• Kottemor

BF maj 2011

jakeline skrev 2011-04-18 10:14:57 följande:
    hoppas du kryar på dig snart! vi hade inga besök alls på BB utan tog det när vi kommit hem och varit hemma en vecka eller så. och de som var sjuka fick INTE komma. Födde ju mitt i vintern och RS-viruset florerade som värst. :P Lär bli samma restriktioner den här gång. Tycker det är helt okej att säga ifrån och folk måste ju förstå att man inte vill utsätta sin lilla nyfödda för allsköns bacillusker heller... 
    När son nummer två föddes var det också när RS-viruset härjade som mest. Man är ju verkligen livrädd att dom ska smittas!

Det som är fördelen med oss nu är att vi får i maj, maj kan vara jättefint och dom flesta besöken kan kanske tom. tas emot utomhus i trådgården om man nu bor så man har trädgård/uteplats. Då kommer man inte så nära inpå varann och smittorna sprids inte lika lätt.
  • Kottemor
    jakeline skrev 2011-04-18 10:54:06 följande:
    jepp, den här gången lyckades vi! :P haha. Kan ju meddela att vi INTE skulle bli gravida den månaden vi lyckades sist... :P helt ärligt hade vi sex en endaste ynka gång under den aktuella veckan, om ens på hela månaden, men det räckte ju uppenbarligen. :P 
    haha!
  • Kottemor
    Lovelyness skrev 2011-04-19 09:53:22 följande:
    God morgon Glad Hoppas att ni mår bra idag, eller så bra som det går just nu... Jag brottas fortfarande med dubbelslag på mitt hjärta, håller på att bli galen.

Hallonbladste var ju det jag skulle beställa! Tänk att man lyckas glömma allt precis hela tiden
    Det är jobbigt som tusan med dubbelslag, lever med det dagligen. Gått på utredningar och dom har kommit fram till attt jag har två olika sorters dubbelslag och båda två anses som ofarliga och behöver inte behandlas. Men det gör inte dom roligare att leva med för det Hoppas det "bara" har med din graviditet att göra och att det försvinner sen!
  • Kottemor

Då var det dags för barnmorskan klockan 9. Undrar hur det kommer gå, vaknade med ett blodtryck på 156/90... och inte brukar det gå ner under dagen heller.. Har en blodtrycksmästare sidan om sägen och jag tar trycket direkt innan jag stiger upp.
    Jaja, vi får väl se vad hon säger..

• Kottemor
    skalbagge skrev 2011-04-21 07:43:46 följande:
    Lycka till kottemor!

Väntar på att få höra hur det gick!
    Tack Skalbagge, det känns som en tickande bomb det här blodtrycket... Känns igen va?
  • Kottemor

Hemma från BM, sen ett par timmar. En vännina kom över och fikade så jag tittar in först nu

Blodtrycket fortfarande högt,150/85. Spår till äggvita i urinen, så jag ska vara uppmärksam mot kraftig huvudvärk och blir det värre ska vi åka in direkt. Annars är det ny koll om en vecka.. Jag har stränga order om att vila/sova minst en timme mitt på dagen, jag måste ge mig den timmen minst att varva ner kroppen. Sen övrig tid ska jag ta det lugnt och inte göra mer än jag måste. Så det blir att lunka på här hemma, men det är svårt att vila helt med barn, hästar, hundar, katter att sköta om

Annars såg det ut såhär:

Vecka: 35+0
    SF mått: 33
    Hjärtljud: 136
    Läge: Huvud ner,  fast ruckbar (kommer troligen inte fixera sig helt eftersom jag är omföderska)
    Blodtryck: 150/85
    Urin: Spår av äggvita

För övrigt är det underbart väder idag och jag satt nog i solen lite för länge, tycker att det svider lite på mina vinterbleka kinder
    Ska bli underbart skönt med lite påskledigt här, skönt att mannen är hemma och att vi bara kan njuta av ledigheten.

• Kottemor
    Tiiinaa skrev 2011-04-25 07:50:38 följande:
    Godmorgon!!

