Inlägg från: mallanis |Visa alla inlägg
  • mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Frk svår -
    missade ditt inlägg/svar om FF. FF kollar även på flytningarna, när FF fastställer att äl skett kommer du få ett heldraget rött kryss. Om FF inte tycker att temp och flytningar stämmer överens så kan man få ett icke heldragit kryss (så fick jag månaden jag plussade ;) ) iom att du hade feber där några dagar så kan det ju vara så att du kanske hade lite extra låg temp precis innan febern bröt ut? Jag skulle tippa på dag 14 eller där senare på dag 18. Du borde ju snart få ett kryss tycker man ....

Bullen och ni andra med BIM i antågande Hur mås det?

Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Frk Svår skrev 2011-02-10 09:43:20 följande:
    Jag måste alltså registrera även flytningar för att FF ska ge ett rött kryss? Jag tror nog att jag nöjer mig med att bara tempa i början ändå... Som det ser ut nu så hade jag ÄL dag dag 13, hade en spotting då samt förhöjning dagen efter. Sedan dippade kurvan visserligen med därefter har den varit lite högre för att dippa igen idag, 14 dagar efter dag 13...så det bidde inget denna ggn heller
    Nej du behöver inte registera flytningarna gör du inte det så går den bara på tempen...funkar lika bra det! Men ger ju säkrare svar om man kollar flytningarna. Tydligen är det inte helt hundra att bara gå på temphöjning det var tydligen en myt ... Har för mig att tempen ska höjas (med reservation för dåligt minne)  minst 0,2  grad för att FF ska sätta ut ett kryss. Det är inte helt lätt att kolla flytningarna men man lär sig... men den j-kla tappen...den blev jag aldrig klok på ;)

Äsh trist med dippen men det är inte kört förrän röda tanten är här! visst hade du rätt oregelbundna cykler?
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Bulllen- åhhhhh så spännande!!!! Ska du verkligen vänta ända till lööööööördag! ;)

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Intressant diskussion!

Hoppas också att livet inte förändras så extremt när man får barn. Skönt att det är fler som resonerar som jag när det gäller föräldraledighet. Vi har också tänkt dela lika, men det är ju lite med amning mm man funderar på. Jag märker dock att min omgivning förutsätter att det är jag som ska vara hemma.... vilket stör mig visst är det 2011 va?! Men nu börjar jag faktiskt känna att det skulle var skönt att vara hemma så tror att mannen och jag kommer slåss om föräldraledigheten ;) men vill att han ska få chansen att vara hemma han också.
    Frk svår- Verkar var en bra partner du har och gott att se möjligheterna, som du säger hur många män är det inte som kombinerar jobb och barn. Utan att någon tycker det är konstigt! Det går säkert kanon!

Polarlantis- åhh va spännande har ju funderat på ditt nick är det verksamhet just med hundarna som kan bli aktuellt?  Jag har två hundar och har lite ågren för hur jag kommer hinna med dem när vi får tillökning Obestämd men ska se om jag inte har någon kompis som kan tänka sig att träna och tävla lite... Låter urhärligt med slädtur, jag tar sparken och kör med dem nu som konditionsträning. Är inga draghundar men de gillar det ändå och efter turen igår var jag helt lycklig i hela kroppen (och de också) även om vi bara kört på vägen men vädret var stålande... =)  idag blir det nog ett par rundor i skidspåret med dem..

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Finlandssvenskan- Låter som att det är dags att säga till att du blir ledsen för hennes påhopp! Och att det inte är ok!  Jag har också en vänn som jag alltid har ställt upp för, lånat ut pengar, funnits när hon vill prata och resonerat kring livet.  Men när jag ringde henne 2 dagar innan mitt bröllop (hade placerat henne nära oss då jag räknade henne till mina nära vänner)  och hon då kläckte ur sig, bra att du ringde jag "kan" inte komma och hade en lam ursäkt. Så strök jag henne från min vänlista! Visst man kan bli osams med sina vänner ibland men det kan inte var ett hur ojämnlikt förhållande och man behöver inte ta vilken skit som helst!

Millan - Åh större ådror sånt gillar vi ;)

Pinglan- Håller tummarna tills motsatsen är bevisad!!

Är det ingen som har några spännande FF kurvor att visa ;)

Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Kattflickan skrev 2011-02-18 07:51:53 följande:
    Hejsan flickor!

Imorse fick jag ett svagt Plus Men det var ändå tydligt! 

