• Gravid2010

Kan man GÅ en mil på under 60 min?

I en annan tråd är det en människa som påstår att hon gjort detta ett flertal ggr.. Gått en mil på 58-59 min.

Jag anser att det är en omöjlighet. Det måste handla om att småspringa MINST SAGT. I annat fall är sträckan felmätt...

Vad säger du?

• Svar på tråden Kan man GÅ en mil på under 60 min?
  • Fotavtryck

kan ju ha med kropslängd att göra?
    Jag är 185 kort överkropp o väldigt långa ben.

• Barret08

Med den tiden är du bland topp 6 i Sverige. Du borde satsa.

• augustisten
    Fotavtryck skrev 2010-08-24 15:24:44 följande:
    kan ju ha med kropslängd att göra?
    Jag är 185 kort överkropp o väldigt långa ben.
    Nej det brukar mest ha med gångteknik att göra. Många bra gångerskor är små.

Går du 6 km på 35 min skulle du ha en tid på 5 km på minst 29,2 (35/6*5). Sista kilometern borde ju bli tyngre så snarare snabbare än så... och det på väg dessutom. Resultaten Barret08 klippt in ovan är på bana.

Du borde börja tävlingsgå!
  • Slucas

hmm vet inte lät som rätt så väldigt fort.. när jag ahr ått ca milen så har det gått kring 1 timma och 20-30min så olika. fast vem vet har man två meter långa ben så kanske :P

• linas fina

Jag skulle aldrig lyckas med det. Men när jag var yngre har jag för mig jag gick en mil hyfsat snabbt och då var jag inte direkt tränad. Men 1 timme var det nog inte.

• MåsteHittaPåNågot
    MåsteHittaPåNågot skrev 2010-08-24 11:58:15 följande:
    Hemfärden tog längre tid, vet dock inte hur mycket men det regnade så hem cyklade hon inte på 4 timmar.
    Jag måste rätta mig själv då jag hade kastat om vilken väg som var snabbast samt tappat en timme på vägen hit! Hon cyklade 10,7 mil på 5 timmar hit (inte 10 mil på 4 timmar som jag felaktigt påstod). Hon hade då motvind. (Hon har läst i sin "dagbok" högt för mig) Hem cyklade hon 8,1 mil på 2 timmar och 45 minuter! Mest nedförsbacke hade hon skrivit samt att det regnade. Hon stannade i stan och åt  innan hon cyklade de sista 2,6 milen hem så jag har inte någon tid på hela hemfärden. (hon träffade på gamla bekanta så det tog ett bra tag)
  • MåsteHittaPåNågot
    MåsteHittaPåNågot skrev 2010-08-24 21:49:35 följande:
    Jag måste rätta mig själv då jag hade kastat om vilken väg som var snabbast samt tappat en timme på vägen hit! Hon cyklade 10,7 mil på 5 timmar hit (inte 10 mil på 4 timmar som jag felaktigt påstod). Hon hade då motvind. (Hon har läst i sin "dagbok" högt för mig) Hem cyklade hon 8,1 mil på 2 timmar och 45 minuter! Mest nedförsbacke hade hon skrivit samt att det regnade. Hon stannade i stan och åt  innan hon cyklade de sista 2,6 milen hem så jag har inte någon tid på hela hemfärden. (hon träffade på gamla bekanta så det tog ett bra tag)
    Och det är en 3 växlad cykel!

Däremot så går hon inte milen på 1 timme utan det tar 9-10 min/km. Och då måste jag säga att jag också börjar tveka om de i tråden verkligen mätt avstånden rätt. För syrran går grymt snabbt tycker jag och jag trodde faktiskt att hon gjorde det men när inte hon gör det så blir jag osäker. Men jag tror inte att någon medvetet sitter och skriver falska tider utan antingen så går de så snabbt eller så har de mätt tid eller sträcka fel.
  • roflmao

Jag är alldeles förbluffad över den talang som gömmer sig här på FL. Jag är bekant med en av de tjejer som finns med på listan i inlägg #178 och när hon börjar gå "på riktigt" finns det inte en chans att jag hänger med, och så jävla slö är jag inte. Så skyll inte på att gångare p.g.a. regler måste gå långsammare än er. För det är lite bullshit.

• Korsriddaren
    roflmao skrev 2010-08-25 22:53:43 följande:
    Jag är alldeles förbluffad över den talang som gömmer sig här på FL. Jag är bekant med en av de tjejer som finns med på listan i inlägg #178 och när hon börjar gå "på riktigt" finns det inte en chans att jag hänger med, och så jävla slö är jag inte. Så skyll inte på att gångare p.g.a. regler måste gå långsammare än er. För det är lite bullshit.
    Måste instämma i detta. Har själv i mina yngre dagar tränat och tävlat både i friidrott, långdistanslöpning (inför marathon) och tävlingscyklat i cykelklubb. För varje ny bedrift som presenteras här upphör jag inte att förvånas. Att ett familjeforum som detta kan härbärgera i stort sett hela Sveriges idrottselit, föranleder mig att bli väldigt imponerad. Många av er här inne borde sluta era dagjobb och satsa på en professionell idrottskarriär istället! Foten i munnen Ni slösar ju bort er talang. Flört
    Ditat scientia vitam!
Svar på tråden Kan man GÅ en mil på under 60 min?