• Haligh

30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?

Godis!! Sjukhusmat är ju ingen gourmetupplevelse direkt Vi hade köpt med såna energy bars för att ha under fl, men glömde sen helt bort dem... Stora trosor man inte är rädd om, bra att ha första veckorna! Köpte hem såna större mjuka bindor efteråt, mkt skönare än såna vanliga med vingar! Hade också med lite smink, man känner sig så sliten ändå att man inte behöver föreviga det på alla foton

• Haligh

Ja med snask så blir allt roligare Just det du snittas ju, jag tyckte de där tjocka funkade som bomull när man var så öm därnere... Men några rejäla behöver du nog ändå för avslaget kommer som vanligt antar jag?

• Haligh

Åh GRATTIS Ninus!!!! Vad underbart! Hoppas förlossningen gick bra! Kram till dig och lilla Philip!

• Haligh

Men vilken poet du är Saltis, så vackert! Ett stort grattis till er lilla flicka! Nu är det bara Golden kvar, hoppas du inte behöver vänta så länge! När som helst nu

• Haligh

Sigrid växer så det knakar, hinner inte använda kläderna innan de är för små! Plockade fram 62:orna idag och det var knappt nån skillnad mot 56, dvs stramt i grenen och för korta ben... Sover fortfarande väldigt mycket, inte många minuter man får se en vaken bebis... Börjat skratta nu, så himla gulligt!! Det enda minuset är att det kräks så mkt, nu har vi hakklapp på nästan hela tiden men det räcker oftast inte, det rinner ofta ända ner på golvet, längs byxor och allt, och den som trodde bebiskräk inte luktade hade fel luktar verkligen spya! Men jag har en så fin och nöjd bebis, alldeles underbar faktiskt!

• Haligh
    Ninus skrev 2011-02-25 04:57:43 följande:
    Vad härligt det låter med skratt från Sigrid! Längtar efter första leendet. :) Mindre kul med kräks dock. Har hon kräkts mycket sedan födseln eller har det kommit senare?

När jag vågar mig ut ur vår kokong ska det bli jätteroligt att träffas igen! Kram på er så länge!
    Det började när hon var dryga månaden, för några veckor sen! Men det har blivit värre, det kommer så mycket. Men det verkar som om nästan alla bebisar kräks mycket, när man träffar andra som har bebisar i samma ålder...så vänta du Lite bökigt mest, blir ingen sängamning här inte!

Vad roligt att höra att allt går bra med Philip, låter klokt att varva med flaska!

Har inte provat med flaska än, har tänkt det ifall jag skulle vilja gå bort en stund, nu är man verkligen fast med bebis hela tiden. Bara att kunna gå och träna, tänkte försöka sätta lite fart nu snart
  • Haligh

Hur mår ni alla? Och Golden; nu stundar bebis när dom helst Jag och Sigrid mår bra, vi har börjat på gympa tillsammans, jättekul och nyttigt för min degiga kropp Tillväxten hade stannat av lite senast vi kollade, eller kurvan hade planat ut...viktkurvan har pekat uppåt typ! I tisdags var vi på läkarkontroll 8 veckor minus 2 dagar och då vägde hon 5860g, 59 cm lång. Hon är så himla go nu! Sover fortfarande mkt, särskilt om dagarna. Hoppas ni som fått bebisar har det mysigt!! Så tycker jag vi tar och ses snart?

• Haligh

Köpte kort på Friskis, har ett jättenära där de har core 2 gånger i veckan speciellt för nyblivna mammor där man får ta med sin bebis. Jobbigt men kul, känns att man inte hållt i gång på ett tag för vilken träningsvärk Vet bara att sats har gratis barnpassning, det är ju toppen när de blir lite större! Men Friskis-kortet är väldigt mkt billigare Förstår att du känner efter nu, Golden! Vips så startar det när du minst anar det Stackars Julian som är förkyld, så jobbigt att äta med snuvig näsa! Jag känner mig så korkad nu för tiden, är det hormonerna tro? Hjärnan är som bomull liksom, tur man inte behöver anstränga sig så mkt

• Haligh

Jag har ikväll varit borta för första gången utan bebis, i knappt 2 timmar! Var och gick en träningsintro, så nu har jag ett pass jag ska försöka köra ett par ggr i veckan! Det kändes så ovant men ååååh vad skönt det var att sitta i bastun och bara vara en stund! Tittar nu på En unge i minuten och tänker tillbaka lite

• Haligh

Ninus; det låter lite jobbigt med amningen men han verkar ju få i sig ordentligt såsom han växer! Vilken tur att det finns ersättning! Jag är på väg till barnvagnsbio nu, ska se Black Swan jag och Sigrid Hoppas det inte är alltför livat för jag tror den är jättebra! Ses gärna något snart, slutet av nästa vecka eller veckan därpå? Räknar inte med Golden för hon har nog en nyfödding då

Svar på tråden 30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?