• Anonym (Glad)

Flera från Eskilstuna som nyligen plussat??

Fick idag ett efterlängtat plus...o undrar om det finns fler från Eskilstuna som vill följas åt..?Startar tråden anonymt då jag inte vill att alla ska veta än...om det inte gåt vägen denna gången heller....

• Svar på tråden Flera från Eskilstuna som nyligen plussat??
  • EricaN81
    SaraSara skrev 2011-05-23 18:54:26 följande:
    Jag tycker oxå det känns som att storlekarna är konstiga... håller med om att det är svårt när man redan har ganska stor storlek redan innan. Jag har några kvar från Asta som duger att ha hemma, men inte som känns bekvämt ute bland folk. Känns som att brösten lever sitt eget liv :(  Så det var just som du säger, för att vara ordentlig ute bland folk som jag tänkte inhandla nåt nytt. 
    Vet du om det finns både på lindex i stan och på tuna park? jag kollade i nån av butikerna (kommer inte ihåg vilken nu) men hittade inget. och tänkte att eftersom de inte längre har mammakläder så hade de säkert slutat med ammningsgrejer oxå...
    Amnings "under-linnen" och bh finns på lindex både på stan och tuna park...handlade en på varje...men som sagt..mkt konstiga strl...känns som det står dd kupa...men de är ju mindre än mina vanliga bhár...och de borde ju vara större...eftersom brösten som sagt var lever sitt egna liv...när jag har dem ser det ändå ut som brösten ska ramla ut..blir sånt fult veck...om ni förstår hur jag menar....=)
    Det är synd att det inte finns mamma kläder/amningskläder pås å många ställen...

Just ja..kom på att polarn o pyret har nog amningströjor oxå...men de var för dyra för min smak...vanlig enfärgad typ t-shirt kosta ju flera hundra där.-..o man kan få en lika dan (nästan) på Hm för halva priset...Nu låter jag som världens snålaste säkert...men det känns inte värt dem pengarna...
  • Nanna84
    SaraSara skrev 2011-05-23 18:15:14 följande:
    Är det nån som kan tipsa om vart man kan köpa ammningsbh/ammningskläder här i stan? Har knappt nån BH som passar längre och det känns inte som att det är nån vits att investera i nya vanliga nu när det bara är några veckor kvar...
    Jag köpte bh på apoteket för att ha sista tiden av graiditeten, och den funkar jättebra att ha även nu när bebis kommit. Den är töjbar, så det funkar även om brösten blir större efter förlossningen. och jättelätt att bara dra ner när man ska amma. Bekväma är dom också! och billiga, typ 99 kr..
  • Benjaminsmamma08
    Mammassaga skrev 2011-05-23 19:56:57 följande:
    Mina killar är födda 08 också;) oktober!
    vilket datum i oktober? min son är med en 08:a född 9 Oktober
  • rockinjelica
    flipperkulan skrev 2011-05-23 19:25:00 följande:
    Det är H&M och Name It på Tuna Park som har mammakläder och på stan är det bara POP tror jag.. Dåligt..

rockinjelica - Jag går gärna långpromme men nu orkar inte min rygg det så jag gör det gärna när bebben kommit ut. ;)
    låter jättebra, får vi prata lite mer :)
  • WilleViking

Vad säger ni om fika denna  vecka? Ni pratade om rothofsparken vid fint vädeer... Är det fortfarande någon som vill?

• EricaN81
    WilleViking skrev 2011-05-23 21:59:53 följande:
    Vad säger ni om fika denna  vecka? Ni pratade om rothofsparken vid fint vädeer... Är det fortfarande någon som vill?
    fredag skulle nog jag o linus kunna! ev imorgon med.,,,men på torsdag ska vi släppa hästarna på bete...så den dagen kan jag inte...
  • Sofia Johanna

jag har köpt amningsbh på twillfit, de har inte så många olika varianter men störst utbud när det gäller storlekar iaf, både större o mindre, och om det inte finns inne brukar de kunna beställa hem!

• Nejlika

Det finns ju en del amningskläder och BH:ar på babyproffsen och ev barnens hus också!

• Benjaminsmamma08

BM besöket: hjärtljud 138,140, extrem foglossning fick ja förklarat ihop med fixering då huvudet ligger å trycker ner mot "blygbenet" vilket gör smärtan ännu värre. Men allt såg bra ut för övrigt.

• Nanna84

Jag skulle jättegärna vilja följa med på fika eller picnic, men vet inte om jag vågar ut med Liam själv än ObestämdÄr det normalt att känna så? Han är ju bara strax över en vecka gamal och samtidigt som jag sååå gärna vill ut och göra saker och träffa folk, så känns det som han är för liten än eller hur man ska säga... När har ni kännt er redo att ha bebis med ut? Ett annat "problem" jag har med att vara hemifrån för länge är att jag inte helammar (än) och hur gör man då med ersättning och sånt?

Svar på tråden Flera från Eskilstuna som nyligen plussat??