• Therre

BF maj 2011

Ja jag kollade ju alla hennes omdömmen osv och hon hade bara 2 negativa av nästan 600 omdömmen och dom handlade om att de tyckte att de var lång leveranstid men alla verkar ha fått sina varor enligt omdömmena iaf, ja jag hoppas verkligen på att vagnen kommer för den var verkligen jätte fin bra pris och den har allt som jag ville ha, nå tyskt märke och jag har ingen aning om var man kan hitta liknanade eller om de här märket finns att få tag på i sverige..:S

så fort jag vet nå mer så får ni höra hur de går, jag är inte den som tror illa om folk så jag hoppas att hon håller de vi avtalat och att hon av nån anledning inte kunnat svara på mina mail bara ska prova ringa henne nästa vecka tänkte jag om jag inte får något svar denna vecka..

Gud så kallt de är här vi har 15 minus, och jag som trodde att våren var på väg att komma hit, ack vad jag misstog mig, men nu får de då inte komma nå mer snö.. var inte skönt att gå ut med hunden idag kändes som om att hela ansiktet blev förstenat hehe men skönt att vara inne nu iaf.

vecka 28+1 idag, tiden går men inte fort, var på kalas på sjukhuset igår och firade min syster som fyllde 18år, och alla som var där tyckte att jag var så stor, fast de tycker inte jag egentligen följer min kurva som jag ska så inge konstigt där inte, min farmor frågade om de verkligen bara är en där inne hehe. många klappar på magen blev de och alla sa ungefär: men oj så hård magen är. och ja min mage är hård hela tiden, de är ingen mjuk mage iaf. sparkar som mest gör den på morgonen när jag ligger och drar mig i sängen och hoppas på att kunna somna om och på kvällarna när jag ska sova så de tar en väldans tid för mig att somna jämt.

Nu har både min dotter och sambo hört hjärtljuden på bäbisen genom att lägga huvudet mot min mage, mysigt önska att man själv kunde göra de så man kunde få höra lite hehe,

Ska på dop i helgen sambons brorson ska döpas och de skulle komma runt 80 pers:S fattar inte, gud så många, och alla ska få plats och fika i lokalen också som inte är den största kan jag ju säga...
    sen nästa vecka så ska jag till barnmorskan på måndag och på onsdag ska vi till fam. rätten och skriva på pappret och faderskap eller vad de nu heter..

Jahapp Alla Hjärtans Dag idag då.. ska ni hitta på något kul? överraska karl med något spec?
  • Therre

jag funderar på att städa iordning här hemma, köpa en ask med gelehjärtat eller choklad hjärtan, ha maten klar tills han kommer hem och göra de lite mysigt till kvällen när dottern har somnat. får se om han kommer ihåg att de är alla hjärtans dag dottern påminde honom iaf flera ggr igår om att de faktiskt alla hjärtans dag idag så vi får väl se hehe..

min syster som fyllde år igår hade gjort ett magnethjärta där de stod jonas (ett målat hjärta) och sen stod de therese under och den skulle jag ge till honom idag sa hon, så där har jag ju iaf en liten present fast från min syster hehe..:D

Härligt med snö när man sitter inne och med lite lagom kyla men nu vill jag har värme och vår, vintern har vart så lång endå tycker jag

• Therre

jag brukar få så där, blir suddigt för ögonen, jag blir helt snurrig och vet inte vad jag ska ta mig till men för mig kan de komma när som helst hur som helst, senast igår när jag satt och pratade och fikade på kalaset, var dock tvungen att lägga mig ner, blunda och knapra i mig druvsocker och där fick jag ligga ett tag. tur somd e var så var jag då redan på lassarette så hade de inte blivit bättre så hade jag ju vart på rätt ställe om inte annat, men de blev iaf bra...

men så kan jag få ganska ofta, väldigt obehagligt och inte kul alls, känns som om att man ska svimma rent ut sagt för mig iaf... har dock inte kollat upp de men får väl göra de om de blir så igen:S

• Therre

charlott29: välkommen hit!

jag väntar mitt andra barn den 7 maj, har en dotetr sen tidigare som blir 6år i höst:D och jag bor strax utanför västerås..

på måndag nästa vecka är de dags för ett besök hos BM igen då, ska bli kul att se hur magen har växt och höra den lill*s hjärtljud igen:D ska spela in de så att dottern kan få höra de lite tydligare än vad hon hört genom att lägga örat mot min mage..

