• Kottemor

BF maj 2011

TeamX skrev 2011-04-26 12:51:34 följande:
    Idag har jag 10 dagar kvar till BFmen är på ngt sätt förberedd på att han kommer att vilja komma tidigare. När jag väntade min första son kom han 7 dagar före bf och då var jag inte alls beredd.

Ni som har flera barn sen tidigare, har ni följt något "mönster"? Dvs om ni en gång fått före bf, har det fortsatt så? Eller vice versa?
    1:a vecka 36 (36+2)
    2:a vecka 37 (37+5)
    3:e ?

Är i v. 35+5 idag, så det känns som det kan hända rätt snart... fast det slutar väl med att jag går över 14 dagar
    Nä, det är nog inte så troligt med detta blodtryck och alla dessa för värkar. Ska be henne kolla på torsdag om det hänt något eller det bara är pinvärkar som spökar.

Har börjar dricka hallonbladste idag, inte för att få fler sammandragningar utan jag vill verkligen se om det kan hjälpa mig med att blöda mindre efter förlossningen. Jag har blött så länge efter dom andra barnen, ända fram till efterkollen, och det känns sådär lockande ännu en gång
  • Kottemor
    Marsipanflicka skrev 2011-04-26 14:13:29 följande:
    Kottemor: Var hittar man hallonbladste? Jag vill gärna ha bebis NU, på lördag är jag i 37+0 och då planerar jag att äta ananas och sådär... Tror inte på sånt alls egentligen, men man vet ju aldrig.
    Du hittar det här:

http://www.re-fresh.se/catalog/product_info.php?products_id=168&osCsid=i15trst017dmr08nu1ph86pnh7

Jag tror inte på sånt heller egentligen, men många märker skillnad så jag gör ett försök
  • Kottemor
    Mary skrev 2011-04-26 19:48:00 följande:
    Jag köpte pås-te på hälsokost... Kostade väl typ 30 spänn eller ngt för ett paket! Billigt och gott, så det kan väl inte skada iaf :)
    Men är det inte så att det inte innehåller tillräckligt mkt "rent" hallonblad, det har diskuterats en hel del i andra tråden...
    Jaghar inte fördjupat mig i det, så jag kan varken tala för eller emot det.. bara ngt jag läste i andra tråden...
  • Kottemor

då var det dax för BM idag, ny blodtryckskoll och koll om äggvita ökat..

Morgontrycket var 157/86 så vi får väl se vad som händer med det fram till 11.30 när jag ska vara där.
    Daglig huvudvärk, ben, fötter, händer svullna och allmän trötthets känsla i hela kroppen (som mjölksyra nästan).

Idag är jag i v. 36+0 (v.37), tänk vid min första graviditet fick jag barn om två dagar 36+2. Det lär inte hända denna gången, men tänker jag på det så pirrar det till lite extra i magen

• Kottemor

Hemma från BM

V. 36+0

SF mått: 34

HB: 125

Urin: Inga spår av äggvita längre

Blodtryck: 140/85

Läge: Fixerad Tjohooo!

Hjärtljud: 144

Eftersom urinprovet var bra och blodtrycket högt men ok, så blev det ny tid om 1 vecka.
    Barnmorskan undrade om vi skulle ses eller inte, men jag har en känsla av att denna lille gosse vill stanna inne längre än vad sina bröder gjorde Så jag tror att det blir minst två besök till hos BM iaf. Sen får vi väl se omjag får rätt eller fel

• Kottemor
    FruMadde4barnTätt skrev 2011-04-28 17:39:28 följande:
    Maggan
    om man har mycket ont av sammandragningarna kan man ju ringa och höra.
    men annars är det ju regelbundna onda sammandragningar som sätter igång förlossningen, du kan ta tiden på dem med en klocka, och kolla om de är återkommande. då tycker jag det är dags att åka in till förlossningen.

hur gör era män där hemma, dricker de alkohol nu när det är så nära förlossning??
    min man har jättesvårt för att hålla sig ifrån alkoholen, han vill minst ta ett glas med alkohol och ibland tar han fler glas med alkohol.
    ska jag ringa en ambulans när det är dags??
    var går gränsen för hur mycket man kan dricka om man ska köra bil?
    Min man har "alkoholförbud"  från och med denna helgen fram till bebisen kommer. Nu är han iofs ingen stordrickare, men gillar att ta en whiskey och en öl på fredagen och lördagen.
    Hur vida man är kapabel till att köra när man har druckit är väl iofs ganska induviduellt. Men varken jag eller min man skulle sätta oss bakom ratten om vi så bara har druckit ett glas vin eller en öl.

Du får väl ta en taxi till sjukhuset om din man har druckit alkohol. Om det inte är panik såklart, då får ni väl ringa efter ambulans. Men jag skulle aldrig utnyttja en ambulans om det inte var så att det verkligen behövs och ännu mindre pga att min man har druckit alkohol och inte kan köra. Det kan finnas dom som behöver den mer än en själv, akut sjuka och att uppta den då pga att mannen inte är körbar skulle jag aldrig vilja.
    Låter kanske lite hård, men detta är min uppfattning...

Kan du inte prata med honom och få honom att inte dricka tills bebisen anlänt?
  • Kottemor

Ett stort grattis ninnalilltroll!!

Så var det fredag igen, skönt! Några trevliga planer till Valborg?
    Själv ska vi och titta på majbål här i byn, sen åker vi hem till oss och grillar tillsammans med min syster och hennes familj. En lugn och skön valborg alltså

Svar på tråden BF maj 2011