• Therre

BF maj 2011

isolande skrev 2011-02-01 08:39:50 följande:
    . Red i helgen litegrann (i smyg, har lovat sambon att inte rida mer nu....) kändes sådär iom att tyngdpunkten nu ligger högre upp. Så det blir nog inga fler ridturer, ha, ha!
    Ja man får smyga lite grann ibland, min syster har häst och när hon var gravid red hon till 3 veckor innan förlossning har jag för mig men hon sa att de var inte de lättaste att ta sig upp eller ner från hästryggen då hästen är relativt stor:D tror de är ett halvblod elelr nå sånt  hehe.. Men så länge man själv känner sig bekväm och säker med de så ska de ju inte vara några problem, sen att man har en man som kanske är något nojjigare så får man väl ta lite hänsyn till de med:P smyga lite bakom ryggen ibland för att ta en liten ridtur kan de ju vara värt så länge de inte händer något vill säga..

Snart är jag klar med min stickade filt funderar på att lägga in en bild på den sen så får ni se hur den blev, och den där jäkla spjälsängen måste jag ta hem snart så jag kan slipa och måla den också vill ha något att göra på dagarna när sambon är på jobbet och dottern är på dagis, blir så rastlös annars.. meningen var att min mammas sambo skulle he kört hit den i söndags men han glömde bort de så nu får man firnula ut ett sätt att få hem den på själv då ist.

Ska röjja på balokongen också står en massa skit på den och de måste väck, vill kunna gå ut där och sitta och njuta och bara ha lite plats och fixa iordning där med, (balkongen är ganska stor och de är inte mycket plats där ute just nu) men då måste jag få tag på ett släp och de enda släpet jag vet den är avställd så den kan inte köras, så jag måste komma på nån annan med släp för att hyra ett släp bara för att åka iväg med en massa sopor de är jag nog för snål för;S hehe
  • Therre
    isolande skrev 2011-02-01 12:45:44 följande:
    Jag hade inga problem med att ta mig upp, och ridningen i sig gick ok. Grejen är den att bägge kusarna är unghästar så det kan ju gå vilt till helt plötsligt Tungan ute. Min man är dessutom av den ängsligare sorten så han hade nog blivit orolig om han visste....

Skönt att röja innan bebisen kommer, det har vi oxå gjort. Vind och källarförråd är utrensade!
    syrrans häst var 3år när hon blev gravid en riktig hoppetossa, som skulle sparka bakut och bocka hela tiden men så otroligt snäll och sen är ju syrran nog den envisaste jag känner hehe så hon höll sig kvar vilket som.. men jobbigt var de nog.. haha kanske bästa att hålla tyst om de då och smyga lite, men var försiktig skulle vara väldigt tråkigt om något väl skulle hända man vet ju aldrig tyvärr...

Ja vind och källare är rensat här redan, flyttade ju för ca 4 månader sen så de röjdes redan då nu är de bara balkongen kvar, har vart lite slö för de är grejer sen julafton som julgran och säckar med papper och kartonger, och en madrass och lite sånt..
    när de väl är väck så ska jag sätta upp 3 stycken bambudraperin så de blir lite mer insynsskyddat men de måste lackas dessutom eftersom att de egentligen är till för att sitta inne så för att de inte ska bli dåliga så är de nog bäst att lacka dem. sen väntar jag bara på att få hem lite växter som jag har budat och vunnit på tradera, bland annat en jätte fin palm som kan bli ca 2m hög och när den blommar på våren så är de 100-1000tals vita blommor så de ska bli så kul och spännande att få fixa iordning där ute med så man får de lite mysigt, måla dotterns kaninbus så den smälter in lite bättre och sen ska jag köpa sånt där fusk gräs, ja ni vet sån där grön matta, sen är jag nog nöjd, många projekt nu men känner att jag behöver ha något att göra.. känner mig redan nu väldigt rastlös bara för att filten nu är klar.. ska se om jag lyckas få en bra bild på den så får ni se. blev ganska nöjd hade kunna bli något bredare men den duger goott och väl..
  • Therre

Garnet som jag använde mig av för att sticka filten såg ut så här, lite smådrygt men de gick:D Gick åt 12 nystan, (ca 10m på varje nystan så de var inte så mycket ändå)

närmare titt på filten

så där blev slut resultatet av filten..

Så vad tycks? riktigt mjuk och gosig:D
  • Therre
    TeosMamma skrev 2011-02-01 13:43:48 följande:
    Jättefin!!! Vad duktig du är som kan sticka med det garnet! Jag ska snart lägga ut min filt men den blev lite bredare än beräknat så jag sticka lite mer på längden först...
    Tack tack, ja för mig blev de ju tvärt om dock, hade jag haft mer garn så hade jag nog breddat den lite men, de var tillfälligt parti så vette sjutton var jag kan få tag på de:S
    Lovelyness skrev 2011-02-01 14:00:32 följande:
     Jag har lyckats bli klar med några av mina djur till barnvagnsmobilen, såhär ser dom ut

Nu saknas bara en råtta och en björn. Sen lär jag väl fortsätta eftersomd det är så roligt och göra en mobil till sängen också Glad
    gud så söta dem blev:D verkligen...men vette sjutton om jag skulle ha fantasi för de där, har du nå mönster på de eller går du efter "eget huvud" hehe
    Sommarnatt2010 skrev 2011-02-01 14:13:51 följande:
    Therre: Supermysig filt...Det blev man ju lite sugen på att göra...Får nog bli en sväng  till garnaffären snart igen. Vad stickade du med för stickor??? Var det väldigt bökigt att sticka med den typen av garn???
    tack! hmf ja min öhh sambo blev också sugen när han såg de där garnet och ville prova men de fick han INTE ville inte slösa på de jag hade, haha på garnet stod de att man skulle ha stl 8 men hade inte de hemma så jag körde på stl 6 ist och de gick bra. lite små bökigt i början när man ska lägga upp maskorna och de men så fort man har kommit en liten bit så går de ganska lätt man får inte dra för hårt bara för då går de av, men de blev väldigt tungt efter ett tag så de var väl de ändå jobbiga med att sticka med de där garnet, men de blir tjockt och jäkligt mjukt och skönt:D
  • Therre

Kom nyss hem efter en timmes promenad ute med hunden och har hämtat dottern på dagis.
    Har fått ganska mycket gjort idag, gjort rent dotterns kaninbur som är ett stort as som vi har på balkongen, rensat och ställt allt som ska till tippen på ett ställe på balkongen så de bara är att kasta över räcket och ner till släpet, klippt klorna på kaninen och hunden, vart upp på vinden och hämtat lite små grejjer, tvättat kläder, gjort rent i ormarnas terarium och snart ska jag dammsuga lite också men först ska dottern få nå litet att äta.

Känner mig riktigt duktig idag:D verkligen på G. hehe 

Något som var riktigt kul idag var att de plingade på dörren och där utanför stod brevbäraren med ett paket till mig. öppnade de på en gång och ser att de är bärselen som jag budat på på tradera och vunnit hon skickade den igår och den kom redan idag, De hade jag inte räknat med att den skulle komma SÅ fort och den var så fin... Nu är de bara vagnen som jag väntar på och min palm och bambuskotten...

Ska hämta spjälsängen idag ska bli så kul, ska börja slipa ner den lite, rugga upp ytan lite så man kan måla den och få den på plats, imorn ska jag ta mig en promenad till färgaffären här och köpa färg till spjälsängen, och även kolla om de ev finns nån spraylack till trä som tål regn och rusk som jag ska ha till rullgardinen i bambu.

• Therre

sa upp mig i mitten av nov och gick hel den 16 dec så jag är arbetslös så behöver väl inte direkt tänka på de där:D tycker de är skönt att gå hemma och ta de lungt införskaffa allt som behövs och pyssla och dona lite här hemma. kan ju säga att jag var riktigt rastlös i början och hade ingen aning om vad jag skulle göra, var ju van att gå till jobbet och ha något att göra om dagarna och sen var man hemma helt plötsligt och de kändes som om att de inte fanns nånting att göra så jag blev bara slö och låg hemma i soffan och slöa och mös med dottern.. men sen blev de mer  och mer och nu känns de som om att de är hur mycket som helst att göra här hemma...

började slipa på spjälsängen igår, men gud så drygt de är med de där jäkla spjälorna är bra glad att de bara är helt raka och inte är svarvade för då hade jag blivit galen.. hoppas på att bli klar med slipningen idag eller imorn beror på hur mycket orka jag har till att sitta med de där, för jag vill börja måla den, slipningen är ju de tråkigaste som finns, iaf när man gör de för hand..

hur har ni de med vädret då? började smälta här och igår var de vatten överallt och halt som sjutton våga knapt gå ut kan jag lova och idag när man vaknar så snöa de igen och gör de fortf, jag som hoppades på att våren skulle vara här snart... JAG VILL HA VÅR! och få känna lite värme..

• Therre

Har gått 27 fulla veckor idag:D men tycker tiden går väldigt långsamt.
    Sover väldigt dåligt också men inte pga av magen utan pga av min sambo som snarkar så för jävligt och ändå sover jag med öronproppar i:S brukar sluta med att jag sover inne hos dottern när jag tröttnat på att putta, sparka till lite lätt och säga till honom, skönt att dottern har en säng som man kan dra ut så den blir till en dubbelsäng i stort sett...

