-
Går du till Fleminggatan? Jag var där mkt m Ludvig och siktar på att börja hänga där när J börjar bli sugen på kompisar.Haligh skrev 2011-09-12 16:12:48 följande:Alla verkar förkylda nu!! Här var det snorigt värre förra veckan men inte så vi mådde dåligt. Bebissnor överallt
Vi ses som sagt gärna om det nu är ngn som kan. Just varit på öppna förskolan och Gud vad skönt det var! Ska gå dit oftare, så mkt att titta på så Sigrid trodde nog hon var i paradiset!! -
Gick super att lämna in Julian idag, så nu kan jag fortsätta träna
.
Hoppas att ni som sågs har haft det trevligt! -
Nu är Julian överallt! Kryper och står upp mot allt, puh! Han slår huvudet i golvet säkert 5 ggr/dag, men det är omöjligt att passa honom hela tiden. Går ju inte att flytta på soffan och kakelugnen t ex och det är som att han bara vill stå just nu.
Han har fått ögoninflammation stackarn, hoppas det är borta tills dopet på lö! -
Puh, skulle önska att Julian kunde vänta lite med de fysiska övningarna. Njut av lugnet Ninus, snart säger det bara pang
.
Dopet gick super! Ögonen var nästan bra så det kommer nog inte synas ngt på korten. Skrutten somnade i gudfars famn i kyrkan. Han var så trött! Vaknade med ett skrik sen när prästen hällde vatten på honom
.
Nu är A och hämtar en gåstol hos några kompisar. Känner att jag inte kan titta bort en enda sek. Känns lite som att nu börjar det jobbiga. Dags att börja gå på Öppna Fsk helt klart. Haligh, säg till när ni ska gå nästa gång så följer vi gärna med! Kan ju alltid ta en prommis runt Karlberg innan
. -
Glömde fråga hur det går för era små m maten? Jag tycker det går jättedåligt
. Julian vill bara ha ersättning, tar ngn tugga mat och sen bara gråter han och försöker ta i skeden, kliar sig i ögonen osv. Mat överallt utom i munnen! Detta är nytt för oss eftersom Ludvig var jätteduktig på att äta från dag1. Nu har han börjat äta 2 ggr/natt och jag orkar inte med det för sen vaknar han och går upp ca 5.30. Vet inte om det är alla förkylningar som gjort att det stannat av för det gick ok ett tag. 8-månaders burkar m bitar i känns lååååångt borta! -
Om du ser det här, är det den på Arbetargatan? Står bara tisdag och torsdag på nätet, så jag blir lite osäker.....Haligh skrev 2011-09-18 20:12:28 följande:Sigrid är en matglad tjej som äter det mesta, så jag har inga kloka råd att delge. Öppna fsk är här på måndagar så hinner du se detta innan dess så ses vi där! Väldigt populärt så man får hänga på låset kl 11, blir fullt snabbt. Men vi kan ju isf gå på promis efteråt! S har varit snorig av och till i ett par v, tror det är pga tänderna. Det var lite bättre idag men annars får vi nog hålla oss hemma imorgon, även om hon är pigg och kry så snorar hon på allt och alla och det känns inte så schysst att ta dit ett snorigt barn... -
Kom aldrig till Lindhagen. Det regnade så mycket och jag hittar inte min regnjacka. Hamnade dock, innan hämtning, på Öppna i Vasaparken. Där är det helt dött så där skulle man ju kunna ses någon gång? Då kan man ta med sig mat och köpa kaffe så kan de små vara på golvet. Och så kan man gå ut och gunga om någon skulle vilja det
.
Vi håller på och introducerar välling dagtid nu först. J har hatat det tidigare, men sist gick det ok. Han kräks så lätt så jag vågar inte försöka på natten eftersom han ibland kräks upp allt om han tycker något är äckligt. Vi har ju börjat m mjölkfritt så tyvärr så kan vi inte längre ge den gröt och välling som han ändå accepterat någorlunda. Bara att börja om från början, pust!
Imorgon blir det träning för oss, måste hålla igång 1 dag/vecka känner jag. -
Vasaparken är rätt lugnt vardagar. Jag går gärna dit på onsdag om jag hinner, ska träffa min mamma också. De har ju inomhusleken också som jag och Julian brukar hänga på sen en vecka tillbaka. Skönt, för den är öppen hela dagarna och jag har lite svårt att lyckas ta mig på de exakta tider de övriga har öppet.
På Öppna förskolor är det nästan bara enbarnsföräldrar har jag tänkt på nu. Varför är det så? Hinner inte de andra? Inte lika engagerade? Less på Öppnis? -
Jag lämnar kl 9 imorgon och sen är jag gärna ute i Vasaparken eller inne på deras Öppna förskola fram till lunch. Sen ska jag träffa min mamma. Så om någon är uppe/ute så tidigt? Vi går nog dit oavsett. Idag var vi där och gungade och sen lekte vi lite inne. Mysigt!
-
Ok, förstår! Här har man tyvärr inget val
, hade gärna stannat hemma idag eftersom jag är förkyld....
Haligh, hoppas du får sova lite idag!
Golden, skulle inte kunna lämna J en sekund i vår säng. Vi har sänkt spjälisen och jag är rädd om han ligger bredvid mig någon timme. Många bebisar ramlar faktiskt ur sängen ju.