande:
    Din historia låter ganska lik min. Mig satte dom också igång vid 10 men beslutet om snitt togs halvfyra på natten. Orkar inte gå in på allt just nu. Jag önskar också att dom hade tagit beslut om snitt lite tidigare.
    Undra om du kanske hade samma läkare som jag..? Barnmorskorna vill få igenom det tidigare, men läkaren sa tydligen nej. Detta har jag hört i efterhand av sambon, själv hade jag inte mycket koll på vad som hände runt omkring... 

Man hör ju alltid om hur man glömmer bort smärtan när barnet väl är fött, och det är väl till viss del sant för mig med. Men jag tror inte jag kommer glömma hur jobbig själva upplevelsen var.

Har slutat fundera och älta det nu iaf, och njuter som bara den av att ha min lille pojk här hemma. Vi överlevde första natten! Var jättenervösför sambon skulle jobba till 2 och jag har inte haft Liam själv på natten tidigare. Men han var jättesnäll, Hoppas nu denna natt blir liknande Glad
Svar på tråden Flera från Eskilstuna som nyligen plussat??