Sydafrika-tråd!
Hej!
Jag ville starta en tråd där vi som är intresserade, ska eller har adopterat från Sydafrika kunde samlas oss prata lite
ge varandra råd och tips m.m
Vi vill adoptera från Sydafrika, men har bara köat hos AC ett halvår.
Hej!
Jag ville starta en tråd där vi som är intresserade, ska eller har adopterat från Sydafrika kunde samlas oss prata lite
ge varandra råd och tips m.m
Vi vill adoptera från Sydafrika, men har bara köat hos AC ett halvår.
Ylva: Förstår att det är jobbigt med 19 månaders väntan, men är ni oroliga att ni inte ska få nytt medgivande eller vad? Varför verkar allt falla i stöpet?
Förstår att du känner dig ledsen och nere, men håller med någon ovanför som skrev att det kanske är bra att gå och prata med någon professionell i denna situationen. Säkert känns det lite lättare efteråt och det är ju viktigt att du har energireserver kvar när du väl blir mamma (kanske händer snabbare än du anar, så bra att ladda batterierna!).
Det tröstar säkert inte, men jag vet många som väntat jättelänge. Själv är jag singel och har upplevt flera landstopp (Kina, Vietnam) som gjort att min väntetid också blivit extremt lång. Jag försöker ändå ha hopp, jag har förhoppningsvis ett par år till på mig. Däremot har jag väninnor som också köat länge och vars medgivandetid nu runnit ut eller är på väg att rinna ut. Jag är väldigt ledsen för deras skull.
Om ni riskerar att inte få förnyat medgivande kanske ni/du borde höra efter med AC om de kan göra något? Borde ni byta land eller finns det något annat möjligt scenario? Riktlinjerna är bara riktlinjer och kommunen kan säkert förlänga eftersom ni är så nära ett bb!
Ett annat tips som kanske hjälper lite är att lista alla andra saker i livet att bli glad av. Försök koncentera dig på dem ett tag (försöka duger!).
Vissa dagar känner jag som du Ylva. Att vi inte kommer att orka längre. Andra dagar går det bättre. Nu har jag försökt ställa mig in på att det blir ännu en jul utan barn och det blir bannemig den sista!
Ylva: Vill och vill, vi väntar ju allihopa på att bli utsedda till föräldrar eller hur? Och nej, jag hade inte velat vänta19 månader om jag slapp, jag hade inte velat vänta alls faktiskt. Men nu väntar vi också, tyvärr... på ett sätt jag aldrig hade kunnat föreställa mig
Ni som adopterar från SA får iaf åka extremt fort till era barn, det är ju kanske en tröst i all väntan?
Håll ut!
Någon som vet när det senast kan komma BB innan jul?