Har inte plussat förr med testlagret men det dröjde faktiskt ca 3 minuter innan jag började se nåt. Men mellan 5-10 minuter fanns där ett till svagt streck.

Förra gången jag var gravid hade jag ägglossning på samma dag som nu och då testade jag först dag 30, idag är det dag 29. Men även dag 30 var det aningens svagt, fast starkare än nu.

Jag vågar inte riktigt hoppas än, ska fortsätta testa några dar framåt för att se att det blir starkare.

Har mensvärk, hoppas inte det är dåligt.

Millan 
    Millan- Så Underbart!{#emotions_dlg.flower} Om inte du vågar hoppas så vågar jag iaf och säger GRATTIS!!!
    du har inte mensvärk du har växtvärk!
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Kaprifolen skrev 2011-02-22 13:30:30 följande:
    Hörrni tjejer, behöver lite kloka råd från er.

Är ju lite oregelbunden men beräknad ÄL var ngn gång under förra veckan, på tisdag-onsdag kände jag lite stickningar i tjejmagen. Vi hade sex söndag, onsdag, torsdag, lördag. Skelle kört varannan dag men bangade av olika anledningar lite så det belv som det blev....

Nu när jag var på toa så upptäcker jag röd-brun flytning eller spotting, vad man nu kallar det. Men bara i trosan inget ytterligare på pappret eller så....vad liksom? Nidis, kan det vara möjligt? Vad betyder det i så fall, är jag liksom befruktad? Ngn som haft nidis i detta gänget? Hur yttrade det sig? På nätet kan man läsa att den kan uppstå CA 8 dgr ef ÄL, svårt för mig att bedöma, men kanske är jag 6-7 dgr ef äL nu. Hmmm, ja nu snurrar tankarna kan jag säga. Funderade på om det kunde vara skavsår men  nu har vi inte haft sex sen i lördags så jag tycker inte att det borde märkas så här långt ef, eller?

/en fundersam kaprifol
    Åh va roligt hoppas att det är en nidis!!! Jag hade en nidis när jag blev gravid första gången fick en blödning typ som spotting och fattade ingenting. Va mens nu? Satte in en tampong men sen kom inget mer..... Ja nidisen kommer när ägget grottar in sig i slemhinnan, åh va spännande att kolla vid BIM och hoppas att ägget grottade in sig rejält så det fastnade! det kan ju ta lite olika tid när nidisen kommer och det känns mer troligt att det är det än en äl blödning!  =)
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Hej tjejer!
    Jag håller fortfarande koll på er tjejer och läser vad ni skriver.  Och väntar på er i systertråden!!!!

Frk svår- Ja det är inte alltid lätt att hantera sexet under äl och barnverkstad! När vi kämpade på slutet så var det jag som fick prestationsångest, att han bara "ställde upp" för att vi skulle baka bebis.... inte för att han egentligen ville ;) man kan få så tokiga tankar och spåra iväg.

Kaprifolen- jaaaa vad det låter bra! (hoppas att jag inte skruvar upp förväntningarna och det blir bakslag men håller tummarna stenhårt!!!)  ..inte ovanligt alls att man få ökade flytningar vid graviditet!

Förresten- Jag använde billigatesters tester och tyckte de var bra!

Kämpa på nu girls snart putar det gravidmagar här också!

Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Astrogirl skrev 2011-02-26 17:44:46 följande:
    Jag har en tub glidmedel hemma för säkerhets skull, men har nu läst i några trådar att vissa glidmedel kan hindra spermierna att komma fram så jag försöker undvika att behöva använda glidmedel om man inte behöver. Har dock sett att det finns något som heter Pre-seed som är ett glidmedel som är bra för spermierna att simma i också. Finns att köpa bl.a. på www.billiga-tester.se
    www.billiga-tester.se/glidmedel___pre_seed-c-...

Kan ju vara något att inhandla. Kostar ju inte mycket heller. Då kan man ta till det när det behövs.
    Japp kan också rekomendera pree seeden!!! Trevlig minsann =)
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Marre- Nog är det två streck! =)  När är BIM?

Uch tycker tråden fått nog mycket med tråkigheter som mf nu =/ ..... Nu behövs det glada besked igen som ett "riktigt gravidstim" ;) Hoppas nu på feta plus och slut på tråkigheter!!!!

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Grattis Lavendia- så roligt att ni äntligen fått ert plus!!!

