• Ninus

30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?

Hej på er!
    Får jag vara med?   Hittade oxå hit från den andra tråden, bra initiativ Saltgurkan!
    Bor iofs inte inne i stan längre utan i Täby. 32 år och väntar första barnet i februari efter ivf! Vi har försökt i närmare 2 år och det är inte förrän nu (v20) som jag törs börja tro att det är sant!
    På tal om träning så letade jag gravid-yoga-kurser, men alla som verkade bra hade redan börjat så nu har jag beställt en dvd istället! Ingen aning om det är nåt för mig, men vad 17, nu provar vi!

• Ninus

Jenne, jag har oxå mycket huvudvärk! Så himla jobbigt. Alvedon hjälper ibland, men inte alltid och det är det enda jag törs ta. Vi ska till BM på torsdag så jag får höra då om det finns nåt annat att ta. Eller nåt annat jag gör fel för den delen. Vet inte om det kan höra ihop med järnbrist? Man har ju inte den bästa kosthållningen alla dagar... :-/

• Ninus

Hej igen!

Igår var vi hos BM och allt såg fint ut. det var mest samtal om hur jag mår, men vi fick även lyssna på bäbbens hjärtljud! Wow!!! Den mår tydligen hur bra som helst och nu kan jag känna varje dag hur den rör sig. V21 idag.

Oj Haligh, har du inte behövt köpa mammabyxor förrän nu?! Jag har haft mina i en månad snart, såååå skönt!! Den där gummisnodden i vanliga byxorna bara skär in och är jobbig. Mammabyxor är som en enda lång kram! Once mammabyxa, alltid mammabyxa!!!

Sitter på jobbet nu, alldeles för tidig. Jobbar i Bromma och tänkte svänga förbi XXL Sport som öppnar idag vid Bromma Blocks och köpa en cykel som de annonserat om. Jo tjena, det var fasen i mig kö till månen! Frågade dem längst fram, de hade stått i över två timmar!!! Vad trodde jag?   Cykeln kostade 1500kr istället för 5000 så man borde kanske fattat att fler var intresserade...

Kram på er!

• Ninus

Jag blir nog hemma 8-9 månader. Svårt det där, första barnet och allt. Jag kanske dör av vuxenkontakt efter ett halvår eller så vill jag vara hemma ett år till. För jobbets skull behöver jag inte bestämma nu så det känns ju skönt.
    På mitt jobb får jag inte jobba efter grav.vecka 34, så antingen får jag ta ledigt redan då eller sitta med pappersjobb sista månaden. Blir nog det sistnämnda, att gå hemma och bara vänta i 6 veckor (eller mer) känns sådär.

• Ninus

Jag har oxå ett stundom stressigt jobb, men inte fysiskt tungt. Arbetsgivaren är skyldig att se till att man får andra arbetsuppgifter efter v34, så HP är inte ett alternativ. Kan ju söka förstås, men då krävs att jag inte ens kan sitta på kontoret och arbeta.
     Som jag förstår det är det svårt att få HP beviljat om man inte har ett fysiskt tungt arbete. Har ni andra nån erfarenhet av det? Jag vill inte heller börja ta av föräldrapenningen för tidigt.

• Ninus

Min gravidyoga-dvd kom häromdagen men jag har inte hunnit testa än. Är i Malmö på kurs fram till fredag så jag får väl premiärköra i helgen! Hoppas det är nåt för mig för jag rör inte på mig alls annars. Haligh, berätta vad du tyckte sen!  
    Känner bäbben röra på sig varje dag nu! Är det bara jag som tycker det är lite läskigt? En helt ny människa därinne som snart ska flytta in hos oss. Svindlande! Och underbart förstås...

• Ninus

Ja, magen växer verkligen olika på olika "moms to-be". Jag har tyckt att min mage sett ganska liten ut, men den har liksom gjort en spurt bara sista veckan. Känner mig enorm när jag inte kommer i vissa tröjor längre. :)
    Jag är oxå lång, känns som att det är en fördel. Magen är liksom "där nere" och det finns plats att andas. :)

Körde ett yoga-pass med dvd:n som jag köpte. Herregud vad jobbigt!!! Alltså den här "hunden" som de höggravida tjejerna i videon gör tillsynes helt utan ansträngning... Tur man var ensam hemma, det var INTE graciöst. Pust, stånk och flämt. Andningen som är så viktig kunde man ju glömma. :D Men jag får kämpa på, meningen är ju att träna upp smidigheten, inte att den ska finnas där från början.

Mvc-besök på tisdag, då ska jag vägas för första gången sen inskrivningen. Ingen aning om jag gått upp mycket. Känns nog inte så, men magen och boobsen väger väl mer förstås.

Är det någon som har lust att träffas och fika nånstans inne i stan nån dag? Jag jobbar väldigt oregelbundet så jag är anpassningsbar. Vore kul att följas åt med magarna. :)

• Ninus

Haligh, HAHAHAHAHA!!! Ja vad 17, har man aldrig gjort hunden så har man aldrig gjort hunden! Hur ska man veta?
    Läbbig historia, hoppas verkligen vi hinner fram i tid, brrrrr... Har 10 min med bilen till DS så jag tycker väl det ska gå bra.
    En fråga, vad är sf-måttet? Är det när de mäter magen? Vilken nybörjare man är... :)

Bf-lista är en toppenidé! Kan bara ts skriva in? Jag har iaf bf 10 februari.
    LadyMy, vad mysigt med Paris! Ha det så jättebra! Vi kikar på fikadatum lite längre fram då! Fler som är på?

• Ninus

Haha, du har ju precis kommit hem från Paris Lilla My. Inte fy skam det heller! :) Hade ni det bra?

Jag blir oxå avundsjuk på NYC! Min syster bor där, men det är 5 år sedan jag var där sist. Det har blivit sista åren (brukar bli en gång per år) att hon kommit hem istället. Å nu lär det ju dröja, inte läge att sitta 8h över Atlanten innan bäbben blivit lite större iaf. Det är en pojke vi ska få btw! :D

Jag boar oxå!!! Allt ska målas om och soffkuddarna blir bara inte helt bra hur jag än gör! Ska till IKEA när jag skrivit färdigt det här och kika på tavelramar till soffhörnan. Tänkte oss svartvita bilder på gamla klassiska skådisar, typ Ingrid Bergman. Vi gillar film, så filmtema måste det vara!

Gråtattacker, ja herregud! Vi var precis på mvc-besök och i väntrummet satt en nybliven familj med jordens minsta bebis, 6 dagar gammal fick vi veta sen. När den började gny började jag storböla och precis då blev vi såklart inropade till barnmorskan. Helt galet, det är som att sätta på en kran, omöjligt att stoppa. Fick hulkande försöka förklara att jag inte alls var ledsen utan det var bäbisens fel. :)
    Allt såg iaf bra ut och fr o m nu hör vi tydligen till förlossningen om nåt skulle hända. :-O

Hur länge är ni borta Saltgurkan? Kan vi inte bestämma nån fikadag när du är tillbaka?  Vore så kul, har ingen i bekantskapskretsen som är gravid.
    Är det mkt billigare att shoppa vagn i USA? Kanske läge att kolla upp... Har inte riktigt orkat sätta oss in i barnvagnsdjungeln än. :-/

BF-LISTA

Haligh 25/12
    Ninus 10/2 (pojke)
    Saltgurkan 6/3  (flicka)

• Ninus

Hej och välkommen Roszi! Kul att vi blir fler!

Vi bestämde barnvagn i helgen! Gick förvånansvärt enkelt. Vi gick in med inställningen att det nog är svårt att inte hitta en bra vagn. Jag menar, vi överlevde ju för 30+ år sedan utan massa stötdämpning, all-terrain-hjul och coolaste färgerna på vagnen... Det blev hur som helst en Teutonia kombivagn, med svängbara framhjul (eller bakhjul, den går att vända) och handtag som går att höja mycket (bra för långa mig). Ska åka förbi innan jobbet imorrn och beställa. Upp till 12 veckors leveranstid, så det gäller att sätta igång!
    Funderade på en sak, man måste betala 30% handpenning när man beställer. Får man tillbaka dem om nåt händer med graviditeten innan vagnen kommit tro? Känns hemskt grymt att behöva betala så mycket pengar för något man kanske aldrig kommer ha användning för då. Ska nog fråga imorrn, bara för att.

Idag är jag ledig och ska bara ta det lugnt. Nice!

Lady My, hur går det med dina krämpor? Tufft att ha det så stressigt på jobbet. :( Hoppas du tar hand om dig.

Vi hörs vidare ang. fikadate!

Svar på tråden 30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?