• Gravid2010

Kan man GÅ en mil på under 60 min?

I en annan tråd är det en människa som påstår att hon gjort detta ett flertal ggr.. Gått en mil på 58-59 min.

Jag anser att det är en omöjlighet. Det måste handla om att småspringa MINST SAGT. I annat fall är sträckan felmätt...

Vad säger du?

• Svar på tråden Kan man GÅ en mil på under 60 min?
  • Gravid2010
    Isnogood skrev 2010-08-30 13:12:26 följande:
    Enligt de bilar jag haft o mätt sträckan med och enligt googlemaps så är min sträcka 10 (tio) km (kilometer)= 1 (EN) mil.
    Men jag antar att det inte spelar er någon roll, alla mätningar är väl fel enligt er (patetiska avundsjuka människor)  i alla fall...
    Tack för mig
    sa inte du tack och hej i denna diskussion för många inlägg sen? (har lite problem med folk som säger hejdå "för alltid" och sen kommer tillbaka... blir lite väl oseriöst över det hela)
  • augustisten
    Enligt de bilar jag haft o mätt sträckan med och enligt googlemaps så är min sträcka 10 (tio) km (kilometer)= 1 (EN) mil.
    Men jag antar att det inte spelar er någon roll, alla mätningar är väl fel enligt er (patetiska avundsjuka människor)  i alla fall...
    Tack för mig
    Men ingen har väl sagt att det är omöjligt - det är det ju inte. Däremot är det mycket otroligt att det finns väldigt många som kan gå så fort här på fl. Eftersom det är en hastighet som bara ungefär fem/sex kvinnliga tävlingsgångare i sverige går (på bana) på ett år.

Och att gå det med barnvagn i terräng - som någon hävdade - låter faktiskt omöjligt. Då tror jag att sträckan är felmätt.
  • Jagbyttenick
    augustisten skrev 2010-08-30 14:46:32 följande:
    Men ingen har väl sagt att det är omöjligt - det är det ju inte. Däremot är det mycket otroligt att det finns väldigt många som kan gå så fort här på fl. Eftersom det är en hastighet som bara ungefär fem/sex kvinnliga tävlingsgångare i sverige går (på bana) på ett år.

Och att gå det med barnvagn i terräng - som någon hävdade - låter faktiskt omöjligt. Då tror jag att sträckan är felmätt.
    Jag tror det är MER troligt med barnvagn, eftersom där har man något att stödja på när man börjar bli trött och eftersom det rullar på rätt lätt får man upp högre fart.
    Ja, jag har ensamrätt på att vara trött!
  • Isnogood
    Gravid2010 skrev 2010-08-30 14:06:30 följande:
    sa inte du tack och hej i denna diskussion för många inlägg sen? (har lite problem med folk som säger hejdå "för alltid" och sen kommer tillbaka... blir lite väl oseriöst över det hela)
    Då jag kollat upp denna sträcka på fler sätt sedan dess så ansåg jag mig ha mer information att komma med.

He he he, du har haft svårt för mig sedan jag klev på din ytterst ömma tå så det gör ju ingen större skillnad med detta då
    Jag är kvinna, hetero, o antagligen inte intresserad...
  • Isnogood
    augustisten skrev 2010-08-30 14:46:32 följande:

Faktiskt, det är FLERA som sagt att det är omöjligt...
  • augustisten
    Jagbyttenick skrev 2010-08-30 14:48:42 följande:
    Jag tror det är MER troligt med barnvagn, eftersom där har man något att stödja på när man börjar bli trött och eftersom det rullar på rätt lätt får man upp högre fart.
    Nej, det är en väldigt speciell teknik att gå gång (jag har själv gjort det men aldrig varit i närheten av så här bra tider). Utan den tekniken är det över huvud taget inte möjligt att gå så fort. Och man kan inte gå så med barnvagn.

Se tex Amy Burren vinna 5 km på 25 min först i den här filmen. Det hade hon nog inte gjort snabbare med barnvagn :) -
    ">

• Puttep
    Tack för mig
    Håller du med om att gå en mil på en timme motsvara en hastighet av 10km/h ?

Det motsvarar 2.7 meter i sekunden.

Om varje steg du tar är 90cm så ska du hinna ta 3 steg på 1 sekund.

Lycka till.
  • augustisten
    Isnogood skrev 2010-08-30 14:54:44 följande:
    Faktiskt, det är FLERA som sagt att det är omöjligt...
    Men det är ju bara knäppt. Bevisligen går ju fem/sex tjejer om året så fort i sverige :)
  • Isnogood
    Puttep skrev 2010-08-30 15:08:09 följande:
    Håller du med om att gå en mil på en timme motsvara en hastighet av 10km/h ?
    Jaa, det är väl endå ganska logiskt Drömmer
    Puttep skrev 2010-08-30 15:08:09 följande:
    Lycka till.
    Tack
  • Polly S

jag tycker det låter otroligt (heja Isse! ) men inte omöjligt. viss skillnad.

Svar på tråden Kan man GÅ en mil på under 60 min?