• Haligh

30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?

Black Swan var helt underbar, ååh så fin! Det var väldigt många bebisar i salongen, många fler än vad jag trodde så det är klart det lät en del. Sigrid sov genom hela filmen så jag kunde hänga med Det är så himla skönt att ha en bebis som sover så mkt på dagarna, man är inte nervös för att det ska bli jobbigt längre. En enda gång har hon vaknat ute och då var hon bara ett par veckor gammal!

Saltis: hoppas att det blir lite lugnare framöver för dig, låter tufft det där!! Vet inte hur svamp påverkar brösten, men jag har lite svårt att tänka mig att det skulle göra så ont.? Du kan inte ha fått bröstböld? Då får man fasligt ont och feber iaf!

Ses gärna på onsdag om vi lite tidigare, kanske 11 halv 12 om det funkar? SKa vara på yoga 14.30 på jobbet men skulle vilja gå in och hälsa lite på kollegorna först:- )

ALlt går bra här, det är det där med kräkningarna som är lite meckigt bara, nu är det sunkkläder som gäller hemma och hakklapp på tösen, det fullkomligen väller över!

Imorgon kväll ska jag gå bort i några timmar på teater, har en massa mjök i frysen så det ska finnas klart att värma. PÅ kvällarna äter hon så ofta men jag har ingen aning om vilka mängder det rör sig om. Har ingen pump utan mjölkar för hand, har fått in lite snits nu så det funkar rätt bra. Brukar passa på efter att hon ätit för jag vet inte hur man får igång utdrivningen, så det blir bara lite åt gången. LÄngtar mkt tills man sliipper de här stora tunga brösten!!!

Roszi: det kan inte vara magknip han har? HAr du testat MInifom? Det hjälpte ganska bra här, kvällarna var ett srikinferno i några veckor...

• Haligh

Jag kan lika bra på torsdagen eller fredagen, tycker nog också 11 är lite tidigt! Torsdag efter lunch, typ 13? Nu ska vi gå till Friskis och motionera lite

• Haligh

Golden; en tröst ang amning kan jag säga att det funkat helt problemfritt här! LadyMy; jag har just köpt en MAM flaska som funkade bra, men jag kan köpa din om du har den kvar, 2 är nog bra att ha!

• Haligh

Spännande, Golden! Vi säger tiden vi bestämde från början då, 11 på onsdag. På torsdag fm ska jag till SÖS och kolla hur illa det är ställt, inte läkt som det ska efter förlossningen och min bm trodde man måste skära upp och sy ihop igen, känns inte alls så kul...

• Haligh

Jag märkte det själv, borde gått iväg mkt tidigare men jag orkade liksom inte. Bm skickade remiss när jag äntligen ringde, sen kollade hon och bekräftade mina aningar på efterkontrollen för 2 veckor sen. Jag fattar inte varför man inte får komma och kolla när man sytt sig ordentligt, så man kan korrigera direkt ifall det inte läker rätt!

• Haligh

Saltis; om inte Roszi vill så köper jag gärna din pump. Har varit och kollat på en sådan men tyckte den var lite dyr när man inte ens vet om man kan pumpa, har hört att det kan vara svårt och göra jätteont.  Så nu har jag handmjölkat men det är mkt möda för litet resultat, tar en jäkla tid. Men jag vill betala för den för jag har sett vad en ny kostar.

• Haligh
    saltgurkan skrev 2011-03-13 15:29:34 följande:
    Jag tar med den på onsdag oavsett vem vill ha den, jag blir så glad att den kommer till användning!
    Bjud mig på kaffe och bulle så är vi kvitt, ok? 
    Urk idag när jag kom in från promenad hade jag en stor blöt fläck på klänningen, tur man inte var borta nånstans
  • Haligh
    saltgurkan skrev 2011-03-14 12:06:06 följande:
    Hur ofta äter era små? försöker hålla var tredje timme och det går hyfsat ok utom på morgonen då hon oftast är lite små hungrig emellan målen.. Jag förstår inte riktigt begreppet "sova hela natten",  hur länge är hela natten, dvs hur många timmar räknas som hela natten? om bvc sköterskan säger att hon ska äta var tredje timme eller max låta det gå fyra timmar på natten, hur skall de då kunna sova hela natten? förstår inte riktigt vad folk menar när de frågar... och när förväntas de kunna sova hela natten? 
    blir lite irriterad över pressen av att ha "perfekta" bebisar, herregud hon är ju bara tre veckor! och hon är perfekt  
    Nu är ju Sigrid beydligt äldre än din lilla, men jag tror att hon äter ungefär lika ofta nu som då. Hon äter mycket oftare på kvällarna än resten av dagen.  Hon var inte gammal när hon kunde sova kanske 6 timmar, BVC-sköterskan sa bara grattis! Vad jag har hört är att om man har en bebis som går upp i vikt så behöver man alls inte väcka dem på nätterna!

Nu på sistone somnar hon tidigare på kvällarna, runt 21, från att ha varit vaken till midnatt och ganska besvärlig att få somna. Så sover hon till 5-tiden, äter och somnar om MEN inte länge utan vid 7 typ så är hpn pigg som en lärka och jollrar och tjoar... INte hungrig utan bara pigg!

Försök att inte jämföra så himla mycket, det är ju uppenbarligen väldigt varierande och jag tror inte man kan påverka så mycket. Kan ju skilja jättemycket mellan två syskon så jag tror liksom inte man ska ta åt sig äran om man har en bebis som sover mycket, de är olika helt enkelt.  Känner en tjej som har en bebis som är lika gammal som SIgrid och hon äter fortfarande varannan timme på nätterna, vad ska man göra åt det?

Tittar ni på SOlsidan? Så jäkla roligt om just det där med att jämföra
  • Haligh

Ja samtalsämnena har ändrat karaktär en aning sen man fick barn S bajsar också grönt ibland, ser ut som alger! Ingen fara utan beror på det, Ninus. Har med laktos att göra som det finns mer av i den första mjölken. Ska bli roligt att träffa era små omorrn! S har blivit så morgonpigg, imorse tyckte hon 6 var en bra tid att gå upp, det tyckte inte min kropp... Då hade man sovit en timme sen mat ungefär...

• Haligh

LadyMy och Ninus; vi saknade såklart er idag men åh stackars lilla Philip som är sjuk! Hoppas verkligen att det kommer gå bra, vet att uvi är mkt värre hos spädbarn än hos vuxna. Kram till er! Och LadyMy, förstår att du måste ha det tufft som får inte får sova. Och har en liten till att ta hand om, kan nog inte ens föreställa mig det! Saltis; testade pumpen ikväll, det gick bra! Missade att skruva på nappen ordentligt när jag skulle mata dock så det rann ut mjölk i hela knät, blä. Trevligt att träffa dig och Roszi! Var in på jobbet en liten stund innan det var dags fög yoga, alla var så himla stressiga. Det saknar jag inte, det där att jämt springa runt och jämt ha tusen prov att rätta eller nåt att förbereda... En nära kollega skrattade när han fick se S och sa att nu är hon i den där åldern där bara mamma och pappa tycker man är söt...måste man säga det även om man tycker en bebis är ful? Blev alldeles tårögd, där satt hon och log och var alldeles bedårande liksom.

Svar på tråden 30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?