• Ninus

30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?

Golden, jag pressar allt genom trådsil med baksidan av en matsked. Har ingen mixerstav och ska erkänna att det blir mer och mer färdigköpta puréer ju större portioner Philip äter. Enstaka ingredienser kör jag själv, men typ köttfärssås och spaghetti och sånt köper jag färdiga puréer av.
    På onsdag har vi babysim mitt på dagen så då får jag hoppa över att ses och satsa på nästa gång. Annars är jag fortfarande på på tisdag fm. Fr o m nu blir det kollektivt in till stan och ingen bil! I tisdags när jag skulle på första fotolektionen tog jag i och var inne nästan en timme innan för att hinna hitta parkering. Hann med nöd och näppe i tid till lektionen ändå, helt hopplöst! Men härligt är det att bo i villa. Vi stormtrivs och ångrar inte för en sekund flytten från stan. Tänk att nästa sommar bara öppna altandörren och gå ut med Philip så han får upptäcka trädgården. Då kanske man t o m hinner rensa lite ogräs medan han pysslar med nåt eget. Den här sommaren har ogräset fått härja fritt, vi har varit glada om vi hunnit klippa gräsmattan. :)
    Imorrn börjar H jobba igen. Vi firade sista lediga dagen med att åka till Vaxholm (tar bara 15 min härifrån) och äta lunch. Philip var på ett strålande humör så vi fick sitta länge och njuta av sensommarsolen och utsikten över vattnet. Härligt!

• Ninus

Halv tio blir lite väl tidigt för oss. Halv elva skulle jag nog hinna till. För sent för er andra?

• Ninus

Tack för idag Golden och Haligh! Och Philip tackar för den smarriga desserten. Den slukades fort som allt annat! :) Det känns inte som att jag hann prata så mycket med er mellan Philips alla blöjbyten och lunchätande. Ses gärna snart igen. :)
    Kram!

• Ninus

Hejhej!
    Jag och Philip är i närheten av "vårt" fikaställe imorrn igen eftersom vi ska på fotokursen. Vill någon fika antingen vid halv elva eller efter två?
    Kram!

• Ninus

Golden, om du vill fika efter två så ses jag gärna! Har lite svårt att hinna in innan kursen nu, Philip sover fortfarande. Förvånad Du kan väl skicka ett sms om du kan ses, har mobilen avstängd under lektionen.
    Roszi, jag tycker kursen är väldigt lärorik för mig som inte kunde ett skvatt om kameran innan. Mycket kunnig och erfaren kille som håller i det hela. Tålmodig är han oxå, blir inte så effektiva 1,5 timmar med åtta barn under året i rummet. Skrattande Vi får hemuppgifter varje vecka och det har hittills handlat om att få fokus i bilden på exakt det ställe man vill samt rätt exponering. Allt annat än manuella inställningar är bannlyst och det är jättesvårt!!! Man blir dessutom väldigt självkritisk när man börjar förstå hur bra det kan bli om man blir duktig nån gång. :)
    Ha det så himla härligt på Mallis så ses vi när ni är hemma igen.

• Ninus

Jag bokar in tisdag fm redan nu, så lovar jag att planera lite bättre då. ;) Halv elva passar mig bra, vad säger ni andra?
    Jag gjorde ett storkok plommonpuré häromdagen (härligt med plommonträd!) som Philip ratade totalt. :( Av minerna att döma var det för surt, så nu håller jag på med en ny laddning med söta päron i oxå. Håll tummarna! :)

• Ninus

Jag kan fortfarande ses imorrn! Åker dit till halv elva och hoppas att fler dyker upp. :)
    Plommonpurén blev misslyckad den här gången oxå. För sur. Konstigt, för när man tar ett färskt plommon är de jättesöta och goda och det gillar Philip oxå, men när jag kokar dem blir de nästan beska.
    Idag har vi varit hos mamma i Uppsala. Det är som att jag upphör att existera när vi kommer dit, all fokus är på Philip. T o m hunden ignorerar mig och vill bara mysa med honom, haha. Men det var bra för jag fick tid att sortera alla miljoner bilder vi har sen Philip föddes, sånt där som man tänker att man ska göra "nån gång sen".
    Hoppas få se er alla imorrn om ni känner er krya. Imorrn är näst sista gången på min kurs, sen kan jag vara lite mer flexibel med tiderna om nåt annat passar er andra bättre. :)

• Ninus

Hej på er! Philip har blivit jättesnorig och gnällig stackarn så vi får nog oxå hoppa tisdag om det var nån kvar som kunde ses. Hoppas bara han slipper feber, vi ska ju äntligen på njurröntgen nu på onsdag. Vet inte om man måste omboka om han blir febrig, får ringa och kolla med dem.
    Ögoninflammation lät inget roligt. Hur gick dopet? Hoppas Julian hann pigga på sig. Vad mycket skräp som de kan få de små liven. Och aldrig är det bra läge för sjukdom.
    Philip är mer orolig på nätterna än någonsin. Halvkryper och slår i huvudet hundra gånger per natt men vaken är det fortfarande inget krypande på g. Hoppas det ändå är på gång snart och att det är därför han "övar" i sömnen. :)

• Ninus

Hej!
    Har varit väldig passiv här känner jag. Philip har haft sin första (!) förkylning och när han var på bättringsvägen var det min tur. För en vecka sedan var det så iaf dags för njurröntgen och det gick jättebra, bortsett från kriget när de skulle sätta kanyl. Fy 17, de fick dit den på tredje stället de försökte och Philip var helt förstörd stackars grodan. Tror kanske att det värsta för honom ändå var att bli fasthållen. De är så himla bra på barnsjukhusen, de sjöng för honom och försökte lirka på alla sätt men till slut bara måste man ju tvångshålla när han inte vill längre. :( Han fick en gosetiger som plåster på såren när kanylen satt på plats. Kul att det inte dras in på precis allt när budgeten tryter för landstingen. Själva röntgen gick bra sen och igår kunde jag ringa och få provsvaren, allt normalt!!! Så nu får Philip äntligen sluta med antibiotikan som han ätit sen han var 3 veckor. :)

Ang napp så är det precis så för oss att han gnäller flera ggr/natt för att han tappat nappen. Upp och stoppa tillbaka och då somnar han om på en gång. Tror inte det stör honom egentligen men det är lite jobbigt för oss. På något sätt vänjer man sig iaf och det blir mer och mer sällan, kanske 2 ggr/natt senaste veckan. Härom natten sov han t o m HELA natten varpå jag och H flög upp för att kolla att han levde när vi väl vaknade. :)

Onsdagar har vi babysim, kan vara inne i stan tidigast vid två i så fall. Annars hänger vi på nästa gång! :)

Svar på tråden 30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?