• Ninus

30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?

Godmorgon!
    Äntligen en ledig dag, men jag var ändå uppe med tuppen för bilverkstadsbesök.

Beställt barnvagn nu och ni hade så rätt, händer nåt så får vi lämna tillbaka alltihop så länge det är oanvänt. Skönt, jag tror nämligen pinsamt mycket på att man kan jinxa saker och ting. :)

Hoppas ni mår bra allihop!

• Ninus

Hej!

Å vad härligt det låter med NY! Låter som att ni njutit ordentligt, mysigt!

Jag ses gärna och fikar. Torsdag nästa vecka passar mig bra, slutar jobbet vid 1430 och tar bilen in till stan så närsom efter 15. Vad tror ni andra om det? Vi får snabba på så Haligh hinner vara med! Glad Det närmar sig!!!

Jag har oxå börjat känna av sammandragningar nu. Känns himla läskigt, samtidigt som det känns som en bra uppmaning att ta det lugnt. Det släpper bara jag sätter mig ner och vilar. Så det är vad jag gör nu! Tv, dator, blåbärssoppa, äpple, raggsockor, soffa. Ahhhh...Skrattande

• Ninus

Har ni nåt annat förslag på dag och tid? Jag jobbar väldigt oregelbundet så jag kan lite närsom. Det brukar gå bra att byta pass med kollegorna oxå.

Nu på morgonen gick jag upp före sju och drog igång yoga-dvdn! Helt chockad själv, men det var himla skönt! Tog ett lite kortare pass och det passade perfekt såhär i ottan. :) Känner mig piggare än på flera veckor.

Igår däremot fick stackars maken stå ut med gråt och snörvel och "jag är tjock och trööööött, buähäää". Vet inte om jag sa det förut, men vi har gjort IVF och bäbben är enormt efterlängtad. Ändå tycker man så himla synd om sig själv ibland. Så knäppt! Jag är ju lyckligast i världen egentligen. Satans hormoner....Skäms

Vi hörs!Glad

• Ninus

Men stackars dig Jenne. Fy vad hemskt det låter. Hoppas verkligen du hittar sätt att lindra besvären. En fika i stan med oss kanske lindrar en stund? Solig
    Jag kan fortfarande ses på torsdag och efter 1730 om fler kan då. Vad säger ni?

Vad mysigt med vovve Saltgurkan! Vad är det för ras? Jag har haft hund halva livet (Haha, låter som att man är 80) men blivit allergisk. Såååå himla tråkigt. Har hört att man kan bli bättre efter en graviditet, så det är mitt enda hopp nu för att kunna ha hund igen. :)

Har aldrig hört talas om tidig avnavling, ska genast googla!

Har förresten nån av er nåt bra restaurangtips till nyår? Jag och H tänkte vara för oss själva i år (sista "chansen" ju) och gå ut och äta på nåt mysigt ställe. Hörde med Gondolen idag, men de är redan fullbokade på nyårsafton. Surprise, surprise med den utsikten... Nån annan restaurang med fin utsikt över stan?

• Ninus

Hej tjejer!
    Sitter här i soffan och kniiiiper. :) Svårt att komma ihåg att göra det varje dag tycker jag. Hoppas de dagar jag kommer ihåg att göra räcker.
    Mannen är inte hemma ikväll så jag har passat på att göra en helrenovering av kroppen med långt bad och fotfix. Snart når jag inte fötterna längre så idag fick det bli fotfil och nagelfix för kanske sista gången på ett tag... Jobbigt nog att få på sig strumpor nu.
    Vad många kloka tankar ni har ang. bakåt- resp. framåtvänd sittvagn. Den vi har beställt går att vända åt båda hållen, kanske blir att man använder båda.
    Har ni hört nåt från era bm om föräldragrupper? Till oss har de inte sagt något och vi har glömt fråga varje gång. Kommer det igång senare tro eller finns inte sånt längre?

• Ninus

Aha, där ser man! Vi får kolla vi oxå hur det funkar med BVC i första hand då.
    FL är bra till så mycket! Info och nya kompisar inluderat! Glad

• Ninus

Vad spännande Haligh! Vi har oxå funderat på bärsele. Vill gärna höra sen vad du tycker,

Ska till MVC imorrn igen, ska komma ihåg den här gången att fråga om föräldragrupp, alternativt hur man väljer BVC.
    Vad trist Lady My att du inte kände att gruppen gav något. Tur man kan hitta likasinnade på annat håll när det inte stämmer. :)

Vi fixar som aldrig förr med huset nu. Bygger äntligen om en garderob i tvättstugan som H ska använda. Han har haft sina kläder i bäbbens rum tills nu, så nu kan vi fixa iordning där. :) Vi har beställt barnvagn och babyskydd och lite sånt, men inte velat köpa kläder än. Tills häromdagen, nu har vi jordens mysigaste overall att ta hem klimpen i från BB! Alldeles för stor säkert, jag ser redan nu framför mig personalens överseende leenden och kommentarerna "Ja, det är ju inte så lätt att veta..."
    Ni som har erfarenhet, vad behöver man i sin omedelbara närhet vid skötbordet? Vi fixar i tvättstugan så vi har vattenkranen precis bredvid. Blöjor förstås, babyolja, puder? Tvättlappar (vad är det egentligen och var köper man dem? Man kan väl inte använda frottélappar hela tiden?)? Kläder? Handdukar? Tvål? Man är ju så lost första gången... Skäms

• Ninus

Uuuu, läskigt att få sådana besvär med amningen. Stackarn.

Roszi, vi går oxå hos Prima Liv på DS! Vi var på den där 4-timmars föreläsningen i fredags. Tycker den var himla intressant, väldigt förtroendeingivande BM. Sista timmen var det ett par tjejer från BB som pratade om amning och första tiden efter förlossningen. Tyvärr var jag så trött då efter all annan info så jag orkade bara lyssna med ena örat. Synd, förlossningen är ju förhoppningsvis över efter ett antal timmar men amningen ska man syssla med ett tag. Tycker ändå det är svårt att fokusera på tiden efter förlossningen just nu.

Ska oxå kika på produkter utan massa "tillsatser". Tack för tipsen LadyMy!

Ha en trevlig helg allihop!Glad

• Ninus

Just jäklar, vaccinering! Har oxå glömt bort. Jo, jag tänker nog ta det. Precis, tänk vilken mardröm att vara dundersjuk när man ska föda. Huuuuu...

Jag är nog inte så nojig med maten. Undviker såklart alla de "vanliga" no-no som finns, lagrad ost, insjöfisk och allt det där. Men vad hör jag! Rökt skinka! Har aldrig hört att det skulle vara nåt att undvika, äter en hel del som pålägg. Förvånad Eller menar ni det som står om skivat pålägg i allmänhet och i slutet av hållbarhetstiden? Nu blev jag lite nervös...

Idag har jag träffat en sjukgymnast pga ryggont. Var helt säker på att det var nån nerv som låg i kläm, gör ont långt ner på ena sidan, men hon tyckte bestämt uppluckring. Jag som hade hoppats på att hon kunde knäcka ryggen rätt och så skulle det vara över, men icke. Det är säkerligen inte samma planet ens som din smärta Jenne7502, kan bara föreställa mig hur jobbigt du måste ha det.
    Fick iaf prova ut ett stödbälte som jag har beställt på nätet nu, himla skön avlastning! Å så har jag fått en hel hög med gymnastikövningar och viloställningar att testa. Hoppas det kommer lindra.

Ja det här med att dricka under graviditeten. Jag trodde inte att det existerade alls, men vår BM berättade att det är mycket vanligare än man tror. Jag tror inte att jag skulle kunna umgås med en gravid kvinna som dricker eller röker. Kan nog ha att göra med vår ivf och så mycket som vi har längtat och kämpat. Jag har aldrig under resan känt mig missunnsam eller bitter mot andra som blivit gravida och det är jag oerhört tacksam för. Men just det att folk som super och knarkar (ja, jag överdriver) blev gravida och inte vi kändes oerhört provcerande. Liksom så himla orättvist. Hoppas hon får kommentarer från omgivningen så hon kanske slutar.

Jag ses jättegärna och fikar om ni fortfarande är på! Här är några förslag: Måndag 29:e förmiddag? Fredag 3:e eftermiddag/kväll? Torsdag 9:e närsomhelst?

På söndag får jag äntligen tända belysningen som jag för flera veckor sedan satte upp i två enar på tomten! Kommer bli sååå mysigt, nu när det är snö ute också!

• Ninus

Vad häftigt Roszi med ultraljudet! Vi ska göra om 2 veckor, är oxå i v32 då. Skönt att allt såg bra ut.

Ska till BM på torsdag, ska höra med henne ang. vaccinering men det lutar åt att jag kommer ta det.

Ses gärna den 9:e. Jag är ledig då så kl 18 funkar bra. Ett ställe jag gillar är Vapiano om vi ska äta, men bestäm annars ni som bor i stan så anpassar jag mig. Vad kul att ses! Glad

Svar på tråden 30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?