BF maj 2011
Vad har jag missat?
Hon sa också att risken för att vattnet går när bebisen ligger så högt är väldigt liten, men det hände faktiskt en kompis till mig för en vecka sen och de fick ligga inne tills bebisen sjunkit ner på rätt sätt.

I dag har jag gått en vecka över tiden. Vid BM-besök i går konstaterades det att bebisen vänt sig fel så här på sluttampen så vi fick gå in till förlossningen och vända den rätt.
I morgon blir det tillväxtultraljud för att planera kommande vecka.
Det är så många tankar som virvlar just nu. Enligt sjukhuset har jag alla möjligheter till att lyckas bra med både en igångsatt förlossning och en sätesförlossning eftersom det gick så bra sist.
Själv känner jag mer och mer att kejsarsnitt är ett alternativ. Jag vill inte föda i säte och jag tycker det känns konstigt att sätta igång en förlossning när barnet ligger så högt upp som mitt gör.
Någon som har några erfarenheter?
Ingela: om barnet vänt sig igen är det nog inga problem. Frågan är vad som händer om det ligger rätt men fortfarande högt upp.
Sverige och USA är ju inte direkt samma... Men hoppas du har rätt!
Vecka 41+0 i dag. Var på TUL i morse och konstaterade att bebisen stannat kvar med huvudet nedåt. Vikten uppskattades till 3600 gram och allt såg bra ut. Därmed bara att vänta och se.
Egentligen är det ju det bästa alternativet, att förlossningen förhoppningsvis kommer igång av sig själv. Ändå hade jag nästan hoppats på sätesläge så att jag kunnat kräva ett kejsarsnitt och få ut barnet.
Till saken hör att min man just fått besked att hans mamma har långt gången cancer i tjocktarm och lever. Han vill så gärna åka och hälsa på henne, men vågar inte lämna mig för en resa om 20 mil enkel väg. Och jag kan ju inte gärna följa med jag heller och riskera att det sätter igång på vägen.
Så lilla bebis - kom nu!
Visst är det konstigt? Man lär väl inte gå och mörka bebisen när den väl kommer? Då får de ju hellre ringa och fråga hur man mår och om de kan stötta på något sätt.
Känner mig somm Lilla sjöjungfrun när jag går, bara att knivarna skär i underlivet istället. Har haft så de senaste kvällarna, hoppas det är allvar nu när det kommer på dagen.
Klockan 06.25 i morse föddes vår lille son. Vaknade vid tolv av att vattnet gick och fick ringa ambulans eftersom han inte var fixerad. Väl inne tog det ordentlig fart strax efter tre och jag lyckades klara hela förloppet med enbart lustgas som jag önskat. Nu vilar vi ut efter nattens bravader och hoppas kunna gå hem imorgon
BF +12 förresten så håll ut alla tappra!