Inlägg från: mallanis |Visa alla inlägg
  • mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Välkomna ni nya!

MD77 - GRATTIS!!!! Va kul tredje gången gilt för både dig och mig fast på lite olika sätt!!  ;) blir det bf i slutet av juni?

Bullen - Ja förstår =) KUL med inskrivning! Hoppas du får en bra BM! Jag har inte varit på inskrivning än ;) ska på vul nästa vecka på fredag ser allt bra ut då ska jag ringa BM!

Maria - Det låter som "eggwhite"  altså fertila "slemmet"  *s* Om jag hade varit du hade jag börjat sexa ordentligt nu även om inte glada gubben visat sig än!

Lillamillan- ÅHH jag var med om något liknande och jag gick och grät på toaletten. I dec fick jag konstaterat ma och blev helt knäckt. På nyår så orkade jag bara inte fira bland gravida vänner och bebisar.... funderade på om vi skulle fira bara jag och mannen men så vi bestämde att vi skulle till min mans bror de har två barn och deras yngsta drygt 5. Så jag trodde de var klara med bebisverkstaden.
    Det skulle bara vara vi och dom När vi kom dit så sa min svägerska nej till champange men hon är lite kräsen på alkohol. Så jag kopplade inte direkt men kommenterade till henne.... men jag trodde att du drack champange... Jasså sa hon har vi inte berättat vi ska ha barn i juni.... De skulle altså få barn dagen efter jag var beräknad att få vårt men som blev missfall istället... Snacka om jag kände mig klubbad!  Fanns inte en chans att jag kunde vara glad för deras skull och ska jag vara ärlig så känns det jobbigt att träffa den lille och bli påmind ... Man är liksom inte mer än människa även om jag skäms som en hund för mina känslor....
    Oj lååångt ville bara säga att jag kan förställa mig hur du känner!

Jojje- PRECIS så har jag också känt! Livet har liksom varit bra (superbra) som det varit kunnat göra allt som vi vill och vi har alltid kommit först...  men seeen kom suget  efter att få en knodd ;)   
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Irmeline skrev 2010-10-28 20:54:16 följande:
    Kul med mer plus i tråden! Glad

Imorgon får jag domen om min lilla lever eller inte.
    Om inte ska jag vara med och äl-testhetsa och vara på BIM listor :)
    Känns som om jag har börjat acceptera att det kanske inte gick vägen, och det är skönt.
    Dock jobbigt att ha hela abortproceduren framför sig..

Rapporterar imorn!
    Kram på er 
    Jag håller alla tummar jag har för er! och hoppas hoppas att du kommer in i morgon med GLADA besked! Stor kram Irmelie har du mannen med dig som stöd?

Maria- va bra att du kom ihåg den "detaljen" att mannen skulle vara med också ;)

Japp, hör också till dem som fick höra av vänner som skaffat barn tidigare. När är det dags för dig? Jag har dock kunnat säga till vänner och familj (dock inte bekanta och alla arbetskamrater), jag vet inte om jag faktiskt vill ha barn. Trivs med livet som det är! Men en del tycker verkligen att man är en märklig människa som kan säga så....Men det är ju så klart mer accepterat att tycka så om man är av manligt kön... =(

Kunde inte se MIG som mamma har till och med frågat min gamla bästa vän, Kan du se MIG som mamma? Min gamla bästa vän började skratta och sa Nja du är så upptagen med allt annat... och det har nog varit så och jag har trivts med det.  Men efter 32 började jag bli sugen...
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    MD77- Hur mår du?

Finlandssvenskan- Japp hängde också i trådar där jag kände mig lite utanför just för att det skilde mycket i ålder men kanske främst i erfarenheter och tankegångar...
    Pratar man med en 20 åring vars enda önskan är att bli gravid utan att ha någonting ordnat i livet varit tillsammans med sin kille ett par månader och redan rädd att de är för gamla för att få barn för att det inte tagit sig "ännu"- Svårt att hitta något gemensamt ...  Jag reser också en hel del i jobbet och i min almenacka har jag haft äl inskrivet Minst ett halvår framåt för att kunna baka bebis och inte vara ute på resande fot just då  *s* Min man är inte lika flexibel som din =)

Gris- Jobbigt när man känner så där! Men frusterande när man ringer och ringer och aldrig kommer fram!  Ach tråkigt att du inte tror på plus denna månad men hellre det än att man går har massa "påhittade" symptom som får en att hoppas...

Ego- Jag drömmer så märkligt just nu....gravidhormonerna som leker med mig tror jag =)  härom natten så drömde jag mardrömmar om död....de senaste nätterna har ajg dock drömt om gamla pojkvänner och flirtar...
    Skäms   Men när jag vaknar så kommer jag tillbaka till verkligheten och blir så glad när jag kan krypa intill mannen och kramar lite extra på honom. Och så blir jag så glad att jag har just HONOM i mitt liv även om mitt undermedvetna busar med mig på natten .... hahha
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Irmeline skrev 2010-10-29 12:56:59 följande:
    Hej tjejer,
    nu är det bekräftat, ingen bebis i juni för mig Rynkar på näsan 
    Hade iof ställt in mig på det redan även om BM hävdade att "vi vet ingeeenting ännu!"

