• Ninus

30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?

Hej på er! Jag är ledsen att jag inte skrev och berättade att jag inte kunde komma igår men här har varit lite kaosartat i några dagar med förkylningar och sista-minuten-ändringar av släktingar på besök och gud vet allt. Helt enkelt inte haft tid att gå in och skriva. :(
    Philips farmor har varit här ett par dagar. Hon skulle ha kommit imorrn men vi fick ändra planerna pga en gammal (95 årig) släkting som ligger för döden som hon ska ner och hälsa på nu istället. Idag var farmor med på babyrytmiken i kyrkan och där träffade vi Roszi!!! Jättekul! Hoppas vi kan ta en fika inne i centrum nästa gång vi ses!
    Låter som det är fler som är/har varit förkylda. Jobbigt! Vi får härda ut förkylningarna och passa på att ses när vi är friska. :)
    Läser att Saltis var med igår! Vad kul, hoppas allt är bra med er!

I förrgår tog Philip sina första hasningar framåt och nu hasar han omkring på köksgolvet (rödblommig av ansträngningen) och upptäcker allt. Slut på friden! Än så länge går det ganska sakta med rätt vad det är står han väl på alla fyra och drar iväg. :)

Kram!!!

• Ninus

Vad duktiga ni är på att komma igång och träna! Jag önskar att jag hade motivationen, men får väl erkänna att jag är för lat. :( Det är ju underbart när man kommer till det skedet när man verkligen längtar efter att gå till gymet, och deppar lite på ett hörn de dagar man måste vila. :) Jag tänkte att jag skulle börja på Sats när Philip kommit men veckorna blev till månader och jag har fortfarande inte hasat mig iväg. Förmodligen för att jag gick ner bra i vikt ändå, men det hade ju varit trevligt med LITE kondis oxå... :) Nu får vi se om jag börjar igen efter årsskiftet när H är hemma så jag kan dra iväg ensam. No promises, haha!

Åå, nu när jag läser vad du skriver Haligh så ska jag ta och kika efter svamp idag! I skogen (nåja, dungen då) utanför ska det finnas hur mycket som helst enligt grannarna! Rensa är dödstråkigt, men smörstekta trattisar på rostat bröd är himmelriket! :)

• Ninus

Hittade ingen svamp, men fick span på 3 älgar på promenaden igår! Dungen kanske kvalar som skog iaf! :)

• Ninus

Jag har funderat på Kulturhuset men trodde det var för äldre barn, typ sagostunder och så. Ska bli kul att höra vad mer som finns!

Ja jag är utbölingen som bor här i Täby, Gribbylund mer exakt om ni känner till området. Vi har gångavstånd till Täby C så det blir att man hänger en del där. Just nu håller de på att bygga ut hela centrumet så det är lite stökigt, och så har de tagit bort barnhörnan som fanns förut med bl a en projektor på golvet med rörelse och ljus för de minsta. Mkt uppskattad av Philip, hoppas den kommer tillbaka. :)
    Vi flyttade från Fredhäll för 2,5 år sedan till villan här och vi stortrivs! Stan finns ju där närhelst man saknar den (och det gör man till och från), och här finns naturen utanför dörren, 20 min från stan. Känns som att vi har det bästa av båda "världar". :)

I lördags var det barnvaktspremiär för oss! Min mamma fick äran att ha Philip några timmar medan vi var ut och åt med några vänner och firade ett par som gift sig. Det hade gått jättebra, Philip sov i mormors famn när vi kom och skulle hämta honom vid 2230. Lilla hjärtat. :)

I natt har han snörvlat hela natten och nu är han JÄTTEsnorig lilla skrutt så dert blir nog en lugn dag idag. Imorrn är det 8-månaderskoll. Vad gör de då, ni som varit?

Vi ses gärna när Philip piggat på sig. Kram!

• Ninus

Skickar en snorig hälsning från Täby... ;) P var precis fri från en förkylning, då kom nästa. Å den här gången är jag oxå snorig. Suck... Hoppas ni andra klarar er bättre. Nästa vecka kanske vi är ok för en date. To be continued. :)

• Ninus

Ja det verkar mer regel än undantag att vara snorig nu.
     Hoppas fasen ger med sig snart LadyMy, och att det är just en fas. :)
    Philip är inte frisk än, fortfarande snorig och nu har han världens hosta på nätterna oxå. Stackarn. Och lite stackars oss oxå för det är omöjligt att sova, vilket han ändå verkar göra. Läste nånstans att det ska lindra att lägga uppskuren gul lök i en vattenskål bredvid sängen..? Haha, jag börjar väl bli desperat nu när nässpray och snorsug och böcker under sängen så det ska luta och uppallning med kuddar och frisk luft inte hjälper. :) Inte kan man beklaga sig till någon heller för alla bara nickar leende och igenkännande och "ja så där är det ju första åren". Ja, det är väl så och vi är ju jättelyckliga egentligen. Bakom allt snor. :)
    Kram!

• Ninus

Golden, jag har oxå svårt att hitta på saker så att Philip blir nöjd. Han är ju lika pigg som vanligt och blir lätt uttråkad när vi bara är hemma. Försöker gå två ordentliga promenader per dag. Då somnar han oftast. Sen byter vi rum och leksaker typ varje timme, annars blir han gnällig med en gång. Spelar musik och sjunger med. Just nu är hans favvo Moves Like Jagger, haha. Kan ha att göra med att mamma hoppar runt och ser tokig ut... Duscha är en annan favorit som slår ihjäl lite tid. Positiv bieffekt är att det rinner ut mer snor då. Har försökt ha honom i vagnen ute på tomten så jag kan kratta lite löv eller nåt, men se stå still i vagnen är inte populärt alls så det går inte. :) Vad hittar ni andra på?

• Ninus

Hej alla fina! Lördagkväll och jag och Philip är ensamma hemma. :( H är på sin chefs svensexa, inte läge att tacka nej... :)
    Vad säger ni om en dejt på måndag eller tisdag? Jag är helt fri och kan närsom.
    Hoppas det är bra med alla och att det låga aktiviteten har samma orsak som för mig; jagandes en nyfiken liten kille som ska upptäcka precis ALLT här hemma. Pust! :)

• Ninus

Äsch, nu har jag precis bestämt med en kompis att hon kommer hit imorrn fm och fikar. Jag kan vara inne i stan vid halv ett, men inte innan. Funkar ändå? :) Hoppas, hoppas!

• Ninus

Ok Roszi då vet jag. Jag får vara ute i bättre tid nästa gång jag oxå. :) Nästa vecka kan jag mån, tis eller fredag. Onsdagar är det babysim för oss mitt på dagen så det passar oss tyvärr sämst. Stadsmuseet låter kul! Hoppas det blir en dag så vi kan haka på. Kan du bara onsdag Golden?

Svar på tråden 30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?