• Kottemor

BF maj 2011

niiiica skrev 2011-04-16 20:29:51 följande:
    Nej, det gör alla som jag förstått det, jag är Rh-pos och lämnade ett sånt när jag var hos Bm förr-förra gången, typ v. 34.
    Va, har du lämnat som är RH positiv? Nu får jag nog lära mig något nytt, har bara lärt mig att RH-negativa lämnar extra blodprov.
    Kan man som RH-positiv också blida antikroppar mot barnet?
  • Kottemor
    Fröken Löken skrev 2011-04-17 16:30:40 följande:
    Hej alla!
    Ännu en liten april-bebis i tråden :)
    Igår 17.30 tittade en liten tjej ut!! 2620g och 47cm lång :)
    Vi fick ta kejsarsnitt då hon bestämt sig för att vara en liten rumpnisse ;)
    Just nu ligger hon och snuffsar och verkar allmänt nöjd med livet :)
    Återkommer lite senare!
    GRATTIS!! Vad roligt att allt gick bra, mys nu och ha det riktigt gott!
  • Kottemor

känns "märkligt" att det börjar ploppa ut bebisar när man själv har över en månad kvar till BF.
    Vi som har BF i slutet av maj får verkligen peppa varann i slutet tror jag, när alla andra snuffsar bebisar så går vi med magen i vädret än Tungan ute

• Kottemor
    niiiica skrev 2011-04-17 17:56:26 följande:
    Är inte så jätteinsatt, men jag fick ju som sagt lämna prov fast jag är RH-positiv. Men jag har googlat lite och det är inte så lätt att hitta nåt. Men det verkar finnas andra slags immuniseringar än just Rh. Finns en tråd här på FL tex; www.familjeliv.se/Forum-2-143/m52637841-1.htm... och här är en annan sida, en tjej som bloggar som har en sort som heter Anti-M-immunisering; ninaruthstrom.se/category/immunisering/
    tack för länkarna, ja nu fick man verkligen lära sig något nytt!
    Verkar som det finns varianter som är riktigt jäkliga att leva med
  • Kottemor
    maj09 skrev 2011-04-17 19:52:17 följande:
    Pårecis så kände jag i Maj 2009 då jag hade bf den 28/5. Min lilla stannde ju kvar i magen tills den 4/6 och då var det bara jag och en till kvar i tråden... Men det roliga var att alla ändå fortsatte att skriva i tråden och peppade oss som var kvar. Kanske inte lika ofta som när alla bebisarna låg i magen, men nästan.

Stort Grattis Fröken Löken! Skulle inte det här vara en pojktråd? Det verkar ju komma ut flickor här istället..
    vi får hoppas att det blir så i denna tråden också

Ja vad är det nu, två tjejer ut va? Men övervägande kommer nog vara pojkar..
    Känner några stycken som fått barn dom senate veckorna, och ALLA har fått pojkar! Vet någon till som ska ha och dom väntar pojkar båda två, det är nog verkligen ett pojkår i år!
  • Kottemor
    Maruid skrev 2011-04-17 21:11:09 följande:
    Själv har jag nu gått in för att samla på mig alla tänkbara kenp om det ska dra ut på tiden. Träffade igår ett gäng kvinnor som nästan blivit profesionella på att graviditet och barnafödande då de alla har stort antal barn. Där fick jag förutom drickande av det klassiska hallonbladsteet höra om en massa andra mer eller mindre lustiga tricks.

Vi får väl helt enkelt se hur desperata vi blir i slutfasen : -)
    Känns som jag kan komma att bli hur desperat som helst, haha!

Jag har faktiskt köpt hem hallonbladste och tänkte börja dricka det lite smått till nästa helg. Det sägs ju ha en del bra egenskaperr, mest ska jag prova ta det för jag hoppas att det kan minska blödning efter förlossningen. Ska du prova teet?
  • Kottemor
    NinnaLilltroll skrev 2011-04-17 22:14:17 följande:
    GRATTIS Fröken Löken!
    Åh vad mysigt att bebisarna börjar titta ut.
    Jag längtar sååå!