Skönt att läsa att det är flera i tråden som nu fått till utredning, så skönt att man får lite hjälp och att man känner att det går framåt i bebisverkstaden, hoppas nu på att hjälpen med pergo och grejer gör så att detkommer en hel hög med fin fina plus framöver!!! Håller mina tummar så för er goa brudar i tråden hoppas på massa fler december och januaribebisar!

Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Saftmedbulle skrev 2011-03-29 16:07:12 följande:
    Kram funkar som tröst, Jojjo! Tack!

Jezza: Har inte pratat med maken än (han får reda på det ikväll), men de sa på gynakuten att vi kunde prova en gång till. Om det skiter sig en tredje gång (o, hemska tanke!) så skulle det vara bra att kolla upp. Vi har ju faktiskt haft förhållandevis lätt att bli gravida så här långt, så jag antar att vi försöker en gång till, på naturlig väg så att säga. Ingen klinik riktigt än...
    Uch vet han inte än Bullen.... så hemskt var du på gyn själv =/  Jag är så glad att maken har varit med bägge gånger vet inte hur jag hade tagit mig hem om jag åkt själv... Har inte mått bra när jag åkt från gyn efter så tråkiga besked som du fått idag.  Du är stark du bullen ta hand om varandra nu!
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    frifantasi skrev 2011-03-31 11:05:41 följande:

GRATTIS!!!! Till både Ceke och Kekke! Fick rysningar på armarna när jag insåg vad jag läste, och tack för att du snabbade på med nyheten Ceke... tänkte faktsikt tanken när jag läste ditt inlägg om spottingsen som försvann. Håller tummarna att allt går bra såklart! Och bli inte skitskraj om det kommer lite spottnign snu, det fortsatte ett tag på mig efter plus. Wiiii, kul alltså!

Intressant info om MA Ernlia. Mycket märkligt fenomen att kroppen inte hajar vad som hänt,men förstår ju att blodkärlen är viktiga för fortsatt utveckling av fostret. Undrar hur långt det kan gå innan kroppen gör något åt det om det inte skulle upptäckas, jag menar det måste ju ha hänt förr i världen innan teknik som UL fanns för att bekräfta att där är något öht.. 

När jag fick mitt MA så sa läkaren till mig att min kropp inte fattat att den inte fattat att embryot inte levde. De frågade om jag ville ha tabletter eller vänta ut att kroppen själv skulle "fatta". Jag hade "mjölk" i brösten och allt!  Jag frågade då om hur lång tid det kunde ta innan kroppen själv skulle stöta ut det, läkaren sa att det kunde ske i morgon eller om en månad eller två (var då i vecka 10-11) ! Så då blev valet tabletter, för att slippa vänta på min "korkade" kropp! 

Men men det är ju faktiskt så att de allra flesta graviditeter går BRA!!! Och sen finns det ju sådana som jag som haft mer än ett och då borde det ju statistiskt sett vara ännu större chans än 70% att få ett levande barn för er som kämpar!  ;) om ni hänger med i resonemanget?
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Kaprifolen skrev 2011-04-06 09:03:52 följande:
    BTW, är det ngn mer som upplever att stressen påverkar er cykel? Är övertygad om att den gör det på mig, har ett jobbigt år bakom mig och stressar fortfarande till viss del. Det gör mig så förbannad att faktorer som jobb ska påverka om vi ska kunna få barn.... !!!!

En fråga ang Billiga testers test, får ni FULLA och/eller STARKARE utslag på dem eller kan de vara lite loja i sina utslag? Vad är era erfarenheter? Anv ju apotektes test förra månaden och där behövde jag inte fundera över när utslaget kom, det var uppenbart.
    Oh ja känner igen mig angående stressen!! Jag började gå hos en akupunktör (hon skällde typ ut mig första gången och sa att jag måste skärpa till mig!!!) och det hjälpte och gav mig en rejäl tankeställare! Det är ju inte lätt att ställa om men känns sååå bra när man äntligen känner att man kan varva ner och börjar "gå i ett" normalt tempo både mentalt och fysiskt! Nu säger jag inte att akupunktör kanske är din grej men jag kan verkligen rekomendera att du funderar på vad som kan få dig att stressa ner (och ge dig lite vardagslyx...massage kanske? ) !  Och sen blir man stressad för att man stressar och så blir man stressad för att det inte blir bebis ;) dålig spiral....
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Favvogrisen Halloj!! - Jo då här knallar det på, börjar likna en flodhäst (fast BM tyckte mer att jag liknade en liten ponny ;) hon e snäll hon... ) ! Jag har nog äntligen fattat att det faktiskt bor en liten i magen och att den ska ut om ett par månader. Nervös- jooooo Foten i munnen men börjat läsa på och det är ju försent att ångra sig nu.. ;)

Snart får vi tillökning i form av två linderösare också men tyvärr blir det lite på "prov" de ska altså bara hänga med till hösten, då de ska ätas upp! HUR ska det gå till? Vi har så fasligt mycket snö vintertid och även om jag vill ha grisar jämt så vill ja ju att de ska kunna gå ute även vintertid men vet inte hur jag ska kunna lösa det om vi ska ha en halvmeter snö... ;) stängslen blir ju begravda och elen går ju inte att ha på?

