• Haligh

30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?

Haha, höll också på att putsa kalkfläckar häromdagen när lillan sussade måste också sysselsätta mig när man har en bebis som sover jämt! Har varit och promenerat och fikat med några tjejer idag, gick hemifrån 12.30 och då slocknade tösen, och nu sover hon fortfarande!! Hon brukar vara vaken på kvällarna med fortfarande magknip (ska köpa sempers droppar oxå och köra dubbelt o se om det hjälper bättre). Nu på nätterna sover hon 6-7 timmar på raken, sååå skönt verkligen! Ninus - när som helst dags för dig med, så spännande!!!

• Haligh

Eli: hur gammal är din bebis..? Min tjej somnar inte heller själv förutom i vagnen, men det går ganska bra att smussla ner henne i sin säng när hon somnat. Idag är första skrikfria kvällen på flera veckor, vet inte om det bara är tillfälligt eller kanske äntligen dropparna som gör verkan! Hoppas det! Verkar så himla olika från bebis till bebis, träffade idag en som är lika gammal som min som åt varannan timme på nätterna, då är mamma inte så pigg... Har du sjal eller sele? Vi har en sele, så skönt att få händerna fria och trösta bebis på samma gång, särskilt för mannen eftersom jag alltid har två säkra kort att fiska fram när det är otröstligt

• Haligh

Min flicka föddes den 30/12! Nu har jag varit och köpt Windi, att prova när magen bråkar. Och annan sorts nappar - de jag har går inte alls hem men hon suger mkt och gärna på ett lillfinger som tröst. Hoppas dessa är populärare! Och lite nya kläder till mamma blev det också

• Haligh

Ninus: det låter skönt det att det inte verkar vara en jättebebis som ska ut! Tur att du bor så nära BB ändå när vädret är så här, tänk en del har ju många mil att ta sig! Är du nervös? Känner du några tecken på att det är på g?

• Haligh
    LadyMy skrev 2011-02-11 16:44:23 följande:
    Ja, Julian heter vår minsting. Hoppas du slipper gå över, men hoppas du inte blir alltför otålig. Man blir ju lätt det och då kan dagarna kännas sååååå långa. Tur att du inte gjorde illa dig idag!

Vet inte vad det är m min amning. Jag har ju försökt varva lite för att såren inte ska bli för djupa och det ser helt klart bättre ut än sist. Ändå "bränner" det liksom i brösten för jämnan och jag är hela tiden nojjig för stockning för det blir knöligt och svullet hela tiden. Jag vet att botemedlet är att amma, amma, amma, men hur ska man hinna det m en till liten kille? Jag skulle nog behöva göra detta på heltid för att ev få det att funka känns det som. Får nog bli att lägga ner snart. Har läst på en del om amning, forskning osv om fördelar mm och kan nog konstatera att för oss så överväger nog nackdelarna. Ev får de ju bättre immunförsvar (även om det bara är tillfälligt), så det vore ju bra om det kunde funka de första veckorna när han är så skör.
    Fint namn, Lady My! Jag tror inte man brukar få stockning så snart efter fl..? Du får försöka låta bli att oroa dig så mycket! Mina är jätteknöliga och hårda när det inte matats på ett tag, det kan inte vara det..?

PAssa er tjejer nu, det är  så isigt under snön!!! Och heja heja, Ninus kanske innan helgen är över, vem vet? Jag var på sista bm-besöket på måndagen - ingen antydan till att nåt skulle vara på g (föru´tom min magkänsla) och fick också tid för att sättas igång... men si på natten till onsdagen gick vattnet Också lite avis på er - så spännande när man bara går och väntar på att det ska sätta fart!!!
  • Haligh

Men Gud, ramla med bebisen är min mardröm; funderade idag på om vi skulle ta en sväng men jag lät bli, känns så läskigt med isen under snön. Vagnen var inte att tänka på, en halvmeter snö här på gatorna! På tal om stockning så är det faktiskt nåt jag oroat mig lite för när det varit så kallt, men har som tur är klarat mig. Hoppas du slipper det den här gången LadyMy! Förstår verkligen då att du oroar dig för det... Magen har faktiskt varit mkt bättre sista dagarna, men idag är jag lite orolig för hon är så himla hängig! Märktes inte så mkt imorse men hon somnade lite för enkelt i sin säng på förmiddagen, och sov i 4 timmar. Det brukar hon göra om vi går ut med vagn men inte annars. Sen när har hon somnat kortare stunder under kvällen, det brukar hon inte heller göra. Ögonen ser så där trötta ut. Men ingen feber och hon äter bra. Men man oroar sig ju så mycket, hon är fortfarande så liten. Hoppas det blir bättre imorgon annars får vi gå och kolla.

• Haligh

Sigrid kräks jämt, många ombyten blir det... Håller med om att omlott är så mkt enklare att ta på och av! Vi beställde vårt skötbord för 6 v sen och imorrn kommer det, förseningar med leveransen har stått och bytt på sängen och det känns i ryggen, inte alls skönt att stå som en ostkrok så mycket!! Och alla pryttlar som behövs. Nej ett skötbord kan jag inte rekommendera att vara utan! Ska sätta upp det på väggen på vår lilla toa så tar det ingen plats...

• Haligh

Visst går det utan skötbord, men sängen är så låg och vi är båda långa. Sen har det hänt ett antal olyckor då det kissats rakt ut på sängen Sigrid sover väldigt mycket, hon är vaken om kvällarna mest. I början åt hon också varannan var tredje timme på nätterna och ännu mer på kvällen. Men det har gått längre och längre tid och senaste veckorna går det betydligt längre tid, 6-7 på nätterna. Väldigt skönt! Tror jag har haft tur med det när man träffar andra med lika gamla bebisar. Hon har blivit väldigt rund så hon får ju uppenbarligen i sig tillräckligt! Men mkt kommer i retur så jag handtvättar varje dag då vi inte har tvättmaskin... Magknipen har blivit mkt bättre så nu är kvällarna ganska lugna

• Haligh

På Danderyd får man väl en babybag tror jag, däri ligger ett rätt stort paket blöjor vi hade ju problemet i början att stl 1 var för litet, provade libero, pampers o huggies o sistnämnda funkade bäst. Tycker de är lite hårda bara! Nu har vi libero. Min tjej vägde igår 5520 g och var 58,5 cm lång, helt galet hur man kan växa så snabbt! Jag har hur mkt mjölk som helst, var o kollade på en pump idag så man kan spara en del. Köpte ingen, så dyra tyckte jag... Håller tummarna för er nu tjejer!!

• Haligh

Jag som är vimsig i mössan Stl 1 var för litet menade jag också, det rann ut kiss längs låren. Då vägde hon ändå 3,5 kg och blöjorna var för 2-4 kg! När hullet kom så blev 1:orna snart för små istället, så köp inga jätteförpackningar innan du vet hur stort barn du får!

Man kände ju sig inte så läcker med nättrosor och jättebinda så nåt annat att sätta på sig är nog inte dumt En gosig filt som luktar mamma och pappa kanske?

Svar på tråden 30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?