Storleken stämde inte med äl och när jag plussat, och nu hade den inte växt något mer.
    Ska ta mig till gynakuten och få piller.
    Problemet är bara att de har jour from fre em till måndag så kan bli svårt att få pillrena innan måndag.
    All denna väntan..

Jag hänger gärna vidare i den här tråden som är min favorit, så kan ni hålla tummarna att jag plussar snart igen Glad  och ni andra med så klart! 

Kram 
    Irmelie- Så så ledsen för din skull =(  Har inget vettigt att säga men vet hur det känns även om jag inte behövt att gå och vänta så länge som du fick innan du fick svar.  Ska du få cytotec tabletter? F-n vet hur det känns och när man väl vet vill man ju inte vänta utan få bort "det" och inte vänta hela helgen. Jag blödde en hel del (var några veckor längre än du) så jag var sjukskriven veckan efter men det hade ju varit skönt för dig om du hade kunnat sätta igång det i helgen... Beklagar Irmelie =(
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    MD77 skrev 2010-10-29 13:26:34 följande:
    Jag mår hur bra som helst, det enda är molvärk "därnere" som hållit i de senaste dagarna, hoppas det är normalt. Annars ingenting, men det kanske kommerGlad
    Gott! Inget illa mående?  Molvärken brukar ju komma och gå men jag hade mycket molvärk just dagarna runt plussandet.  Jag har trott att jag är konstant hungrig.... men det visar sig nu att jag fortfarande känner likadant men nu är jag inte sugen på något...  Så jag är nog illamående egentligen * asg*  här tror man att man känner sin kropp... Pyttsan!
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Om jag mins rätt från mitt ma. Så tog jag tabletterna men de började inte verka ordentligt förrän efter ca 12 timmar efter  sista tabletterna (tog först två och sen 2 ytterligare då inget hände) då kom klumparna. Har du fått reda på när det slutade växa? Det kanske inte är så stora klumpar som ska ut men en del så klart! Jag blödde riktigt ordentligt och gör du inte det än kanske det inte riktigt satt fart än? Skönt iaf att du fick tabletterna och inte behövde vänta hela helgen !

Millan- Celldelningen i ett sådant tidigt stadie kan nog inte påverkas. Så tänk nu inte på det!  Du kunde förmodligen inte gjort ett skvatt för att det skulle gått på ett annat sätt. Något blev fel helt enkelt....
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Daniela01- Spännande håller tummarna för att det äntligen är din tur. Har du gått över BIM tidigare? Jag plussade en gång på BIM+10 =)  Grattis i förskott på födelsedagen!  Hoppas jag får gratta igen i morgon =)

Ni som närmar er BIM - vore allt kul med lite pluss nu och positivitet i tråden! Inga mer tråkigheter!

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Rosavit- Grattis till plusset!

Fantastiskt ändå (även om det skett ett bakslag för en av oss) att det plussas så i tråden!!! Vi 30 plussare kan minsann, fast det kanske beror att vi tränat ett tag ;)

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Ernlia- Är det inte dags för mens nu när du fått blödningarna? Det är inte helt ovanligt att man får genomblödningar så det i vanliga fall är dags för mens!

Fru KM- Uch va trist och typiskt att allt kommer samtidigt =(

Essalady - Jag hade molvärk innan BIM när jag plussade =) men kommer inte ihåg hur långt innan .... när jag har mensmol så känns det på ett annat sätt. ;)

MD77 -

Nätverk?  Ja blodådrorna syns tydligare på brösten men inte så mycket på resten av kroppen iaf inte vad jag tänkt på måste kanske kolla. Japp Jag har också "silikontuttar" och likadant här som med erlia nåde min man om han är oförsiktig...morrrr  Jag skulle kunna vänja mig med att ha den här storleken =) bara de inte var så fasligt ömma .....  Någon annan gravid som har fått "vita prickar" på brösten tydligen några körtlar som hette Montgomerys ;) de dära montgomerys är inte så  snygga tycker jag ;) 

nu godnatt och hoppas på ny spännnade läsning i morgon!

Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Gris och Essalady -
    När jag ska ha mens har jag som kortvarig värk högre upp (typ vid äggstockarna) och det brukar vara ett tecken på mens om en dag eller två... Gravid"molet"  har för mig suttit längre ner och gått från bara lite  som man funderar vad/om det är något till lite mer molande. Kan inte säga att jag har haft direkt ont utan bara att jag känner att det det är något annorlunda... himla diffust ;) och flummigt

mina bröst gör ont precis överallt ;) men innan pluss så spände de bara...

Irmelie- Hur går det för dig?

Fru KM- skönt med lite ljus när det är tungt!

nope dags för jobb kram kram
    Tredje gången gillt!?
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet