• Anonym (Glad)

Flera från Eskilstuna som nyligen plussat??

Fick idag ett efterlängtat plus...o undrar om det finns fler från Eskilstuna som vill följas åt..?Startar tråden anonymt då jag inte vill att alla ska veta än...om det inte gåt vägen denna gången heller....

• Svar på tråden Flera från Eskilstuna som nyligen plussat??
  • Aljoro

Jag har skickat förfrågan till mamma fika på fb, Johanna Hultgren heter jag!

• talare
    BFlista
    Comolla, Camilla 27 år :19 januari (2:a barnet) Rebecca kom 21 Jan
    thweni - Sanna, 24 år (25 i juni): 22januari kom Vincent, 1v innan BF

82bumbi: Anna 29 år 3 mars(andra barnet) Siri kom 20 Feb
    heavenlyjunkies, Emmelie 26 år: Tilde kom 26 Feb (3e barnet)
    Mammassaga 25 år: 11 Mars (fjärde barnet) Theo tittade ut 13/3
    Melisia29år: 30 Mars (2:a barnet) Klara kom 20 Mars

Sofiajohanna, Sofia 27 år: 8 april (2:a barnet) Nanok kom 31 mars
    EricaN81 29år: 20 april (1a barnet) Linus kom 13 April
    Ananasärgott, Johanna 27 år: 25 april (1:a barnet) Alicia kom 10 Maj

Zandrizz: 2 maj (2:a barnet) Lucy kom 29 Mars
    WilleViking, Anna 35 år: 4:e maj (2.a barnet)
    Nanna84, Anna 27 år: 14 maj (1:a barnet) Liam kom 15:e maj
    talare24år: 24maj (1:a barnet) Elis kom den 19 maj
    Wantababy, Marit & Magdalena  24 år, 27 Maj (2:a barnet)

rockinjelica: 12 Juni (1:a barnet)
    marilyn84
    : 15 Juni(2:a barnet)
    Mila: 18 Juni (1:a barnet)
    Hoopie, Lina 23 år i juni: 20 Juni (1:a barnet)
    081109Viktoria: 27 Juni (andra barnet, 1:a gemensamma)

SaraSara26 år: 28 juni (2:a barnet)
    Cillilutta: 5 Juli (3:e gemensamma, 2 bonusar)
    N e m i:  9 juli (2:a barnet)
    Benjaminsmamma08 12 Juli (2:a barnet, hans andra med, men vårat 1:a gemensamma)
    flipperkulanCarro 33 år i maj: 16 juli (2:a barnet)
    Blivande mamma 17 juli (5:e barnet?)
    FinaElina, 24 år i maj. 19 juli (1:a barnet)

fler o fler bebisar i tråden nu. :) dock jobbigt att hålla koll på forumet o fb. :P
  • WilleViking
    rockinjelica skrev 2011-05-23 10:18:44 följande:
    där vid tågspåret typ?:)
    Japp, vår väg går paralellt med spåret.
  • rockinjelica
    håller me dej talare! visst ere svårt o hålla koll på både forum o fb! själv tycker ja fb e lättare därför ja fixa gruppen där :D
  • EricaN81
    WilleViking skrev 2011-05-23 15:09:57 följande:
    Japp, vår väg går paralellt med spåret.
    Nej vi gjorde inget speciellt för att han skulle börja sova i sängen..o det går fortfarande inte alltid...han måste somna till i famnen och försöker man lägga honom för tidigt så vaknar han också direkt. Det är bara ibland han kan somna i sin säng trots att han vaknat till innan man lagt honom. Samma sak gäller nattetid efter matningen...han vill somna på min mage eller vid bröstet...några gånger har han kunnat somna när han legat bredvid mig...men då nära förståss...
    I början kunde han inte ligga själv någon vaken tid utan att bli ledsen...men när han var cirka 3 veckor började det komma...så nu kan han ligga 20-30min själv eller sitta i babysittern och "småprata" och vara nöjd!
  • SaraSara

Är det nån som kan tipsa om vart man kan köpa ammningsbh/ammningskläder här i stan? Har knappt nån BH som passar längre och det känns inte som att det är nån vits att investera i nya vanliga nu när det bara är några veckor kvar...

• EricaN81
    SaraSara skrev 2011-05-23 18:15:14 följande:
    Är det nån som kan tipsa om vart man kan köpa ammningsbh/ammningskläder här i stan? Har knappt nån BH som passar längre och det känns inte som att det är nån vits att investera i nya vanliga nu när det bara är några veckor kvar...
    Jag hittade lite amningströjor på HM...typ kortätmade och amningslinnen...både linnen o ha över och om man vill ha under...om kombinerad linne/bh...annars beställde jag även någon från ellos...amningsbh finns oxå på H&m och Lindex har jag handlat på....men jag tycker alla är så små...även om det är DD så känns de som b kupor...=( o jag som är ganska kraftig redan innan tycker det är konstigt att den största jag hittat är 90...
    Fast hemma kör jag mest utan bh och vanlig t-shirt eller linne som jag bara drar upp...tycker det är knöligt med bhń och tröjerna...kommer bara massa tyg ivägen...men har ju några så jag kan vara ordentlig när vi går ut bland folk..=)
  • SaraSara
    EricaN81 skrev 2011-05-23 18:36:31 följande:
    Jag hittade lite amningströjor på HM...typ kortätmade och amningslinnen...både linnen o ha över och om man vill ha under...om kombinerad linne/bh...annars beställde jag även någon från ellos...amningsbh finns oxå på H&m och Lindex har jag handlat på....men jag tycker alla är så små...även om det är DD så känns de som b kupor...=( o jag som är ganska kraftig redan innan tycker det är konstigt att den största jag hittat är 90...
    Fast hemma kör jag mest utan bh och vanlig t-shirt eller linne som jag bara drar upp...tycker det är knöligt med bhń och tröjerna...kommer bara massa tyg ivägen...men har ju några så jag kan vara ordentlig när vi går ut bland folk..=)
    Jag tycker oxå det känns som att storlekarna är konstiga... håller med om att det är svårt när man redan har ganska stor storlek redan innan. Jag har några kvar från Asta som duger att ha hemma, men inte som känns bekvämt ute bland folk. Känns som att brösten lever sitt eget liv :(  Så det var just som du säger, för att vara ordentlig ute bland folk som jag tänkte inhandla nåt nytt. 
    Vet du om det finns både på lindex i stan och på tuna park? jag kollade i nån av butikerna (kommer inte ihåg vilken nu) men hittade inget. och tänkte att eftersom de inte längre har mammakläder så hade de säkert slutat med ammningsgrejer oxå...
  • flipperkulan

Det är H&M och Name It på Tuna Park som har mammakläder och på stan är det bara POP tror jag.. Dåligt..

rockinjelica - Jag går gärna långpromme men nu orkar inte min rygg det så jag gör det gärna när bebben kommit ut. ;)

(¯`°?.¸ ღ♥ carrof.blogspot.com ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Mammassaga
    SaraSara skrev 2011-05-23 10:33:05 följande:
    Absolut! :) Jag hojtar till när krafterna är tillbaka. Hoppas på att inte foglossningen kommer vara envis och hänga kvar även efter förlossningen bara. Fast just nu är det största problemet att jag får så mycket förvärkar när jag rör på mig. Även om foglossningen är obehaglig så funkar det ju bra med foglossningsbältet...

Wantababy: kul med ännu fler som har syskon födda 2008, det är en del här i tråden :)
    Mina killar är födda 08 också;) oktober!
Svar på tråden Flera från Eskilstuna som nyligen plussat??