Jodi skrev 2011-02-06 10:16:28 följande:
    Nån mer som drömmer skumma drömmar nuförtiden? Många handlar om att jag kan se barnet liksom genom magen och det är alltid nåt konstigt med det (barnet) eller så drömmer jag att jag hamnar i hotfulla situationer med fulla/påtända folk eller som i natt, när polisen försökte sätta dit mig! Märkligt...
    Jag drömmer ganska skumma drömmar nu för tiden började komma nu i veckan, drömmer också om bäbisen i magen, konstiga drömmar om födseln osv, men också sånna där konstiga drömmar om att man hamnar i knipa och i lite farliga situationer, som i natt tex så drömde jag att jag hade sprungit runt med bomber som liknade handgranater typ fast de var svarta och röda och jag hade kastat dem lite överallt men ingen hade sett att de var jag dock, förutom efter ett tag när de började komma hem skumma typer som såg ut som zombier och skulle ta mig och mina kläder:S ja och en massa andra konstiga grejjer där till, Förstår inte riktigt varför man ska drömma så där konstigt men då är de iaf inte bara jag som drömmer sånna där drömmar hehe, behöver inte känna mig ensam med andra ord hehe..
  • Therre

Förlossningsbrev kommer jag nog inte skriva, säger mer eller mindre vad jag vill, är tvärsäker på hur jag vill ha de och kommer nog inte ändra mig i första taget, hatar sprutor så nån ryggmärgsbedövning blir de absolut INTE. sen finns de ju alltid lite små grejer man kanske kan rucka på men de tar jag isf då..

bb-väskan har jag iaf skrivit upp en lista på vad som ska med så de är bara själva packningen av de som ska göras, och när jag gör de vet jag inte än de är ju ändå 3 månader kvar ungefär..

Gud så bäbisen bråkar med mig nu för tiden, sparkar upp mot mina revben på höger sida hela tiden, förstår inte vad som är så kul med de:s och i bland framförallt när jag ska sova så känns de som om att den ligger och boxar och sparkar i ett jävla tempo samtidigt så jag vette sjutton vad den håller på med, blir emellanåt galen på de eftersom att jag inte får sova jag som inte sover mycket vanligtvis heller. går runt som en zombie här på dagarna känns de som..

ska snart fixa med lite käk tänkte jag sen blir de att vila ordentligt innan jag ska ta ut hunden på promenad och gå för att hämta dottern på dagis..

ha en bra dag allihopa

• Therre

Jag börjar bli lite smått irreterad på min osmidighet, och att magen är i vägen och att jag inte kan ligga som jag vill i sängen, magen är dock annars mysig och de börjar kännas mer lill*n där inne leker rövare emellanåt och de kan ju vara lite kul att få känna och mysigt med när de är lite lagom.

Men ja jag är nog iaf en av dom som vill att den ska komma ut och att tiden måste gå snabbare, vill inte att bäbisen ska komma för tidigt men de skulle vara skönt om tiden kunde gå snabbare så att man får träffa den lilla plutten så som man längtar..

fick sovmorgon idag, dottern hade fixat sin frukost själv och lät mig sova:D:S vilken underbar dotter man har och hunden har sovit som en stock men nu verkar han vilja gå ut så de är väl bara att klä på sig och gå ut i snöovädret..

ha de bra allihopa

• Therre

Fy fasen vad arg jag är. Berättade ju tidigare att jag hade vunnit en auktion på tradera, en splitter ny vagn direkt från fabrik, och nu när jag skulle kolla hennes omdömmen igen bara för att ser jag att de står med röd text att kontot är avslutat, jag har försökt att nå henne på mailen flera ggr nu sen 1 1/2 vecka tillbaka men får inget svar tillbaka från henne, jag har redan betalt för vagnen så där är de ju kört skrev till tradera och frågade ang detta och de dom sa var att de absolut inte rekomenderar att slutföra ett köp om man ser att de står att kontot har upphört men eftersom att jag redan ahde betalt så har jag självklart rätt till att få vagnen om inte annat pengarna tillbaka.. de berättade också att de inte var hon själv som hade svslutat kontot utan att de var dom som hade avslutat de efter att ha pratat med henne och på min fråga om varför så sa de bara  att de tyvärr inte kunde säga de men att om jag inte får vagnen eller tillbaka pengarna så skulle jag höra av mig till dem och om jag ville driva de vidare och göra en polisanmälan så skulle jag säga till polisen om att de skulle kontakta tradera så skulle de få alla uppgifter om henne osv.. Jag är så fruktansvärt ARG på henne och på mig själv med, hur kunde jag vara så dum, misstänker att jag aldrig kommer få se de där pengarna igen och vi som har tajt med pengar ändå, hur fan ska jag har råd med en vagn nu? jag väntar till mitten av mars då vagnen skulle ha kommit och kommer den inte då då polisanmäler jag de och så får jag väl börja leta efter en ny vagn då...

ÅÅÅ vet inte vad jag ska ta mig till, hoppas iaf att hon tar sig i kragen och gör de rätta antingen att jag får vagnen eller att jag får pengarna tillbaka...

Svar på tråden BF maj 2011