• EricaB

V.38 idag! Hur mår ni andra runt v.38?

Hej allihopa!

Nu närmar sig BF med stormsteg. Vi bara längtar efter att få träffa vårt lilla knyte nu! Jag känner inte av speciellt mycket, lite mensvärk till och från men inga riktiga sammandragningar eller så. Ingen slempropp i sikte heller!  Hur mår ni andra? Känner ni av något? Det är första barnet för oss så man vet inte riktigt hur det ska kännas men jag antar att man märker när nått är på gång! Spännande!! :D

• Svar på tråden V.38 idag! Hur mår ni andra runt v.38?
  • EricaB

Vad roligt att vi är så många som ska ha i september, och så många just den 21:a! :D Ingen som känner av att någonting kan vara på G? Jag har faktiskt haft en del sammandragningar på kvällarna och mensvärk men inget som håller i sig! Det slutar med att jag somnar och när jag vaknar är det borta! Haha! Men känns ändå skönt att man vet att det händer något iaf! ;)

• EricaB
    Ginna skrev 2010-09-02 00:01:24 följande:
    jag har också vart hemma hela tiden,,men det har liksom inte kommit för mej att det snart är dags..känns helt overkligt...
    man är ju så nyfiken om den lille kommer vara lik storebror eller inte:))
    har ni några namn??och vart bor ni??
    Välkommen till tråden! ;) Hur känns allat för dig? Något på g? Vi vet att det blir en pojke och har Alvin som namnförslag! (det enda som vi är överens om) ;) Innan ultraljud hade Liv om det blev en flicka. Jag bor i Dala-floda som ligger i Dalarna! Ni då?
  • onoff

DAAAAH!! Måste in på förlossningen igen efter kollen hos mvc idag!! 160/110 och äggvita +2... Så här kan ja ju inte hålla på åka fram och tillbaka hela tiden... Nä nu får dom allt sätta igång mig!!!! Håll tummarna för att jag slipper sova kvar iaf!!!

• EricaB
    onoff skrev 2010-09-03 10:42:03 följande:
    DAAAAH!! Måste in på förlossningen igen efter kollen hos mvc idag!! 160/110 och äggvita +2... Så här kan ja ju inte hålla på åka fram och tillbaka hela tiden... Nä nu får dom allt sätta igång mig!!!! Håll tummarna för att jag slipper sova kvar iaf!!!
    Ååååå, vad jobbigt! Men hoppas att den lille får komma ut nu då! Lycka till! Hör av dig om hur det går för dig sen!
  • Puss och Kram
    VI MED BF RUNT 21/9

18
    Platt

21
    EricaB
    TindraTindra
    DexX
    Pillemin
    Odin09
    Puss och Kram

22
    Hujje

28
    Ginna

Lägger till mig här

Vi väntar vårt andra barn och jag har haft kraftiga förvärkar sen i lördags då jag trodde förlossningen var på gång, men det var bara falskt alarm. Vår son kom en vecka för tidigt så jag tror inte jag kommer att gå tiden ut den här gången heller (HOPPAS). Jag har gått hem från jobbet nu och går hemma och fixar och donar vilket är såå skönt. Jag är verkligen trött men i övrigt mår jag rätt bra... Vi vet inte könet på barnet men våra namnförslag är Sixten eller Minea...
  • Pillemin
    onoff skrev 2010-09-03 10:42:03 följande:
    Hoppas allt är är bra, lycka till! Du får uppdatera hur det gick.

Jag har sovit hela nätterna som en stock hittills. Vaknat pigg och utvilad. Fast i natt vet jag inte vad som hände, jag vaknade var 3:e timme ungefär med kraftiga förvärkar, magen var totalt senhård men efter en stund släppte det och jag kunde somna om. Det gjorde inte jätteont, kändes mest obehagligt. Idag känns ingenting dock. Vi får väl se. Kroppen kanske bara övar sig? Hoppas det, för jag har massor kvar att göra i lägenheten innan bebisen kan göra entré
    ♥Estridh 071021♥ ♥BF 100921♥
  • DexX

Ja nu är de 18 dagar kvar till BF för oss flesta! Försökte övertala mig själv att sluta räkna ner och tänka så mycke på de, så kanske tiden skulle gå fortare! joo tjeena!! helt omöjligt att inte tänka på de hela tiden :P

Vill bara ploppa ut den lilla bebben! som för övrigt är super livlig! sprattlar runt 24/7 nästan aldrig en lugn stund! så den borde ju vilja komma ut nu så den kan få lite mer plats! lär vara ganska dåligt om utrymme inne i magen just nu :P

• onoff

Nej :( jag vart kvar. Skit också. Kontroller nu över natten sen får vi se vad som blir imorn!

• odin09

Igar gick bitar av mitt vatten! Men det kom bara ett "splash", betydligt mkt mer med odin. Min mamma som ar har fran sverige har fott 7 barn "naturligt" sa experten sa att det formodligen var vattnet som lag framfor huvudet och nu ligger hvd et som en propp och att resten kommer sen nar allt satter igang. Hm, inget har hant men kanske snart. inga varkar mer an lite forvarkar har och var. lite mensvark men hon ruvar fortf.

Ska snart ivag pa lite shopping sen blir det promenad i em for att se om det satter igang.

Svar på tråden V.38 idag! Hur mår ni andra runt v.38?