Vet ni jag tror att mitt vatten precis gick. Jag låg och halvsov och så bara hörde jag ett dovt "klick" och så kom det nästan direkt en liten fors vatten. Så gick jag på toa och då kom det mer!! Känner inga värkar eller så men jag ska ringa förlossningen nu!
    Gisses vad spännande!! Lycka till och uppdatera oss när möjlighet ges
    skalbagge skrev 2011-04-24 20:07:02 följande:
    Nu har iallafall slemproppen gått, men det säger ju inte så mycket. Men alla tecken är välkomna!!
    Hur går det för dig, några värkar än? *håller tummarna*

Blodtrycket spökar, igår var ingen bra dag När jag gick och la mig hade jag 160/93, när jag vaknade hade jag 150/90. Har inte direkt någon jätte huvudvärk så jag avvaktar lite och ser vad som händer idag.
    Det är jobbigt att gå, allt tynger neråt, sammandragningar typ hela tiden.. sover som en kratta, kan knappt röra mig i sänge pga. fogarna! Ucsh märks att jag är i en svacka va...

Men jag ska rycka upp mig, solen skiner så vackert idag! Jag ska försöka vara ute mycket idag och solens strålar ska väl få mig att må bättre.
  • Kottemor
    skalbagge skrev 2011-04-25 12:28:14 följande:
    Nej inga regelbundna värkar men har haft oregelbundna och ganksa smärtsamma i natt. Var på återbesök idag igen för att göra alla prover. CTG och ultraljud visar på att lillen mår prima men mitt blodtryck är fortfarande högt men har inte ökat mer sen sist vilket var bra 140/90. Läkaren gjorde en hinnsvepning idag också så jag hoppas på resultat. Jag var bara öppen 1 cm och tappen är tydligen 4 cm, när jag frågade om man kan säga ungefär när bebis kommer av det resultatet så svarade hon "nej, han skulle lika gärna kunnna komma idag som vecka 42". Suck, suck, suck jag pallar inte att gå över tiden, nu får det sätta fart tycker jag.

Men Kottemor jag tycker du ska ta ditt blodtryck på allvar, läkarna är ju jättenoga med att följa upp mig och bebis  regelbundet pga mitt blodtryck och för att jag har flimmer. Jag har inte heller huvudvärk och inte protein i urinet men de vill kolla mig hela tiden ändå. Jag var ju inne i tisdags, lördags och nu idag.  
    Vad skönt att dom har sån koll på dig. Är det till förlossningen du åker på koll? Hoppas att hinnsvepningen idag kommer att göra nytta, trist att behöva höra att det kan dra ut på tiden. Jag hoppas verkligen inte att det blir så för dig!!

Anledningen till att jag inte åker in är att jag kände att min BM inte gjorde någon stor grej av mitt blodtryck.. hon var mer lite "ja, det är högt men ingen direkt fara än" Därför känns det så konstigt att jag ska jaga upp mig... jag är lite dum och har svårt att söka hjälp om det inte är solklara symptom. Hon är lite hårdhudad och jag tror att man måste må riktigt dåligt för att hon ska säga till en att söka hjälp.. Önskar att jag valt en annan BM, men det är sådags nu

Men jag tror att jag ringer BM imorgon och ber om att få komma dit och kolla trycket och urinen igen, kanske kan hon kolla om det har hänt ngt på tappen också.
    Hon tyckte liksom att det räckte att kolla mig en gång i veckan om det inte tillkom fler symptom.. jag förklarade precis hur jag kände, högt blodtryck, huvudvärk, och flimmer (dock ej flimmer dagligen) Känns som det är min BM som har gjort att jag inte tar det på allvar... Jag känner egentligen mig lite rädd...
    Jag själv tycker att trycket är högt.. och när man läser vad du har så får man ju det bekräftat att det anses som högt utav andra BM & läkare. 

• Kottemor
    Tiiinaa skrev 2011-04-25 16:41:06 följande:
    Nu har jag börjat få värkar!! Det är ca 10 minuter mellan dem!!
    Heja, heja, heja!!!
  • Kottemor
    natalieh skrev 2011-04-26 07:43:49 följande:
    Vaknade 05.15 av att vattnet gick! Säng, golv, byxor och badkar.. Allt blev plask blött! Slemmisen kom med ut och nu ligger jag med värkar på prenatal i Malmö! What a tuesday!
    Grattis, så spännande! Håller tummarna!!
Svar på tråden BF maj 2011