• Hjärtat längtar

Sydafrika-tråd!

Hej!
    Jag ville starta en tråd där vi som är intresserade, ska eller har adopterat från Sydafrika kunde samlas oss prata lite Glad ge varandra råd och tips m.m

Vi vill adoptera från Sydafrika, men har bara köat hos AC ett halvår.  

• Svar på tråden Sydafrika-tråd!
  • SouthAfricamamma
    Ylva L skrev 2012-02-18 19:25:35 följande:
    Hej på er väntande!

fredagen den 20:e jan (på min mans namnsdag fick vi vårt efterlängtande BB, efter 5 års köande (papperna i landet 21 månader o 5 dagar). Jag vet verkligen hur det är att vänta, men till slut löste det sig hela och vi har fått världens gulligaste kille.
    Varmt välkomna att följa min blogg: www.scrappylva.blogspot.com

Soliga Hälsningar ifrån Ylva ( hoppas vi ses på träffen i Norrköping i juni)

Gratulerer med en liten vakker sønn! Så skjønn han er! Hjärta Håper dere har det bra i Pretoria! Og kom gjenre med noen rykter fra Pretoria og adopsjonssituasjonen Flört Alle positive rykter fra Pretoria er varmt velkommen.

Kos dere videre i deilige Sør-Afrika!

Hilsen en ventende mamma som gjerne vil til Pretoria NÅ Solig   
  • Längtande SA

Oj oj, idag är väntan extra tung känner jag... 3 kollegor har oberoende av varandra frågat varför vi inte åkt till SA än.... Känner mig som en papegoja när jag gång på gång förklarar läget och att vi inte vet nåt...
    Längtar så efter några positiva nyheter... Kram på er...

• Kwela

Visst känns det som att det borde komma bb i veckan??? Hoppas hoppas hoppas att väntan ska vara över för några stycken här inne, helst idag!

• gracel79

Hej
    Jag mailade Birgitta för en stund sedan och frågade om det kommit något BB idag eller i fredags, uppdaterar er så fort jag fått svar.

Det borde ju verkligen komma något BB denna veckan, tankarna börjar vandra tillbaka till i somras när det inte kom något BB på flera månader. Om det inte kommer något BB denna veckan kommer det inte vara en enda svenska familj nere hos Abba om ett par veckor.   

Hoppas, hoppas på många BB snart!   

• Längtande SA
    gracel79 skrev 2012-02-20 12:33:50 följande:

Hej
    Jag mailade Birgitta för en stund sedan och frågade om det kommit något BB idag eller i fredags, uppdaterar er så fort jag fått svar.

Det borde ju verkligen komma något BB denna veckan, tankarna börjar vandra tillbaka till i somras när det inte kom något BB på flera månader. Om det inte kommer något BB denna veckan kommer det inte vara en enda svenska familj nere hos Abba om ett par veckor.   

Hoppas, hoppas på många BB snart!   

Åh håller tummarna!
  • Dinopino

Heja heja!

<> Felix qui potuit rerum cognoscere causas <>
  • Heavy

Träffen är i månadskiftet Juni/Juli. Jag ovh min man tänkte också gå, vi är låååångt bak i svenska kön så det kommer att dröja innan vi ens får skicka papper. Men vi ser det som ett bra tillfälle att lära känna massor av härliga människor, lära av andras erfarenheter och framförallt få se en massa underbara barn!

Jag har också en blogg, vill någon vill titta in så inboxar jag gärna lösenord

• gracel79
    Heavy skrev 2012-02-20 13:12:40 följande:
    Träffen är i månadskiftet Juni/Juli. Jag ovh min man tänkte också gå, vi är låååångt bak i svenska kön så det kommer att dröja innan vi ens får skicka papper. Men vi ser det som ett bra tillfälle att lära känna massor av härliga människor, lära av andras erfarenheter och framförallt få se en massa underbara barn!

Jag har också en blogg, vill någon vill titta in så inboxar jag gärna lösenord

Kul att ni också kommer, vi var också på en träff innan vi fick vår dotter, det var en upplevelse!

Inget svar än från Birgitta 
Svar på tråden Sydafrika-tråd!