Sydafrika-tråd!
Hej!
Jag ville starta en tråd där vi som är intresserade, ska eller har adopterat från Sydafrika kunde samlas oss prata lite
ge varandra råd och tips m.m
Vi vill adoptera från Sydafrika, men har bara köat hos AC ett halvår.
Hej!
Jag ville starta en tråd där vi som är intresserade, ska eller har adopterat från Sydafrika kunde samlas oss prata lite
ge varandra råd och tips m.m
Vi vill adoptera från Sydafrika, men har bara köat hos AC ett halvår.
GRATTIS iVäntansTider!!!!!! 
Vad underbart att det har börjat rulla igång i Pretoria. Det MÅSTE ju vara så att de som har väntat längst är matchade i Pretoria. Nu hoppas vi på fler BB idag och resten av veckan!!!
Det här måste vara FLs mest spännande tråd just nu!!!!!
Jag har full förståelse för att du är bitter Ylva. Eftersom vi skickade ungefär samtidigt vet jag att det då inte fanns någon som väntat 18 månader, längsta väntan var ca 14. När vi fick BB var längsta väntan 16 månader tror jag. Då är det ganska svårt att mentalt förbereda sig på att det kan bli 18, även om den informationen är jättetydlig. Jag sköt den tanken långt bort ifrån mig och hoppades naturligtvis på att få vara den som väntade 6 månader. Så nu när ni gått en månad över tiden känns den förstås som en evighet. Men ni kommer klara det. Vänner till mig skickade till Kina i början av 2006 och då var väntetiden ca 10 månader. 22 månader senare var de hemma … Och de har vågat och orkat genomföra en adoption till för det var värt mödan och väntan. Ni fixar det. Jag vet att ni har väntat nästan lika länge nu, men de fick vänta mer än dubbelt så länge än vad de mentalt ställt in sig på och det gick. Ni klarar det!
Hej!
Nu hoppas vi på ytterliggare 2 BB denna veckan eller nästa, för de borde ju komma snart om man ska hinna åka före jul. Undra vem den andra lyckliga familjen är?!
Superstort grattis till er flicka!!! Hoppas också på att fler får magiska samtal snart. :)
Jag förstår din känsla Ylva men självklart kommer ni (och vi som nästan väntat lika länge) att få vårt/våra barn någongång! Hade inte ABBA trott att vi skulle få adoptera från SA hade de sagt det med en gång, inte hållit i våra ansökningar såhär länge. Jag tror ff på att det är syskonmedgivandet som "ställer till det" för oss. De håller på x antal syskonmedgivande OM det kommer ett syskonpar som behöver svenska föräldrar. Och så länge AC inte skickar ner några nya syskonmedgivande blir vi i kläm.
Kram!
Undrar också med spänning vem den andra familjen var...
Jadu... den som det visste. Tills det kommer ner nya syskonmedgivande antagligen. Men jag tror skarpt på att vi är matchade Ylva. Jag känner det på mig!
Stort grattis till lill-tjejen!
Jag håller alla tummar och tår för att det kommer fler BB inom kort! Det är säkert som ViljaDrömma säger, flera av er har nog redan varit föräldrar sedan i somras. Styrkekramar!