Hur går det för dig då du kämpar på! Hoppas att ni snart får ert efterlängtade plus! Plötsligt händer det ;)håller alla tummar det vet du!  

Kaprifolen- Jag googlade och fann att vissa som går på IVF behandlingar faktiskt får rekomenderat av sina läkare att gå på akupunktur under tiden! Då jag haft två mf så tänkte jag äsh varför inte jag testar om det kan hjälpa på något vis!Jag ringde en akupunktör i stan där jag bor och vi träffades en första gång och då berättade hon en massa saker om mig och min kropp. Som jag inte fattar att hon kunde veta bara så där upp och ner bara genom att kolla puls och hals....lite läskigt faktiskt!  Men jag sökte henne nog inte i första hand pga stress,men att jag kände att kroppen var i olag på något vis?  Och var intresserad av om det kunde hjälpa mig i barnverkstaden? Ja mentalt har det hjälpt mig mycket, hon som behandlar dig idag är det någon inom sjukvården? Min akupunktör kör enligt "traditionell kinesisk akupunktur", det blev lite flummigt ibland men det har hjälpt mig även om jag ibland fått hålla mig från att skratta rätt ut när jag varit där. ;) Vibrationer och hetta mm pratade hon om och jag som är naturvetare vill ju veta lite mer konkret ;) har också käkat naturläkemedel som hon rekomenderat! Har fått fysiska resultat förutom att jag lugnat ner mig, cykeln jämnare men framför allt så kom min äl tidigare i cykeln vilket va bra då jag hade min kanske lite sent förut... Oj blev långt men jag tycker det varit värt var enda spänn har du dessutom bidrag från jobbet på "friskvård" så kan det platsa där och du slipper att betala full pris! ;)
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Jojjo77 skrev 2011-04-06 13:55:48 följande:
    Hej tjejer! Nu har vi varit på en första träff på fertilitetskliniken och det gick bra. Vi fick träffa två läkare och gick igenom de papper som vi fyllt i tidigare och fick också reda på hur hela processen ser ut. Mannen fick lämna blodprov och urinprov och ska om två veckor lämna in ett spermieprov. Jag fick lämna blodprov och göra en gynundersökning med ultraljud. Allt såg ut som det skulle och det såg ut som om jag haft ÄL från höger äggledare. Man såg också många små svarta prickar som var äggblåsor. So far so good.

Nu ska jag höra av mig när jag får mens, för att få tid för att göra en till undersökning med kontrastvätska, för att då kunna se hur äggledarna fungerar.

När allt detta är gjort, 3-4 veckor innan alla svar är klara och sammanställda så får vi se. Är det fel på någon av oss kommer provrör att erbjudas på en gång, om inget är fel så få vi köra på på egen hand och återkomma i december... Nästan så att jag hoppas att något är fel så att jag kan få bli befruktad och kanske vara gravid innan hösten. Är hemskt att säga så? Tanken på att vi ska slita på till december känns inte alls lockande...

Läkarna vi pratade med var helt okej, de informerade om allt man behöver veta, men det var ju inte så att man kände å vilka trevliga människor. Nu är det ju i och för sig inte därför de är där, för att vara goa och glada, utan för att försöka få folk gravida. Japp, det var en parantes kring bemötande. Varken wow eller hmm alltså.

