• Therre

BF maj 2011

gosensgos skrev 2010-10-26 09:07:28 följande:
    Jag har också BF 2 maj, enl bm´s uträkning.  Bm bokade RUL åt oss och vi får gå den 6/12, det är ju jättelångt dit!
    Har du något foto på din bebismage?  Jag är nyfiken då vi ju har gått ca lika länge.
    Startade en magbildstråd, " Magbilder BF maj 2011" kan du söka på.
    Vill du, lägg gärna in foto där!

Ha en bra dag alla!
    jag kan nog fixa en bild.. kul att ha nån som är beräknad samtidigt... ja denna eviga väntan den är inte kul men då har man ju iaf något att se fram emot.:D
  • Therre

jag ska på UL den 26 nov 2 dagar innan jag fyller år så jag hoppas att de blir en bra och trevlig överaskning/födelsepresent, då allt ser bra ut och att man ser ett tickande hjärta och en liten krabat som rör sig för glatta livet. så nu är nedräkningen påbörjad fram till UL. Har de redan på morgonen så hinner jag till jobbet sen också:) och förhoppningsvis får berätta den glada nyheten.

är väldigt nyfiken på att se om de är fler än 1 också, då alla tror  att de är 2, och tvillingar går i släkten på sambons sida, väldigt tydligt.:S så de återstår att se:D

hur är de med er andra, mår alla bra?

kram

• Therre

de går tillbaka i generationer på min sambos sida (många tvillingar i hans släkt) och så mycket som jag vet så har de vart på pappans sida där och inte på mammans sida men jag hade också för mig att de var via kvinnan med tanke på de där med ägglossning osv, så jag har sagt och intalat mig själv att de de bara är en pga de, eftersom vi inte har tvillingar i släkten på min sida i huvudtaget dessutom..

men man kan ju alrig veta innan man kollat upp de så jag får stå ut och vänta 3 veckor till ca.... men den som väntar på nå gott väntar väl nästan aldig för länge hehe..

nu ska jag duka av efter frukosten sen ska man fixa iordning mig och dotter inför dagis och jobb..

• Therre
    Lovelyness skrev 2010-11-08 08:50:54 följande:
    Jag har också känt av foglossning, tror jag i alla fall. Jag har ont långt ner i ryggen och ut i ena skinkan. Det gör mest ont när jag ändrar ställning när jag sitter eller ligger, eller när jag ska börja gå efter att ha suttit. Hoppas verkligen inte det blir värre, det kan ju tydligen göra väääldigt ont. Jag har hört om folk som känt av foglossning tidigt och där det sedan försvunnit under lång tid för att komma tillbaka mot slutet. Vi får väl hoppas att vi tillhör den gruppen!
    ja jag är ju tyvärr en av dem som får tidigt och som håller i sig in i de sista nu är de så illa för mig emellanåt att jag inte kan ta mig fram utan krycka... inte ett dugg kul.. ska ringa läkaren idag och min sjukgymnast och se vad de säger ocvh om de finns något de kan göra...

inte kul med foglossningar, hoppas att de går över för er snart:D
  • Therre
    Jean skrev 2010-11-18 08:16:03 följande:
    Ar 17 hela veckor i morgon och gatt upp 1.9kg hittills... Kanns lite??
    jag har gått 17 fulla veckor på söndag och jag har gått upp ca 2 kg, de är ju nu som bäbisen kommer växa på sig mer och snabbare så förmodligen kommer väl vikten öka lite mer nu också återstår att se om några veckor...:D

ska på RUL nästa fredag, är så spännande och pirrigt, Min sambo jonas är verkligen förväntansfull och han tjatar om att tiden ska gå snabbare:D
  • Therre
    Jean skrev 2010-11-18 12:05:23 följande:
    Ja antar att de e nu de kommer att borja vaxa i high speed! Min mamma sa att hon bara gick upp 8kg nar hon vanta, sa jag hoppas att inte ga upp for mycke men de ar blir nog bara onske tankande. =) Syns tydligt redan dock.

Min man ar ocksa sa forvantans full att han redan tycker vi ska ha en till pa en gang efter sa fort de gar.... Tror han lite val forvantans full att han tanker lite i forvag... Hihi.... Men visst ar dom ganska gulliga!

