• EricaB

V.38 idag! Hur mår ni andra runt v.38?

Hej allihopa!

Nu närmar sig BF med stormsteg. Vi bara längtar efter att få träffa vårt lilla knyte nu! Jag känner inte av speciellt mycket, lite mensvärk till och från men inga riktiga sammandragningar eller så. Ingen slempropp i sikte heller!  Hur mår ni andra? Känner ni av något? Det är första barnet för oss så man vet inte riktigt hur det ska kännas men jag antar att man märker när nått är på gång! Spännande!! :D

• Svar på tråden V.38 idag! Hur mår ni andra runt v.38?
  • DexX
    odin09 skrev 2010-09-04 12:16:01 följande:

Igar gick bitar av mitt vatten! Men det kom bara ett "splash", betydligt mkt mer med odin. Min mamma som ar har fran sverige har fott 7 barn "naturligt" sa experten sa att det formodligen var vattnet som lag framfor huvudet och nu ligger hvd et som en propp och att resten kommer sen nar allt satter igang. Hm, inget har hant men kanske snart. inga varkar mer an lite forvarkar har och var. lite mensvark men hon ruvar fortf.

Ska snart ivag pa lite shopping sen blir det promenad i em for att se om det satter igang.

ååh va roligt att de händer saker nu! :D Vill också!!! kanske blir du som ploppar först ;D hoppas de sätter igång nu då :) och lycka till!
  • Pillemin

Igar gick bitar av mitt vatten! Men det kom bara ett "splash", betydligt mkt mer med odin. Min mamma som ar har fran sverige har fott 7 barn "naturligt" sa experten sa att det formodligen var vattnet som lag framfor huvudet och nu ligger hvd et som en propp och att resten kommer sen nar allt satter igang. Hm, inget har hant men kanske snart. inga varkar mer an lite forvarkar har och var. lite mensvark men hon ruvar fortf.

Ska snart ivag pa lite shopping sen blir det promenad i em for att se om det satter igang.

Spännande! Då bertyder det ju att det är på gång, minst sagt! Har du ringt till förlossningen eller så? Kan ju vara bra nu om vattnet gått :)
    ♥Estridh 071021♥ ♥BF 100921♥
  • Pillemin
    Hur sover ni andra om nätterna förresten?

Jag har sovit utmärkt hela gravidieten, men de senaste nätterna har jag vaknat med 2-3 timmars mellanrum med jordens förvärkar. Magen är stenhård och ibland får jag ställa mig upp och gå omkring lite för att det ska släppa, och de trycker på mycket neråt (kanske för att huvudet precis fixerat sig?). Sover mer oroligt nu också och drömmer helsjuka saker.

Konstigt. Vad håller kroppen på med? Kanske blir så på natten för att man är helt avslappnad då?
  • Pillemin
    tindratindra skrev 2010-09-03 16:28:33 följande:
    Fina namnförslag ni har :)

Vi funderar på Juni och Isabella. Kanske Nova...
    Juni var fint tycker jag :) Vi vet ju inte vad det blir för kön, men jag tycker det är mycket lättare med flicknamn. Det är de enda förslagen som jag känner mig helt okej med också. På pojksidan känns det inte lika spikat ännu. Men förslagen är:

Flicka: Signe, Ingrid eller Sigrid.

Pojke: Birger, Signar eller Arnar.
  • odin09
    DexX skrev 2010-09-04 12:48:34 följande:
    ååh va roligt att de händer saker nu! :D Vill också!!! kanske blir du som ploppar först ;D hoppas de sätter igång nu då :) och lycka till!

ja kanns spannande men just nu kanns det valdigt dott pa forlossningsfronten. Inga varkar, ingenting..buhu...sa vem vet kanske det inte blir min bebbe som ploppar ut forst. Hur gar det for dig med forvarkarna? Har bebis fixerat sig?

Pillemin skrev 2010-09-04 13:08:54 följande:
    Spännande! Då bertyder det ju att det är på gång, minst sagt! Har du ringt till förlossningen eller så? Kan ju vara bra nu om vattnet gått :)

Ringde och de sa att jag skulle vanta tills varkarna satter igang. Nu sitter jag har och inte en vark pa horisonten. Min plan var att ga en lang promenad for att se om det tog fart efterat men nu har vi 28 grader, nastan 30 i solen sa jag har fatt lagga ner det projekten, snyft.

• DexX
    odin09 skrev 2010-09-04 15:32:04 följande:

ja kanns spannande men just nu kanns det valdigt dott pa forlossningsfronten. Inga varkar, ingenting..buhu...sa vem vet kanske det inte blir min bebbe som ploppar ut forst. Hur gar det for dig med forvarkarna? Har bebis fixerat sig?

Pillemin skrev 2010-09-04 13:08:54 följande:

Ringde och de sa att jag skulle vanta tills varkarna satter igang. Nu sitter jag har och inte en vark pa horisonten. Min plan var att ga en lang promenad for att se om det tog fart efterat men nu har vi 28 grader, nastan 30 i solen sa jag har fatt lagga ner det projekten, snyft.

Vem vet de kanske helt plötsligt sätter igång inatt :D? Bebisen är ju helt klart på rätt väg! :D

Ja bebisen är fixerad och jag har fått tillbaka lite förvärkar nu iaf! så börjar gå åt rätt håll igen! fast kommer nog dröja minst 2 veckor till! SEGT! :P
  • KiLi

Tjohoo!

38 fulla imorgon och fick i tisdags veta att jag var öppen 2,5 cm och hade kvar min tapp om än uppmjukad. Andra barnet, tredje graviditeten... och tydligen är det vanligt att man kan gå öppen ett bra tag som omföderska utan att ngt direkt händer. Varit väldigt lugnt med sammandragningar nu några dagar trots att slemproppen gick dagen efter att de varit inne och rört runt... suck. Försöker allt och vill verkligen vara färdig med detta nu... Vill träffa honom. Putsat fönster idag och målade taklister igår... haha... några fler bra tips?? Vår son ska heta Loa.

Lycka till alla! Kul att läsa och följa er!

/ K

• kodoktorn

Jag ansluter mig också till tråden. Har bf den 22/9, vi vet inte om det blir en tjej eller en kille men jag är av nån anledning övertygad om att det är en kille.
    Senaste dagen har jag haft massor av sammandragningar och förvärkar - antar jag att det är. Vaknade i natt av eländiga förvärkar och de har kommit och gått under resten av dagen.  Vi får väl se vad det här leder till men jag får nog vänta ett tag till innan vi får veta vem det är som kommer ut Glad

• jossijo

Jag hoppas också in här. Bf 28/9 Har börjat att få mycket sammandragningar & förvärkar.
    har mycket kvar som ska fixas innan jag önskar att bebis vill komma, men önskar också att inte gå över 9dgr som sist. Var inne på ul i veckan då vägde bebisen strax över 3kg.

• EricaB

Gud vad spännande!! Det ger ju lite hopp till oss andra som har datum samtidigt! Men för mig är det första barnet så jag antar att man kommer gå över tiden! Hoppas att allt sätter igång nu under natten! Lycka till! :D
Svar på tråden V.38 idag! Hur mår ni andra runt v.38?