Just jäklar, vaccinering! Har oxå glömt bort. Jo, jag tänker nog ta det. Precis, tänk vilken mardröm att vara dundersjuk när man ska föda. Huuuuu...
Jag är nog inte så nojig med maten. Undviker såklart alla de "vanliga" no-no som finns, lagrad ost, insjöfisk och allt det där. Men vad hör jag! Rökt skinka! Har aldrig hört att det skulle vara nåt att undvika, äter en hel del som pålägg.
Eller menar ni det som står om skivat pålägg i allmänhet och i slutet av hållbarhetstiden? Nu blev jag lite nervös...
Idag har jag träffat en sjukgymnast pga ryggont. Var helt säker på att det var nån nerv som låg i kläm, gör ont långt ner på ena sidan, men hon tyckte bestämt uppluckring. Jag som hade hoppats på att hon kunde knäcka ryggen rätt och så skulle det vara över, men icke. Det är säkerligen inte samma planet ens som din smärta Jenne7502, kan bara föreställa mig hur jobbigt du måste ha det.
Fick iaf prova ut ett stödbälte som jag har beställt på nätet nu, himla skön avlastning! Å så har jag fått en hel hög med gymnastikövningar och viloställningar att testa. Hoppas det kommer lindra.
Ja det här med att dricka under graviditeten. Jag trodde inte att det existerade alls, men vår BM berättade att det är mycket vanligare än man tror. Jag tror inte att jag skulle kunna umgås med en gravid kvinna som dricker eller röker. Kan nog ha att göra med vår ivf och så mycket som vi har längtat och kämpat. Jag har aldrig under resan känt mig missunnsam eller bitter mot andra som blivit gravida och det är jag oerhört tacksam för. Men just det att folk som super och knarkar (ja, jag överdriver) blev gravida och inte vi kändes oerhört provcerande. Liksom så himla orättvist. Hoppas hon får kommentarer från omgivningen så hon kanske slutar.
Jag ses jättegärna och fikar om ni fortfarande är på! Här är några förslag: Måndag 29:e förmiddag? Fredag 3:e eftermiddag/kväll? Torsdag 9:e närsomhelst?
På söndag får jag äntligen tända belysningen som jag för flera veckor sedan satte upp i två enar på tomten! Kommer bli sååå mysigt, nu när det är snö ute också!