• NyaMy

30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?

Vi har ju gått på sats-baby, dvs där man får ta m sig bebis in. Jag valde att aldrig lämna in Ludvig på Mini-sats. Denna gång är jag lite kaxigare, med betoning på lite.
    Jag har lämnat Julian halva passet och sedan hämtat honom när styrkan börjar, dvs ca 30 min. Han är helt enkelt alldeles för snabb för att ha m in på konditionsdelen, men på styrka kan man ha med barnet i övningarna. Han har då suttit i en gåstol under tiden och det har varit väldigt lugnt. Däremot så har jag sagt att de ska hämta mig genast om han blir det minsta ledsen.
    Jag skulle heller aldrig lämna honom när han är inne i en "fas". Tror inte att du är för nojjig Roszi, det är ju ingen brådska. Jag tycker att man ska vara lite nojjig och inte dras med i hur andra gör.
    Jag har alltid gått på min magkänsla och många tycker säkert att jag/vi varit lite nojjiga med Ludvig, men han är verkligen en trygg och känslomässigt mogen kille nu, (inte bara vi som tycker).

Jag kan verkligen rekommendera er att be om att få provträmna gratis en gång på sats-baby om era inte kryper, det är roligt även för de små. Det är bara att ringa dit och fråga.

• NyaMy

Golden, håller m om att man får motion nu när de börjar röra sig. Man bara far runt heeela tiden känns det som. Jag har, både denna, och förra gången tappat mina kg och något till i denna fas. Tyvärr så gör man ju en del konstiga rörelser och har dessutom ofta en del skavanker sen graviditeten, så träning är för mig ändå ett måste för att slippa ont i ryggen.
    Har tagit m barnen till mina föräldrar i Bålsta över några dagar. Suger ut det sista ur de härliga dagarna nu.

Ludvig är inne i en liten mamma-trots. Jag fick inte lägga honom idag, det skulle mormor och han är lite klängig på mig mellan varven faktisk. En del krokodiltårar

Kom på att jag nog inte alls på alla sätt var nojjigare m första barnet, som jag alltid tänkt. Denna gång så ville jag ha J skyddad i sjalen under den första månaden, jag höll mig endast i närheten av hemmet och var inte på några aktiviter direkt, förrän nu. Jag ville att så få som möjligt skulle hålla honom under låååång tid osv. Tror jag hade mer bråttom sist och denna gång bestämde mig för att ta det lugnt och njuta av lille J.
    Det kommer en tid m Öppna Förskolan ändå liksom, när de själva vill och det inte bara är mamma som vill fika .

Ninus och Roszi, var är det, mer exakt, som ni bor?    

• NyaMy

Förenklat så säger man att man har två st anlag. Har man bruna ögon så kan man ha två bruna eller ett brunt och ett blått. I det senare fallet så är brunt dominant och då det "man ser". Har man blå ögon har man ju däremot två blå anlag (eftersom det bruna annars skulle dominera).
    Så, två brunögda med blåögt barn har därför ett varsitt "dolt" blått anlag. Eftersom din mamma har blå ögon ärver du ett blått anlag från henne som ligger dolt, samma hos Fredrik. Förenklat så hade ni alltså 1 på 4 att få ett blåögt barn .

Här är kl 7 sovmorgon. Julian vaknar strax före 6 varje morgon, ok om han sovit på natten, annars inte .

Vi velar mellan hus och stan, men är nog inte riktigt klara med stan ännu

Trevlig helg!       

• NyaMy

Hoppas att du fick en bra tid idag Haligh!

• NyaMy

Julian har haft tonvis m förkylningar, har tappat räkningen. Som tur är (peppar, peppar...) så blir han, precis som storebror, inte särskilt sjuk. Tror inte han har haft feber ngn gång. Ludvig har bara varit hemma från dagis 2 ggr, en g höstblåsor, en g balanit. Snorig är han typ jämt, men då får de gå så länge de är pigga.
    Har aldrig varit på Rum för barn eftersom det varit fullt när vi försökt. Verkade så hysteriskt så sen återvände vi aldrig. Fast jag har hört andra som tycker det är jättebra, kanske främst när de är lite äldre.
    Julian tycker att sångstund är lite segt, han kan inte sitta still så länge tyvärr. Han blir bara arg och vill därifrån. Konstigt, Ludvig var precis lika och jag som fullkomligt älskar musik. 

Ninus, låter härligt m naturen runt hörnet!

Haligh, jag sprang i lö och det var tungt. Kanske borde satsa på att springa i grupp. Osäker för jag tycker det är så avslappnande att gå ut alldeles själv. Fast jag antar att folk inte pratar? 

• NyaMy

Nu går förresten Julian riktigt bra med gåvagnen, ska bli spännande att se när han tar sina första steg. 

• NyaMy

Roszi, vi brukar gå dit. Det är även på onsdagar och då har de sopplunch för 30 kr. Tycker nästan on är bättre för då är det även för större barn och Julian är då inte den enda som "stör" på sångstunden

• NyaMy

Här har förkylningarna bytt av varandra. Verkar dessutom som att J är inne i någon fas, för han är inte sig själv. Eller oxå så är det precis vad han är, puh, hemska tanke. Vi har mer än händerna fulla kan man säga, båda killarna kräver 100% och har börjat "bråka" om leksakerna. Det sprutar tårar och skriks mest hela dagarna nu. Hoppas, hoppas att vi får sova i natt!

• NyaMy

Jag tycker det är lite hysteriskt detta m förkylningar. Det är ju ett visst antal virus som är väldigt vanliga och de kommer att få och m tanke på alla förskolor mm så finns de ju överallt. Frågan är ju bara när de börjar få dem. Går man på Öppna Förskolan så får man ju liksom räkna m att de kan bli förkylda, så är det ju. Tänk på oss som har syskon på dagis och sedan går på Öppna. Även om jag inte går m J om han har en tung förkylning eller om snoret rinner så bär han ju säkert på en hel del. De skulle behöva porta oss som har syskon för att vara säkra liksom...
    J har ju haft säkert 20 förkylningar (minst) och det har ju inte varit ngt problem. Tipset är kanske att bara slappna av, fast jag vet, när man inte får sova blir man ju tokig. Eller, som sagt, den där hostan, fy!
    Har man däremot infektionskänsligt barn eller barnastma mm så bör man nog (tyvärr) undvika vissa miljöer när det är som värst. 
    Krya på er  

• NyaMy
    Golden Robot skrev 2011-11-07 15:52:58 följande:
    LadyMy: Jag inser ju att alla får räkna med förkylningar om man går på öppen förskola - och räknar kallt med det också numera, haha - och att barn med syskon säkert bär med sig en del dagisvirus. Jag vågar dock inte gå dit när hon snorar. Nojjar över vad andra ska tänka. Självklart bär de med sig och smittar även när de inte snorar men jag kan inte komma med ett uppenbart förkylt barn oavsett hur pigg hon är.. Babysimmet har vi gått på ändå eftersom de är så raka med att man kan simma även med förkylning så länge barnet inte har feber eller inte mår bra - och så syns det inte i vattnet att hon är snorig så jag behöver inte fundera på vad de andra ska tänka ;)
    Känner precis lika, nojjar över vad andra ska tänka. 
Svar på tråden 30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?