Imorgon ska jag in till Spec.mödravården i Lund igen. Var där både i fredags o i lördags och tog prover pga av lite högt blodtryck... Alla prover ser bra ut och de säger att allt är bra. Men det är skönt att de har en under lite extra koll.
    Det är dock lite blandade känslor... Framförallt vill jag så klart att allt är bra med Bebis och mig, men jag längtar så efter Bebis att jag hade inte blivit alldeles ledsen om den måste ut nu...... :) Men o andra sidan så är det "bara" två veckor till BF. Har vi klarat det så här länge klarar vi väl 2 pyttiga veckor till. :)
    Måste fråga vad du ligger på i blodtryck. Jag har en blodtryksmätare hemma som jag fått låna av min syster, hon har problem med sitt tryck nämligen.

HAr alltid haft ett undertryck på runt 70 (120/70) , men för varje vecka som går så ökar trycket... sist jag var hos BM låg det på 80 (130/80), och det tyckte hon var lite högt men ändå ok.. den senaste 1½ veckan har det ökat ytterligare och nu ligger jag på ett undertryck på 88-90 (148/88-90) som oftast, och då mäter jag det direkt på morgonen vid sängen.
    Ser lite flimmer framför ögonen ibland, men långt ifrån varje dag, lite mer huvudvärk men inte dagligen.. vet inte om jag ska oroa mig eller ta det lugnt...

Ska till BM på torsdag så jag får väl prata med henne då, men ville mest höra med dig om vad du har i tryck!
  • Kottemor
    skalbagge skrev 2011-04-18 07:03:10 följande:
    Ja beställde hallonbladste förr förra veckan och har druckit det i en veckas tid nu, tror på att det ska va braGlad.
    Ja, det ska bli spännande och se om det kan ge något resultat. Grejen är att det ger mer SD också och det har jag inget behov av Därav väntar jag till jag är inne i v.36 och påsken är över Jag har legat på sjukhus en påsk pga. graviditet och tänker inte göra det igen!
  • Kottemor

När vi fick vårt första barn så var jag helt stressad över alla som skulle komma och hälsa på. Vi ville inte ha besök första dagarna utan ville hinna landa och hitta varandra lite innan det stormade in folk. Meddelade familj/släkt/vänner detta men det blev inte så....
    Vi hann inte mer än in på gårdsplanen så stod grannfrun på trappan, vi hade inte ens hunnit in i huset! Morgonen efter bankade det på vår ytterdörr, vi sov ännu. utanför står min pappa! Sen detta eviga ringande från övriga, när kan vi komma?? Det höll på att knäcka mig som fick en lättare depp efter förlossningen.

När barn två kom till världen så sa vi som så, låt alla komma dom två närmsta dagarna efter vi kommit hem. Så vi får det överstökat och får vara ifred sen! Så fick det bli och så kommer det bli denna gången med! Orkar inte med att ha det som vid vårt första barns födelse!!

Sen blir jag vansinnig på alla som är förkylda och inte kan hejda sig, men jag är ganska tydlig där och säger: Är ni friska och krya är ni välkomna, annars får ni vänta tills ni mår bättre!

• Kottemor
    Angi07 skrev 2011-04-18 09:19:58 följande:
    extra Sd behöver jag inte hellerRynkar på näsan , går in i v.38 idag och har slutat med bricanyl pga. jag vill ha min bebis nu, har så mycket ont i underlivet när jag går så jag hoppas på att det kommer ... har onda Sd som kommer då coh då men jag vill inte stoppa dom nu med bricanyl.
    Jag har också fått utskrivet bricanyl men tar inte dom. Jag har provat men mådde så dåligt, vet att det brukar ge med sig men mitt blodtryck blev ännu högre av att ha tagit dom.  Och det behövs ju inte heller... så jag försöker ta det lugnt och hoppas på det bästa! Är i 34+4 (v.35) nu och dom stoppar ändå inte en om det kommer igång nu..

Hoppas att din förlossning kommer igång snart och att du slipper må dåligt längre! *kram*
Svar på tråden BF maj 2011