Inlägg från: mallanis |Visa alla inlägg
  • mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Gris78 skrev 2010-10-25 18:09:09 följande:
    Saftis - ja fick till det men inte två dagar i rad tyvärr vi var båda alldeles för trötta. Blev inte med en dag emellan heller.  

Essalady - det låter bekant med den där lilla lilla blödningen har inte lagt på minnet när den kommit i jämförelse men ÄL tyvärr... ska tänka på det nästa gång.

Är det någon som vet om tidigare ÄL betyder att man har BIM tidigare?? Asså tex ÄL 3 dagar tidigare ger 3 dagar tidigare bim dag??

Nu har jag blivit förkyld efter att jag nästan bekämpat Bältrosen, - undrar vad som kommer härnäst?
    Nåt verkar festa rejält på att mitt immunförsvar ligger lågt förnärvarande.

nästa sak som får fäste på dig är  förhoppningsvis ägget!!!
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Kattflickan skrev 2010-10-25 18:47:21 följande:
    Gris78: Din cykel är nog lika lång oavsett om ÄL är tidig. den sk. lutealfasen brukar vara rätt konstant sägs det. Lutealfasen är tiden från din ÄL och till din mens (BIM). Jag har en cykel på 28 dagar och ÄL på typ dag 10-11, dvs. rätt tidigt. Finns inga nackdelar med det så vitt jag vet, förutom att väntan till BIM blir lång

Mellanis: Ja, det var på KUB-testet som de såg att vårt barn hade problem. Vätskespalten i nacken ska vara under 3 mm för att det ska vara normalt, vår var  6mm. Vi fick högsta risk, 1:2 och då togs moderkaksprov.

Rosavit, hoppas du plussar snart.

Jag har inte märkt av någon blödning vid ÄL, men när jag var gravid tror jag att jag hade en mininidblödning (två små fläckar). 

Jag sitter hemma och väntar på att veterinären ska ringa. Vår katt får sin svans amputerad, hon hade en godartad tumör som bara växte. Hoppas det går bra!

Millan 
    Millan det kanske är sådant du inte vill prata om och då förstår jag! Men jag är som vanligt nyfiken du får säga till om du inte vill prata om det Rynkar på näsan när du fick dåliga värden på KUB fick du då göra moderkaksprovet på en gång och gjorde det ont?  Det måste ha varit en riktig chock för er att få då dåliga siffror, var det länge sedan det hände?

Hoppas allt gått bra med kissen!
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Kattflickan skrev 2010-10-25 21:18:55 följande:
    Jag har inget emot att prata om det, faktum är att det ibland känns bättre då. Det var 5 veckor sen jag gjorde aborten och 7 veckor sen vi var på ultraljudet för KUB-testet.

De erbjöd mig moderkaksprovet på en gång när de mätt upp nackspalten och läkaren förklarade riskerna och även vad det innebar att ha en så bred nackspalt. Hade barnet inte haft kromosomfel så hade det antagligen varit något annat allvarligt fel. Moderkaksprovet gjorde inte ont egentligen, jag är lite spruträdd så jag blundade. Jag var mest så förtvivlad att jag inte tänkte så mycket när de tog provet. Vi bor i en stad med ett stort sjukhus, Uppsala, vet inte om de erbjuder moderkaksprov på alla sjukhus.

Hela min graviditet kändes lite för bra för att vara sann. Mådde inte illa, var jättelycklig (delvis hormoner), blev gravid en vecka efter min syster som försökt länge att bli gravid (skönt för då kunde hon vara helt glad för mig också). Barnet var beräknat att födas i mars. Så när vi såg barnet på ultraljudet och att det levde i vecka 13 blev jag jätteglad, tills sköterskan sa att vi fick vara beredda på att något var fel.

Sen kom ångesten inför vilket beslut vi skulle ta. Det var en jobbig tid.

Hoppas jag inte skrämmer upp någon här, det är ju väldigt låg sannolikhet för att det över huvudtaget ska hända!