Har inte sovit många timmar i natt inte kan 3 timmar som mest, men denna gång är de inte för bäbisen där inne utan för min dotter som har legat och kräkits som en galning, har sovit utanför hennes rum på en madrass för att lättare höra när hon kräktes för att kunna hjälpa henne lite, ville ju inte sova i hennes rum heller för säkerthets skull, så nu är jag helt slut och de känns som att jag kan somna närsom helst, dottern verkar dock piggare, hon sov ända till kl 10.30 men de är ju ganska förståligt och de behövde hon nog..

• Therre
    JosefineK skrev 2011-02-17 16:16:28 följande:
    Bor i Italien (i liten kommun strax utanfòr Milano) sedan drygt 6 àr, àr sambo med en italienare och vi har tillsammans skaffat en underbart charmig grand danois tik som snart fyller 6 àr. Hjärta 
    ÅÅÅ jag vill också ha en grandis:D de är så ståtliga och fina, min farmors bror hade en av färgen (blå/grå) tror jag färgen heter, vill så gärna ha en av samma färg då jag tycker de är så fina, men de är en stor hund och de passar ju tyvärr inte oss just nu eftersom att vi bor i lägenhet, skulle kännas bättre om man bodde i hus om man ska ha en hund av den storleken hehe...

Trodde att dottern hade blivit dålig av pizzan vi åt i förrgår då hon kräktes ut av bara den, men idag har hon kräkts igen så jag börjar fundera på om de kan vara den där jäkla magsjukan iaf... och lättare blir de ju inte eftersom att man sitter hundvakt och jag är ensam hemma med hund och barn, så hur fasen ska man göra, lämna dottern på 5 år hemma själv när man går ut med hunden eller låta hunden hålla sig som inte har vart ut sen sent i går kväll...
  • Therre
    JosefineK skrev 2011-02-18 11:29:49 följande:
    Vi bodde ocksà i làgenhet hennes 2 fòrsta àr, detta àr absolut inga problem dà grand danois àr en riktig soffhund som inte behòver sà mycket space som man tror. Hon har en egen tvàsits soffa i vardagsrummet och hon spenderar (frivilligt) typ 20 timmar om dygnet snarkandes pà den Flört 
    Haha ja nog är de "små" stora kanske passar bättre, soffpotatisar, min farmors brors grandis skulle sitta i knät på en och då var man själv inte så gammal kanske 12-13år och han ville sitta i ens knä:S men de ville inte vi hehe. en otroligt mysig hundras, har velat ha en sån väldigt länge. men jag känner nog iaf att jag vill bo i hus med stor tomt innan jag skaffar en sådan hund, har tänkt så från första början då jag funderade på att skaffa mig en liten dvärgpinsher så då väntar jag nog absolut tills dess att huset finns där om en grandis ska flytta in hos oss hehe..
  • Therre

jag är lite osäker faktiskt när de gäller könet på barnet i magen, när jag väntade min dotter var jag helt 100 på att de va en tjej och de kände jag nästan från första början, men alla andra sa att de skulle bli en pojk och ut kom en flicka. den här gången vet jag inte riktigt, har inte kännt nå spec förän nu och jag tycker att de känns lite som en tjej och alla säger att de kommer bli en pojke så om jag känner på mig att de är en tjej för att jag tror de eller om de bara känns så för att alla andra trot att de är en pojke vet jag inte:S Alla säger att jag har en sån (typisk mage) för att de ska vara en pojke och hjärtljuden stämmer inte på en pojk men grejjen är den att formen jag har är densamma som när jag väntade min dotter och samma sak med hjärtljuden, jag kan faktiskt ibland bli lite irreterad på alla som påstår och säger att de är en pojke för dom har ingen aning, och på dem låter de verkligen, ja men de är klart att de är en pojke de ser man ju på långa vägar att de kommer bli osv, då blir jag bara irreterad, så man får väl se vad de blir, men som tur är har man ju iaf namn till båda könen, min dotter sa ett namn här om dagen som vi också tyckte var fint, vi hade ju tidigare som förslag Mira om de skulle bli en flicka och dottern nämnde namnet Nora som vi också tyckte va fint så nu har vi 2 ev namn om de blir en flicka och ett namn om de blir en pojk så man får väl se, tycker de är så svårt med pojknamn..

