BF maj 2011
Detta som jag tror är förvärkar är som riktig mensvärk och kanske tom gör ännu ondare. Tur är att dem är korta (30-60 sekunder åt gången). Vill bara få regelbundna värkar nu så jag kan få bebis :( Och just nu kommer värkarna "bara" i buken och alltså inte i HELA livmodern och inte strålar det i rygg och ljumskar som det TYDLIGEN SKA göra när det är sk. riktiga förlossningsvärkar. Undrar hur länge man ska dras med dessa hemska menssmärtor nu bara... :(
Jag tror inte att vattnet kommer gå förrens vid krystvärkarna men en vattenavgång nu hade INTE varit helt fel nu! :P
Är dom oregelbundna och inte gör ont i varken ryggslut eller ner mot ljumskar så är det troligtvis bara vanliga förvärkar. Livmodern tränar upp sig för vad som komma ska.
Det kan hålla på såhär i veckor och träna innan det verkligne är dags på riktigt. Men känner du dig minsta lilla osäker så ring och prata med din BM eller förlossningen. Dom kan säkerligen förklara bättre för dig än vad jag kan
Jag har värkar och har haft sedan i fredags, dom är rel. regelbundna (3-5 minuter mellan) och känns ner mot ryggslut och ljumskar men jag har inte fått känslan NU är det dax, så jag tror att jag går runt med pinvärkar. Pinvärkar känns som riktiga värkar men gör inget med livmodertappen, man öppnar inte sig, man bara pinas helt enkelt.. Inatt har jag haft grym mensvärk men den är som borblåst igen...
Ska ge det idag också är det likadant imorgon ska jag ringa förlossningen och kolla vad dom säger. Det är rätt tröttsamt att gå och ha ont utan att det händer något, tar på krafterna och dom behöver jag längre fram när det startar på riktigt!