Operationen på katten gick bra! Nu sitter jag och vaktar henne.

Millan

OJ Millan! Det var ju aldeles nyss så jag förstår om du fortfarande får jobba med detta. Jag blev helt förstörd efter mitt första missfall (trodde inte att jag skulle reagera SÅ starkt) och efter 5 veckor hade jag absolut inte lagt det bakom mig!  Sannolikheten för att det händer måste ju vara sååå liten så oddsen på att det händer igen minimala?. Om allt ser bra ut med testerna känner ni er då redo att börja försöka på nytt? *kram på dig*

skönt med kissen hoppas hon inte var för vinglig när hon vaknade till, fast de ser rätt lustiga ut när de vaknar....
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Lyfter fram listan och håller en särkild tumme för Daniela som nu är på oänligt massa försök (enligt henne själv) och hoppas att mensen inte kommer!

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

BIM

Oktober

28 -- Daniela01  Äl 13 okt (oändligt massa försök)
    29 -- MD77  ÄL 17 okt (tredje försöket, första barnet)
    30 -- Rosavit  ÄL 14 okt (tredje försöket)

November
    ~5 -- Pingla77  ÄL ~21-23 okt (6:e försöket, första barnet)
    ~6 -- Gris78  ÄL ~23 okt (2:e försöket, första barnet)
    7 -- essalady  ÄL 24 okt (3:e försöket, första barnet)
    -- emmafemma  ÄL ~ 24-26 okt (första försöket, första barnet)
    ~9 -- MariaF79  ÄL ~ 26 okt (2:a försöket, första barnet)
    10 -- Ansi30 ÄL 27 okt (oj vad blir det nu, försök 7. Första barnet) 
    10 - 14 -- Sanna77  (2:a försöket, första barnet)
    12 -- Astrogirl  ÄL 29-30 okt (försök nr 10, första barnet)
    12 -- The blonde one  ÄL 15 okt (6e försöket..)
    12 -- Inna  ÄL 2 nov (4:e försöker, första barnet)
    12 - Fröken Ellen ÄL 29 okt
    16 -- simtim ÄL ~2 nov (4:e försöket, första barnet)
    16 -- Lillamillan  ÄL 2 nov  (försök nr 14, första barnet)

GRAVIDA
    Mallanis
    : BF 5 juni 2011. Tredje graviditeten hoppas nu på första barnet.
    Irmelie: BF 8 juni 2011. Första barnet.
    Saftochbulle: BF juni 2011. Första barnet
    Ernlia03: BF 20 juni 2011. Första barnet

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

uppdaterar igen... =)  Den stickande bullen när har du beräknad BF?

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

BIM

Oktober
    28 -- Daniela01  Äl 13 okt (oändligt massa försök)
    29 -- MD77  ÄL 17 okt (tredje försöket, första barnet)
    30 -- Rosavit  ÄL 14 okt (tredje försöket)
    ??--  Gris78 ÄL 19 okt (andra försöket)

November
    ~5 -- Pingla77  ÄL ~21-23 okt (6:e försöket, första barnet)
    ~6 -- Gris78  ÄL ~23 okt (2:e försöket, första barnet)
    7 -- essalady  ÄL 24 okt (3:e försöket, första barnet)
    -- emmafemma  ÄL ~ 24-26 okt (första försöket, första barnet)
    ~9 -- MariaF79  ÄL ~ 26 okt (2:a försöket, första barnet)
    10 -- Ansi30 ÄL 27 okt (oj vad blir det nu, försök 7. Första barnet) 
    10 - 14 -- Sanna77  (2:a försöket, första barnet)
    12 -- Astrogirl  ÄL 29-30 okt (försök nr 10, första barnet)
    12 -- The blonde one  ÄL 15 okt (6e försöket..)
    12 -- Inna  ÄL 2 nov (4:e försöker, första barnet)
    12 - Fröken Ellen ÄL 29 okt
    16 -- simtim ÄL ~2 nov (4:e försöket, första barnet)
    16 -- Lillamillan  ÄL 2 nov  (försök nr 14, första barnet)

GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET
    Mallanis
    : BF 5 juni 2011.
    Irmelie: BF 8 juni 2011.
    Saftochbulle: BF juni 2011.
    Ernlia03: BF 20 juni 2011.