Lycka till pa rUL! Man bara langtar tills att fa ligga och stirra pa skarmen pa de lilla miraklet och halla mannen i hand och bara njuta av kanslan. De ar karlek!
    Jo de syns tydligt på mig med, är väl därför alla tror att jag väntar tvillingar hehe, men de kan ju vara så att man får mage tidigt men man behöver inte bli jätte stor för de.. hoppas iaf att man håller sig till lagom stor så de är lätt att bli av med sen.. gick upp 12 kg med min första å de va ganska lagom kände jag så mer än de vill jag nog inte gå upp...

ja de är kul att de också ser fram emot de:D så gulliga så;) hehe ja sambon min vill helt plötsligt ha 3 barn totalt 4 med dottern som jag har innan men man får väl se hur de blir med den saken får se vad hn säger efter att den här första har kommit hehe..

tack så mycket, hoppas på att de går bra iaf och att de är lite liv och rörelse där innen när man väl är där för att ta sig en titt:D
  • Therre
    skalbagge skrev 2010-11-21 15:01:51 följande:
    Åh jag börjar bli så himla nervös inför RUL!!!! 2 december närmar sig med stormsteg, kul, spännande men också jättenervöst!!!

Någon mer som är nervös inför RUL?

Jag får såna jobbiga tankar ibland, tänk om inte allt är som det ska!!

Skulle vara skönt att höra hur ni andra känner?
    jag ska på RUL nu på fredag, är så spännande, väldigt nervöst och lite små rädd är man väl också att de inte ska stå rätt till men så kan man ju inte tänka hela tiden, klart att den kommer vara frisk och de kommer se ut som de ska.. men gud så nervös jag börjar bli.. vet ju hur de går till då jag har en dotter sen tidigare.. men nervös är jag ändå och lika spännande är de så klart.
    ska bli kul för sambon min också eftersom att de är hans första, han är nog lite nervös han med sa till honom igår att på fredag gäller de, de ändå han fick fram var - A jävlar... haha vilken reaktion:D

De här med att känna sparkar och så tycker jag är skit svårt, ligger i balnd och står i bland och känner lite på magen bara håller handen där för att se om jag känner något men är alltid lika osäker, och jag känner inte direkt nå "fladder" heller  så jag tycker de är svårt längtar tills man börja känna den lilla/lille där inne ordentligt så de verkligen känns som om att man har något där, för nu känner jag mig mest otymplig men nog har jag fått den där kulan allt, rund som ett klot är den:D hehe
  • Therre

Får se om man blir fram flyttad, tillbaka flyttad eller om de stannar på de som är sagt.. Jag kollade aldrig med ÄL stickor, utan jag räknade själv och chansa lite mer under vilka dagar jag ev skulle kunna ha ÄL och har också därför uppskrivet en tid tillbaka innan jag blev gravid när vi hade sex så då kan jag ganska säkert säga om det de säger verkligen stämmer och om de inte lyssnar så får man väl fråga om de vet när jag hade sex med min sambo, för de är ju ändå då barnet blir till, sen att de kanske dröjer nån dag de är väl klart att de kan göra de men de kan inte skilja veckor direkt så man får väl se.. Nu med beräkningen på BF 2maj så stämmer de in precis på pricken så vi får väl se...

onsdag idag på fredag gäller de:D nedräkning, bara 3 dagar kvar nu om man räknar med idag då sen är de ÄNTLIGEN fredag, har nog aldrig sett framemot en fredag så mycket för nu är jag dessutom ledig hela helgen och slipper jobba, blir ledig 4 dagar denna vecka så de är skönt.. enligt schemat var jag ledig imorn men skulle jobbat fredag och lördag så chefen min hade "glömt bort" att jag hade begärt ledigt fredag och lördag, men de fixade han så då blev de 4 dagar ledigt ist för 3 så de är jäkligt skönt:D

Frukosten avklarad nu ska man bara fixa iordning sig och dotter s en blir de att ta sig ut i detta tråkiga snöoväder:S:( en trevlig promenad på ca en timme för att få henne till dagis och mig själv till tåg station för att ta mig in till jobbet, inte ett dugg kul när de är sånt här väder, hade de inte blåst så förjävligt hade de nog ändå vart ganska skönt men nu är de ju tyvärr inte så, så de blir att klä på sig så men ser uppstoppad ut hehe...

• Therre

bor i hallstahammar, liten håla utanför västerås:D

• Therre

Jag var på UL i fredags ja:D å de var bara EN hehe så nästan alla som jag känner hade minsan fel där:D och jag hade rätt, blev framflyttad 5 dagar bara så är nu beräknad den 7maj ist för den 2maj, gör inte mig så mycket så är i v 17+1 nu då:D
    men gud så mysigt de va och avslappnande att få se de där lilla hjärtat slå och sambon min blev så glad så av att se de lilla där inne:D så skönt att veta att allt ser ut som de ska..

magen sitter där den ska hehe, börjar känna att den är allt mer och mer i vägen nu:S framförallt på jobbet men jobbar bara 3 dagar dena vecka fick jag veta sen är de bara 2 veckor till sen går jag hem:D ska bli skönt..

Svar på tråden BF maj 2011