Jojjo77 skrev 2011-04-06 13:55:48 följande:
Hej tjejer! Nu har vi varit på en första träff på fertilitetskliniken och det gick bra. Vi fick träffa två läkare och gick igenom de papper som vi fyllt i tidigare och fick också reda på hur hela processen ser ut. Mannen fick lämna blodprov och urinprov och ska om två veckor lämna in ett spermieprov. Jag fick lämna blodprov och göra en gynundersökning med ultraljud. Allt såg ut som det skulle och det såg ut som om jag haft ÄL från höger äggledare. Man såg också många små svarta prickar som var äggblåsor. So far so good.
Nu ska jag höra av mig när jag får mens, för att få tid för att göra en till undersökning med kontrastvätska, för att då kunna se hur äggledarna fungerar.
När allt detta är gjort, 3-4 veckor innan alla svar är klara och sammanställda så får vi se. Är det fel på någon av oss kommer provrör att erbjudas på en gång, om inget är fel så få vi köra på på egen hand och återkomma i december... Nästan så att jag hoppas att något är fel så att jag kan få bli befruktad och kanske vara gravid innan hösten. Är hemskt att säga så? Tanken på att vi ska slita på till december känns inte alls lockande...
Läkarna vi pratade med var helt okej, de informerade om allt man behöver veta, men det var ju inte så att man kände å vilka trevliga människor. Nu är det ju i och för sig inte därför de är där, för att vara goa och glada, utan för att försöka få folk gravida. Japp, det var en parantes kring bemötande. Varken wow eller hmm alltså.
Känns skönt att detta är gjort, känner helt plötsligt att jag har mer kontroll och att en plan finns. Me like a lot, kontrollfreak som jag är
Oj, blev långt detta, men då vet ni hur landet ligger för oss
Kram!
Jojjo- Va skönt att ni varit iväg och att ni nu är inne i "deras listor"! Jag förstår att det känns dubbelt man vill ju gärna veta om något är fel men gärna då att det är ett lätt "fel" att fixa. ;) Och jag förstår gott att det känns drygt att vänta ytterligare månader och hoppas att det ska ta sig "spontant". Skönt iaf att ni klarat av detta steget, nu har ni ju alla möjligheter och är på väg mot "målet" igen ! =)