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Egoinlägg- Skit dag idag, drömt om död i natt vaknar och har inte samma "hungrighetskänsla" igår och idag som jag har haft senaste veckorna på mornarna och brösten mindre ömma. Behöver inte betyda ett skit men med min historia så oroar man ju sig....

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Ernlia- Visst det kan bli så och det är himla lätt att kunna råda andra (tänker på mig själv som gett råd) men när man själv sitter här är det svårare att vara rationell... Det beroer på min historia som jag nojjar mig när jag tänker efter så hade jag gravidsymtom i min första grav ungefär tills nu då blev det lite mindre och jag tänkte att så kan det ju vara men det slutade ju med att jag fick ma konstaterat i v 10-11. =( ...skit skit skit...

Usäkta tråden inte meningen att dra in hit massa onödigt gravidnojja snack!

Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Ansi30 skrev 2010-10-27 13:08:56 följande:
    Jag för min del tycker om att ni som har blivit gravida i tråden fortsätter att hänga här och prata om era nya tankar och bekymmer som kommit i och med ert plus. Vi hänger ju ihop...vått och torrt, gravida och ogravida!

Igår var det alltså glad gubbe och efter mkt om och men och skratt så fick vi till lite mys även igår kväll. Ingen av oss var sugna på sex och så fort vi började göra ansatser fick vi hysteriska skrattanfall...

Nu fråga: Glada gubben var igår (ingen idag).... ska man sexa till det även i kväll eller vad tror ni?

Skönt att ni tycker det är ok, för ni är så sköna i tråden så vill gärna hänga på ;) Men blir det för mycket gravidsnack så SÄG TILL! Vi kan faktiskt prata om annat än gravidnojjor ;)

Jag hade nog sexat på även idag om jag var du ;)

Essalady- Ja du det där med stress är diskuterbart, vissa hävdar att det inte spelar så stor roll.... det föds ju barn i tex krigshärjade områden(snacka om stress där) !  Min akupunktör har dock skällt på mig ett antal gånger och hävdar att jag inte "klarar " att behålla ett barn om jag fortsätter att stressa som jag gjorde förut. Vad som är sant ...ingen aning?
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Japp här är det full rulle så missar man svara så "skyller" jag på att aktiviteten är så himla hög här!!

Drömmen om Elin - stort grattis!

Jojjo- Gött med positivt besked angående cell förändingarna! Känner så igen mig i din beskrivning av magar och barnvagnar över allt! Det "värsta" var tyckte jag då "alla" vänner som redan hade barn sen innan och jag visste inte att de ville ha fler. Helt plötsligt fått magar och ska bli föräldrar igen!  Du kommer snart vara en av de där magarna som andra tittar på ;)

Ernlia- Jag gick med i en tråd för BF juni.... Men jösses det är massa mer folk än i denna tråden och jag tyckte bara att man inte fick grepp om någon, några så jag har lagt ner... Startade en ny tråd vi med BF runt 5 juni (där platsar ju du också ;) men sen glömde jag bort tråden så den består av mig och en till asg, tänkte försöka väcka tråden men har inte orkat just nu . Har du tips om någon annan bra tråd så är jag nyfiken. Här är tråden jag pratade om !  www.familjeliv.se/Forum-2-14/m55046562.html 

Gris - Härligt med metallsmak det kan ju betydaatt du fått en inneboende =)

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Ash ...det var ju pingla 77 som hade cellförändringarna .... japp lite vimsigt är det!  så det var altså inte till Jojjo (men jag håller med dig ;)i ditt inlägg  )

Tredje gången gillt!?
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet