• EricaB

V.38 idag! Hur mår ni andra runt v.38?

Hej allihopa!

Nu närmar sig BF med stormsteg. Vi bara längtar efter att få träffa vårt lilla knyte nu! Jag känner inte av speciellt mycket, lite mensvärk till och från men inga riktiga sammandragningar eller så. Ingen slempropp i sikte heller!  Hur mår ni andra? Känner ni av något? Det är första barnet för oss så man vet inte riktigt hur det ska kännas men jag antar att man märker när nått är på gång! Spännande!! :D

• Svar på tråden V.38 idag! Hur mår ni andra runt v.38?
  • tidigareplatt

Jag är i v 38 (37+3). Jag känner inte heller av att det skulle va på gång. Lite mensvärk senaste tiden bara. Det är första barnet för mig med så man har ju ingen aning hur det känns när det verkligen kommer hända men det ska bli så roligt!!!

• DexX

Jag är också i v 38 idag! BF 21 sep, har haft en del förvärkar tror jag! detta är också mitt första barn så vet inte riktigt hur saker och ting ska kännas! men har haft massa SD, hämsk värk i ryggen till och från och "mensvärk" och massor av tryck neråt.

Längtar såå! känns så nära nu! men ändå sååå långt bort! de kan dröja 5 veckor till eller så kan den komma i morgon! Går och hoppas varje dag att de ska vara dags! vilket får tiden att gå ännu saktare :P För övrig är jag piggare än jag varit på länge känns knappt att jag är gravid längre, (förutom när jag får ont) :P

• EricaB
    DexX skrev 2010-09-01 11:10:31 följande:
    Jag är också i v 38 idag! BF 21 sep, har haft en del förvärkar tror jag! detta är också mitt första barn så vet inte riktigt hur saker och ting ska kännas! men har haft massa SD, hämsk värk i ryggen till och från och "mensvärk" och massor av tryck neråt.

Längtar såå! känns så nära nu! men ändå sååå långt bort! de kan dröja 5 veckor till eller så kan den komma i morgon! Går och hoppas varje dag att de ska vara dags! vilket får tiden att gå ännu saktare :P För övrig är jag piggare än jag varit på länge känns knappt att jag är gravid längre, (förutom när jag får ont) :P
    Vad roligt! Vi har också BF den 21 september! :D Nej, det är så svårt att veta tycker jag. Men min mensvärk började runt v.36 och kommer och går. Har inte direkt känns att magen hårdnar och blir mjuk igen. Inte vad jag vet iaf! ;)

Hur har din graviditet varit? Vet ni vad det blir?
  • EricaB
    tidigareplatt skrev 2010-09-01 10:33:00 följande:
    Jag är i v 38 (37+3). Jag känner inte heller av att det skulle va på gång. Lite mensvärk senaste tiden bara. Det är första barnet för mig med så man har ju ingen aning hur det känns när det verkligen kommer hända men det ska bli så roligt!!!
    Ja, det är jätte spännande nu! Kan ju blir när som helst! Känns lite små konstigt att man faktiskt kan ha den lille här om någon dag i princip. ;) Vet ni vad det blir?
  • EricaB
    tindratindra skrev 2010-09-01 13:37:34 följande:
    Jag har också bf den 21/9 :)
    Vad roligt! Vi får följas åt de här sista veckorna nu! ;) Hur mår du då?
  • onoff

Och jag platsar nog i den här tråden jag med...
    Har BF imorrn, höll jag på och skriva... (om de nu vore så väl) haha.. går in i vecka 38 imorgon menar jag. Jag har BF 22/9.
    Jag har haft lite förvärkar, hugg i underlivet, antar att huggen beror på att barnet fixerar sig nu.. är första barnet här med så man är ju helt grön. Har en lätt havandeskapsförgiftning som gör att jag går på extra koll 3 ggr i veckan, än så länge är det ingen fara och det känns skönt att dom har koll på mig. Hoppas bara att jag slipper gå tiden ut...
    Vad roligt att alla har BF så nära varandra :)

Tänkte ta mig friheten och göra en BFlista:

VI MED BF RUNT DEN 21/9

18
    Platt

21
    EricaB
    TindraTindra
    DexX

22
    Hujje

• tidigareplatt
    EricaB skrev 2010-09-01 13:27:42 följande:
    Ja, det är jätte spännande nu! Kan ju blir när som helst! Känns lite små konstigt att man faktiskt kan ha den lille här om någon dag i princip. ;) Vet ni vad det blir?
    Vi har inte kollat upp könet på barnet, nej. Det flesta kläderna jag köpt/fått/letat fram från vinden är ganska unisex. Har bara undvikit klänningar.

Jobbar ni fortfarande eller går ni hemma nu? Jag har varit hemma med havandeskapspenning i tre veckor nu tror jag. Skööönt men lite tråkigt, hehe.
  • onoff
    tidigareplatt skrev 2010-09-01 14:15:19 följande:
    Vi har inte kollat upp könet på barnet, nej. Det flesta kläderna jag köpt/fått/letat fram från vinden är ganska unisex. Har bara undvikit klänningar.

Jobbar ni fortfarande eller går ni hemma nu? Jag har varit hemma med havandeskapspenning i tre veckor nu tror jag. Skööönt men lite tråkigt, hehe.
    Jag har gått hemma sen i mitten av Juni. Fick beviljat full HP, sen vart jag sjukskriven i 3 veckor och hade semester i 2 veckor. Så nu har jag gått hemma bra lääänge...
  • EricaB
    onoff skrev 2010-09-01 14:01:33 följande:
    Och jag platsar nog i den här tråden jag med...
    Har BF imorrn, höll jag på och skriva... (om de nu vore så väl) haha.. går in i vecka 38 imorgon menar jag. Jag har BF 22/9.
    Jag har haft lite förvärkar, hugg i underlivet, antar att huggen beror på att barnet fixerar sig nu.. är första barnet här med så man är ju helt grön. Har en lätt havandeskapsförgiftning som gör att jag går på extra koll 3 ggr i veckan, än så länge är det ingen fara och det känns skönt att dom har koll på mig. Hoppas bara att jag slipper gå tiden ut...
    Vad roligt att alla har BF så nära varandra :)

Tänkte ta mig friheten och göra en BFlista:

VI MED BF RUNT DEN 21/9

18
    Platt

21
    EricaB
    TindraTindra
    DexX

22
    Hujje
    Kanon med en BF Lista! ;) Oj, vad jobbigt med havandeskapsförgiftning. men skönt att de håller koll på dig! :D
Svar på tråden V.38 idag! Hur mår ni andra runt v.38?