• Therre
    Tiiinaa skrev 2011-02-18 13:41:45 följande:
    Ja kan också bli så irriterad på förutfattade meningar när det gäller könet. Jag råkade skriva sist jag var hos BM på facebook att vi lyssnat på hjärtat och det låg på si och så. DÅ var det ju genast folk som kommenterade om vilket kön det var och inte. Nej fick jag snällt säga det är en pojke i magen, inte en flicka.

Jag har haft en typisk pojkmage ända sedan magen började komma i vecka 16-17, men nu blir den mer och mer rund, som en typisk flickmage alltså, så det där är ju så ovetenskapligt så det inte är sant. Magen blir den form den behöver bli för att få plats med en bebis, hur stor roll kan det ha om det är en pojke eller flicka i den lixom?

Men om andra vill roa sig med att gissa så låt de hållas, ta det som en komplimang att folk vill engagera sig i dig och din graviditet. För jag tror lixom inte att någon menar illa. Men jag känner igen känslan att man kan bli lite irriterad... Åh både Mira och Nora är ju tokfina namn!! Pojknamn är av någon konstig anledning mycket svårare! Elmer ska våran kille heta. Annars förutom det hade vi Elis, Elvin, Olle eller Melker på förslag.
    ja visst är de kul att de bryr sig men de behöver kanske inte hålla på att tjata och vara så självsäkra över vad de är direkt.. de är ju så olika från person till person hur magen utformar sig och växer...

har legat magsjuk sen i fredags och är fortf dålig, väldigt hängig orkar knapt sitta här så jag ska skriva så fort jag kan sen lägga mig, bröt ihop helt totalt i går och bara grina, snacka om att de är 1000ggr värre när man är gravid, hade så fruktansvärt ont i magen så jag var tvungen att ringa till förlossningen och höra med dem men inte fasen fick man mycket råd av den tanten inte:S
  • Therre

Vi kommer inte köpa något skötbord heller utan vi kör på ett sånt där underlag där man blåser upp sidorna på eller hur jag nu ska förklara men ni fattar hehe, sen ska vi bara ha de på tvättmaskinen, bara att sträcka ut armen så har man vatten och tillgång till allt annars med så man är hela tiden nära bäbisen:D kommer nog fungera toppen...

då har man vart mahsjuk sen i fredags då och nu äntligen börjar jag få tillbaka min energi, men har ingen lust alls att sätta igång med nånting, dottern är hos sin gammelfarmor och jag sitter hemma och orkar inte göra ett smack.. märks på en gång att jag har vart dålig här hemma för de ser näst in till ut som ett bomb ned slag över allt. sa de till sambon igår och han började skratta och sa: ja jag vet förlåt jag är inte så bra på sånt där, men han har vart så gullig och passat upp på mig hela tiden och hämtat saker åkt och köpt gejjer som jag behöver osv hela tiden så jag kan faktiskt förlåta honom för de HAHA! så fort jag har ork ska jag iaf ta tag i hemmet här hemma men tar de LUNGT för dra jag igång på en gång så kommer de nog inte bli så bra.

Är de någon mer än jag som fåt problem med svettningar, jag svettas mer än någonsin och de luktar fasen mycket värre också, får fasen panik och blir snart galen på de, i bland skulle jag nog behöva duscha 3-4ggr under dagen för de är så illa, värst är de när jag sover, vaknar upp av att jag är helt dyngsur av svett:S .. nån mer? några tips kanske?

• Therre
    JosefineK skrev 2011-02-22 09:42:35 följande:
    Det enda jag undrar àr hur man gòr om man màste byta en bajsblòja medan tvàttmaskinen centrifugerar... Flört
    haha ja men då kan man ju alltid flytta på den där (bädden) till ett annat ställe om de skulle vara så illa:P men de är iaf den ändå lösningen vi har, för badrummet är så litet och de får inte plats nå skötbord i de andra rummen heller så de får bli så helt enkelt, oftast går de ju fort att byta på de små så de ska nog gå:D
Svar på tråden BF maj 2011