• EricaB

V.38 idag! Hur mår ni andra runt v.38?

Hej allihopa!

Nu närmar sig BF med stormsteg. Vi bara längtar efter att få träffa vårt lilla knyte nu! Jag känner inte av speciellt mycket, lite mensvärk till och från men inga riktiga sammandragningar eller så. Ingen slempropp i sikte heller!  Hur mår ni andra? Känner ni av något? Det är första barnet för oss så man vet inte riktigt hur det ska kännas men jag antar att man märker när nått är på gång! Spännande!! :D

• Svar på tråden V.38 idag! Hur mår ni andra runt v.38?
  • EricaB
    Pillemin skrev 2010-09-04 13:15:34 följande:
    Juni var fint tycker jag :) Vi vet ju inte vad det blir för kön, men jag tycker det är mycket lättare med flicknamn. Det är de enda förslagen som jag känner mig helt okej med också. På pojksidan känns det inte lika spikat ännu. Men förslagen är:

Flicka: Signe, Ingrid eller Sigrid.

Pojke: Birger, Signar eller Arnar.
    Vilka ovanliga pojknamn ni har hittat! :D Signar tycker jag var riktigt fint!
  • EricaB
    Pillemin skrev 2010-09-04 13:15:34 följande:
    Juni var fint tycker jag :) Vi vet ju inte vad det blir för kön, men jag tycker det är mycket lättare med flicknamn. Det är de enda förslagen som jag känner mig helt okej med också. På pojksidan känns det inte lika spikat ännu. Men förslagen är:

Flicka: Signe, Ingrid eller Sigrid.

Pojke: Birger, Signar eller Arnar.
    Vilka ovanliga pojknamn ni har hittat! :D Signar tycker jag var riktigt fint!
  • EricaB
    Pillemin skrev 2010-09-04 13:11:41 följande:
    Hur sover ni andra om nätterna förresten?

Jag har sovit utmärkt hela gravidieten, men de senaste nätterna har jag vaknat med 2-3 timmars mellanrum med jordens förvärkar. Magen är stenhård och ibland får jag ställa mig upp och gå omkring lite för att det ska släppa, och de trycker på mycket neråt (kanske för att huvudet precis fixerat sig?). Sover mer oroligt nu också och drömmer helsjuka saker.

Konstigt. Vad håller kroppen på med? Kanske blir så på natten för att man är helt avslappnad då?
    Jag har också sovit som en stock under hela graviditeten. Nu sedan v.36 ungefär har jag börjat sova sämre. Har sån halsbränna och måste upp och pinka stup i kvarten. Hittar ingen sovställning som är bekväm heller sen har jag fått mer och mer sammandragningar men de brukar släppa efter ett tag. Tycker ändå att det är ganska kul att det händer någonting, man vet ju att det går åt rätt håll iaf då! ;) Försöker att vara positiv!
  • tidigareplatt
    EricaB skrev 2010-09-04 23:02:21 följande:
    Jag har också sovit som en stock under hela graviditeten. Nu sedan v.36 ungefär har jag börjat sova sämre. Har sån halsbränna och måste upp och pinka stup i kvarten. Hittar ingen sovställning som är bekväm heller sen har jag fått mer och mer sammandragningar men de brukar släppa efter ett tag. Tycker ändå att det är ganska kul att det händer någonting, man vet ju att det går åt rätt håll iaf då! ;) Försöker att vara positiv!
    Ja visst är det kul när det kommer igång lite mer Glad Har börjat få mer regelbundna lite smärtsamma sammandragningar senaste dagarna och det känns bara bra, hihi. Sovit har jag däremot inte gjoirt bra sedan första trimestern. Min jäkla blåsa har velat kissa hela nätterna sen dess.
  • EricaB
    tidigareplatt skrev 2010-09-05 09:29:53 följande:
    Ja visst är det kul när det kommer igång lite mer Glad Har börjat få mer regelbundna lite smärtsamma sammandragningar senaste dagarna och det känns bara bra, hihi. Sovit har jag däremot inte gjoirt bra sedan första trimestern. Min jäkla blåsa har velat kissa hela nätterna sen dess.
    Ja, visst gör det! Man vet ju att det börjar hända saker iaf! Å, vad jobbigt! Men du är ganska van att gå upp flera gånger på nätterna nu då?! Här håller vi på att renovera badrummet mitt i allt ihop. ;) Men till veckan ska det kaklas så det har gått undan ändå! Ska bli såå skönt när det blir färdigt nu!
  • tidigareplatt
    EricaB skrev 2010-09-05 09:59:59 följande:
    Ja, visst gör det! Man vet ju att det börjar hända saker iaf! Å, vad jobbigt! Men du är ganska van att gå upp flera gånger på nätterna nu då?! Här håller vi på att renovera badrummet mitt i allt ihop. ;) Men till veckan ska det kaklas så det har gått undan ändå! Ska bli såå skönt när det blir färdigt nu!
    Jag är så van att gå och kissa så att jag tycker att kissa är det tråkigaste som finns :) Det jobbigaste just nu är att ta sig upp från sängen och gå till badrummet för det gör så jäkla ont i höfterna. Menmen, inte långt kvar nu så man kan väl stå ut.
  • onoff
    Fick åka hem på permis över natten igen.. Har fått blodtrycksänkande som har fått ner mitt bltr till ca 160/85, har fortfarande äggvita och blodproverna/levervärdern blir bara sämre, så de är ju garanterat hf jag har... ska tillbaka imorrn och träffa läkarna på förlossningen och då blir det antagligen till att avvakta och med fler kontroller i veckan eller försök till att mjuka upp tappen så dom så småningom kan sätta igång mig...
    Vill så gärna bli igångsatt nu... =/ Försöker nu att komma på vad jag ska säga imorn till läkarna för att trycka på att jag behöver verkligen bli igångsatt nu, nån som har några kloka ord som jag kan använda mig av???
  • odin09

hej ! nu sitter man med skagget i brevladan = allt var falskt alarm och inte det minsta tecken pa att bebis ar pa G.
    Tror min kommer ligga och bakas langt over BF. japp sa nu ar det bara till att packa upp BB vaskan igen och borja rulla tummarna.

Hur gar det for er andra?

• Sesso1

Får man hänga på?! BF den 27/9. Jag längtar sååååå efter vår lilla bebis nu! Så nyfiken på vem det är som gömmer sig där inne. Har haft sammandragningar till och från sen ca 5 veckor. Nu är dom mer intensiva och kommer oftare så det känns som att någonting är på gång... =).
    Ingen slempropp eller något sånt i sikte...
    Det är så spännande att det kan lika vara imorgon som om 5 veckor... 

Svar på tråden V.38 idag! Hur mår ni andra runt v.38?