Känns skönt att detta är gjort, känner helt plötsligt att jag har mer kontroll och att en plan finns. Me like a lot, kontrollfreak som jag är

Oj, blev långt detta, men då vet ni hur landet ligger för oss

Kram!
    Jojjo- Va skönt att ni varit iväg och att ni nu är inne i "deras listor"! Jag förstår att det känns dubbelt man vill ju gärna veta om något är fel men gärna då att det är ett lätt "fel" att fixa. ;)  Och jag förstår gott att det känns drygt att vänta ytterligare månader och hoppas att det ska ta sig "spontant". Skönt iaf att ni klarat av detta steget, nu har ni ju alla möjligheter och är på väg mot "målet" igen ! =)
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Irmelie- inte kul med så långa cykler =( jag kommer inte ihåg kan du inte få någon hjälp med att förkorta dem, finns det verkligen inget att göra? Bara att "gilla" läget? Obestämd
    Uch ja när gamla BF närmar sig är verkligen verkligen ingen hit. När jag närmade mig mitt första BF så blev jag gravid igen men hann veckan innan tror jag det var att få missfall nr 2.... Jag trodde innan det att jag var så lågt man kunde men det gick altså att må ännu sämre... Nu inför mitt första BF som är 5 juni (2010) så har jag nytt BF den 7 juni (2011)  att se fram emot. (när jag plussade hade jag exakt samma BF som första gången.... lite spooky Rynkar på näsan) Jag vet att det är super tungt för dig men nu när jag väntar en bebis så känns det som att det var den här bebisen som nu ligger i min mage som skulle bli vår bebis och att det fanns någon orsak till att det blev som det blev tidigare...om det hade gått vägen så hade vi ju inte fått den bebis som nu är i min mage... Hoppas att du snart får lyckan att glömma det gamla håller tummarna såååå! {#emotions_dlg.flower} Jag har ett tips inför ditt BF, hitta på något kul att se fram emot, har en FL vän som till och med gifte sig på sitt första BF datum. Av förklarliga skäl så firade jag definitivt inte mitt första BF men för att bryta denna ångestladdade dag så hade jag planer på det!
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Irmeline skrev 2011-04-08 13:16:13 följande:
    Bokat tid för VUL dag 12 för att se hur många ägg som är på g av pergo!
    Börjar äta dem på onsdag och nästa onsdag är det VUL.
    Åker till thailand samma kväll som vulet så hoppas något är på g och lossar där borta! Och att det inte är massor på g, så blir det ju semester med hatten på.

Apropå thailand är jag väldigt orolig för vädret där. Det regnar och regnar trots att april ska vara den varmaste torraste månaden! Trist om det regnar varje dag på semestern. blir mycket tid för mys då iof...
    Åhh va bra att ni är på gång med pergo!  Va spännade! Åh inte för jag hoppas på att det ska regna på er men då kan ni ju vara hotellet en massa ;) och mysa så klart. Så bra det vore om det blev äl precis när ni är iväg, sol värme, ledig och semester Kan det bli bättre? =)

Smiley- Ja du där känner jag också igen mig.. min svägerska (deras tredje barn!!) hade BF bara 3 dagar efter mitt första MF´s BF.... Så det var liksom inte möjligt att inte jämföra sig..jag försökte flera gånger rycka upp mig men sen räckte det att man träffade dem så var jag tillbaka på ruta noll......medans hennes mage växte så växte min stress att bli gravid. Och när deras klimp kommit ut ville jag faktiskt inte ens träffa dem....det gjorde för ont =(  Men man måste för sin egen skull rycka upp sig annars blir man galen ;) jag tycker att chips och choklad låter som en bra ide! Hoppas på att det löser sig nu för er kämpa på glader ;) jobbet hade säkert varit ett skitjobb föresten ;) Tur du slapp det!
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Simtim - Grattis!!!!!!{#emotions_dlg.flower} 
    Nicu- kul att du hittat till denna goa tråd!

Bullen och Irmelie- JAPP tredje gången gilt!!!

Håller tummarna nu för att fler följer med Simtim nu lycka till nu alla BIMare!!!!! Hjärta
    Och stor kram på er andra som kämpar! Plötsligt händer det! Plus

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Hej girls! Lite depp i tråden vet inte om det hjälper men jag har också känt mig så där låg som ni är just nu. Och då känns det verkligen som djupaste djupaste svarta... och nu verkar det ju faktiskt som att det bli bebis här snart (peppar peppar och allt det där...) Önskar så att ni snart också är här!!!

Jojjo- Förstår att det var ett deppigt och chockartat besked =( men det finns ju faktiskt hjälp! Nu kan ni ju gå vidare och få den hjälp ni behöver! Det föds ju massor av IVF barn! Har en kollega som har två små goa töser ;) är det hans första spermaprov?

Irmelie- Kämpa på gumman! Snart är du där fast jag vet att det känns som bara en tom klycha men snart så kommer det fina plusset som blir bebis!!!!  Tappa inte hoppet!

Tredje gången gillt!?
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet