MD77 skrev 2010-09-06 06:38:18 följande:
Det får man fråga

Först månste man göra en massa tester innan man har ett joursamtal där man får prata om allt möjligt kring insemination och så frågar de lite om hur man själv tänker kring barn och insemination.
Innan joursamtalet ska man skicka in en journal som man själv och gynekolog skriver, där det står information om dig. I denna journal kan man även skriva önskemål om donatorn, längd, vikt, hårfärg, ögonfärg och blodgrupp.
När man gjort klart allt så är det bara att invänta ÄL och sen ringer man till kliniken och åker ner inom 24h, sen är det klart!
Jag själv har köpt 4 "portioner" av en och samma donator då jag förhoppningsvis inte behöver använda alla och kan spara till syskon, men jag får se hur det går nästa gång...
Facinerande och SÅ bra att det finns! Har det varit en lång process tänkte på att du äter pergo?
Gris78 skrev 2010-09-06 06:56:22 följande:
Morgon Mallanis,
Ja asså man har ju som du varit lite av och på under året. :) Sambon tog upp ämnet igen igår och tyckte att det var dags att ta tag i saken....jag trodde det var det han hade gjort. Iallafall så hoppas jag att vi är igång för att man eller jag har inte jättemycket tid att vinka på. Man lär ju vilja att syskon oxå.
Försöker ta råden med en nya salt och lyssna mest på barnmorskornas ev råd och tips.
Sen måste jag erkänna att det är svårt och blir nog fortsatt svårt få till två tillfällen på kort tid. Får hoppas att det räcker med ett tillfälle i "rättan tid" som det ser ut just nu. Sambo har jourarbete varannan vecka så äl kommer lätt vid en oläglig tid. Eller tvärtom kanske man ska säga!! hahahaha
Hoppas att humöret håller i sig och att du inte faller in i "fel tankar". Vet att det är väldigt lätt och tänka som du gör det händer mig ibland oxå.
Hur går det för dig? Spännande veckor framför dig....Hoppas och antar att du meddelar hur det gått och går??
:)
;) hahha! Typiskt när man jobbar "om" varandra. Jag reser en del i jobbet och min man jobbar oregelbundna tider så det är ibland lite knepigt att få till det i tid. Ja visst man ska ta råden med nypa salt mycket "experter" här inne på FL mitt (icke) favorit råd är Slappna av....om det hade hjälpt hade jag varit gravid med 6-lingar efter semestern ;)
Hur ligger det till med äl för din del då är det snart?
Just nu är humöret på topp, jag gillar dagrna innan (och under ;) ) äl, glada och positiva dagar. Jag äter mina tabletter, tempar och mannen är extra snygg ;) dagarna innan BIM ska vi inte ens prata om .....uch och fy...
men låååångt dit =)