Inlägg från: mallanis |Visa alla inlägg
  • mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

simtim skrev 2010-09-27 23:10:20 följande:
    Ja,det verkar trevligt här

Det dröjer väl ett tag tills det är ÄL för mig, men jag ska försöka äl-testa den här månaden och se om det funkar bättre än förra månaden. Då fick jag aldrig positivt äl-test. Klurigt det där med vilken tid på dygnet man ska testa.
    mallanis: grattis!
    Tack! =) japp Kul med en tråd för oss som tagit det lite lungt på barnfronten och passerat det beömds strecket innan vi skaffar första barnet. 

Jag brukade kolla med älstickor vid 10 tiden på morgonen men vissa kan ju missa stegringen om man inte tempar 2 gånger per dag .
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Irmelie-  Välkommen!
    Kan säkert ha varit äl du kände av! Spännande med molvärk brukar ju vara ett gott tecken har du testat ännu? Har ni försökt länge?

MD77- HUr mår du? lite känningar kanske ;)

Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Irmeline skrev 2010-09-28 16:15:19 följande:
    Tack!, Och grattis till dig! Mallanis! {#emotions_dlg.flower}
    Japp, testade idag, inbillade mig ett väldigt svagt streck, så svagt att jag inte vågar tro men hoppas Glad
    Jag har haft en massa känningar, känner mig verkligen gravid. Börjar kännas lite i brösten nu också, men eftersom jag brukar känna så innan mens så är det ett otydligt tecken. Har försökt sen i maj men det är tredje försöket eftersom jag har långa cykler.. Hade förväntat mig minst ett år om inte mer innan jag blev gravid pga PCO, men man kan ju hoppas på tur!

Ska testa igen imorn! Tungan ute Och varje dag fram till Plus eller mens..

Håller tummarna!! För oss alla Glad
    Åh så spännande! Jag plussade inte förrän BIM+ 10 sist (fast det slutade ju olyckligt) håller tummarna för starkare test i morgon! 
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Irmeline skrev 2010-09-28 16:22:06 följande:
    Just det gör mig faktiskt lite orolig. Många som fått tidigt mf anger att de plussat svagt, medan de gånger som det klarade sig plussade de starkt samma dag.
    jag vill hellre inte vara gravid än få missfall...... 
    Jag vet inte om det finns någon samlad erfarenhet att det faktiskt är så? När jag gick och väntade de där 10 extra dagarna hängde jag i en tråd där det kom in flera som plussat sent och hade fått små knoddar! Tror att vi kanske är skapta lite olika och för en del att Hcg sätter fart lite senare, det var iaf var min läkare sa när jag var på återbesök efter mf. Så oroa dig inte i förväg, dessutom har du ju inte BIM än förrän i morgon el på torsdag ;)
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Gris78 skrev 2010-09-28 21:49:22 följande:
    Ok då testar jag imorgon bitti....

Tack för hjälpen och bättre lycka nästa gång. :) 
    Toktack =)

Har du fått någon stegring på testen eller är de helvita? Om jag hade tendens till äl  hade jag nog testat 2 gånger om dagen! Passa på att fyll små män i rören ;)  den varianten körde vi denna gång sex, sex sen utslag på äl- testet och lite mer sex.
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

MD77- usch så trist =( jag trodde att vi hade fått in lite flyt i tråden ...

Rosavit- Är du säker på att det är mensen då ;) hoppet är inte ute förrän tanten kommer. Du har ju ändå ganska många dagar kvar till BIM, brukar du ha starka menskänningar?

Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Rosavit skrev 2010-09-29 20:24:33 följande:
    Ja det är några dagar kvar.. Men jag har absolut inga symptom alls.. Känner mig pigg, inga ömma bröst eller illamående... Förra månaden hade jag oxå mensvärk en vecka innan så jag har inga större förhoppningar även om jag innerst inne hoppas och tänker på det hela tiden..
    Kände du något speciellt innan du testade? Får känslan av att alla som plussar  redan innan visste att de var gravida?

Hoppas det går bra för er andra och tråkigt med mensen MD77 :(
    Hej tråden!

Rosavit- altså jag har nog kännt lite olika symptom var enda månad ;) vare sig det blev pluss eller minus ;) men jag hade faktiskt lite molvärk dagarna innan denna gång!. (altså finns inget bättre ord, det "görar liksom där nere" ) Och var morgonpigg vilket jag inte är i vanliga fall och så var det första gången jag plussade också!
    Jag tempar ju och det såg ganska bra ut på min kurva så det var nog mest det jag gick på ;) molvärk och bröstont, kan ju lika gärna vara pms? iaf i mitt fall.

Jo nog förstod ni mig rätt på de små männen ;)
    Denna gång så hade vi en sex innan äl, tidigare så har vi typ börjat sexa ordentligt då jag fått utslag på äl testen. Det kan ju bara vara en lyckoträff att det funkade nu men tror det är bra att vara ute i tid!

Både fasen innan äl och efter har varierat för mig (men INTE så mycket som en vecka)  MEN det kan bero på att jag börjat käka naturläkemedel men har för mig att den kunde diffa på någon dag innan också ? Äl kan ju utebli ibland, ibland får man äl och missar stegringen och ibland äl utslag men att ägget ändå inte lossnar. Äl-test är bra men stämmer inte till 100% så sexa på ;)

nu lite tv tittande innan sängen blir en tidigt kväll för mig!
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    The blonde one skrev 2010-09-29 21:17:47 följande:
    Här hoppar jag in!Tungan ute
    31 år och lääängtar efter liten! Ska ha mens på fredag insåg jag nyss och gjorde test igår som visade svagt plus (efter att jag kikat ige efter för lång stund som man inte ska) sen 2 negativa på det, så jag är pessimist och hoppas på nästa månad. Men då är mannen bortrest preciiis de 4 dagarna då det är som bästast att mysa! ...Blir galen på att det är så kort tid man kan få till det.
    tar alla här ÄL test? Är det inte bara lika bra att ha mys varannan dag, så är man liksom safe hela tiden?Skrattande
    Håller tummarna för att det kommer ett fint +inom tiden i morgon då! hoppet är inte ute förrän mensen kommer ;)

Jätte bra om man myser varannan dag OM man orkar och får tid till det ;). Här ser sexet lite skillnad ut under månaden och under äl "baka bebis sex" =)
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Irmeline- ÅHHHH GRATTIS!!!

Hur gick det med ditt gravtest nu då blev det starkare? Tror inte du behöver oroa dig iom att du har PCO kan det då inte visa sig lite sent bara! Nu håller vi tummarna, tjooohoo!

Tredje gången gillt!?
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet