Inlägg från: Fröken Ellen |Visa alla inlägg
  • Fröken Ellen

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Jag hoppar in här jag också, jag är 33 och slutade med p-piller i december . Vi har tagit hjälp av ÄL-stickor sedan i februari, men fortfarande inget +. Det är kanske inte så jättelänge egentligen, men det känns ju som en evighet med allt väntande på ÄL och BIM...

Nu funderar vi på att ta till fler knep, rosenrot till mig och zink till sambon. Det skadar ju inte att försöka. Glad

• Fröken Ellen
    Jag la till mig själv på listan, jag hamnade längst ner och har alltså längst väntan framför mig... Nåja, nu får jag börja med att hålla tummarna för er andra. Glad

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

MariaF79 ÄL ~1 september, BIM 15-17 september
    Lillamillan ÄL 5 september BIM 17-19 september
    Ansi 30: ÄL 5-6 september BIM 21 september
    Mallanis: ÄL 10-15 september BIM 25-26 sept?
    MD77: ÄL ~12-13 september BIM ~27 september
    Saftoch bulle ÄL 12-14 september, BIM ca 27 september
    Rosavit ÄL18- 19 september BIM 5-6 oktober
    ernlia03: ÄL 25-27 september, BIM ~10 oktober
    Fröken Ellen: ÄL ~28 september, BIM ~11 oktober
  • Fröken Ellen
    Ansi30 skrev 2010-09-17 11:08:14 följande:
    Fröken Ellen och MariaF79: Oktober är en bra månad för plus tror jag !

Ja, visst verkar oktober vara en riktigt bra månad för plus? Glad
  • Fröken Ellen
    mallanis skrev 2010-09-26 16:16:27 följande:
    Hurru ni tjejer det har hänt!
    Jag har faktiskt fått ett plus! Nu är det min tredje graviditet de andra två har ju avslutats olyckliga men hoppas hoppas att det blir tredje gången gilt! Sist så plussade jag först på BIM+10 ! men i går på BIM så fick jag altså ett plus! Jag tycker det ser ganska starkt ut (? ) ni får gärna kolla på min sida.

Är himla glad men så oerhört skakisTungan ute med tanke på vad som hänt tidigare....hoppas hoppas på tredje gången gilt....(alltid tyckt att det är ett fåningt uttryck men hoppas hoppas att det stämmer nu ;) )
    Grattis!! Så roligt att det blev ett plus den här gången, jag håller tummarna för dig!
  • Fröken Ellen

Hej! Det har gått ett tag sedan jag tittade in här och det är roligt att se att tråden lever vidare och att vi blivit fler som väntar och längtar efter det där pluset. Och att det faktiskt dykt upp ett plus också, GRATTIS! 

För min del har det varit en ganska märklig månad, ÄL kom några dagar tidigare än väntat så det finns en risk att vi bommade den då sambon och jag befann oss på olika orter... Men det är väl bara att hålla tummarna, hoppet är ju inte över förrän mensen kommer. Just nu väntar jag otåligt, men det är åtminstone en vecka kvar innan det är värt att testa.

• Fröken Ellen

Det finns en lista i tråden redan, men den har hamnat några sidor bort... Jag plockar fram den så att fler kan lägga till sig i den.

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

BIM

Oktober

Rosavit: ÄL18- 19 sept, BIM 5-6 okt
    Saftochbulle: ÄL 22-23 sept, BIM ca 6 oktober, försök nr 6, första barnet
    Astrogirl: ÄL 24-25 sept, BIM 8 okt, försök nr 9, första barnet
    ernlia03: ÄL 25-27 sept, BIM ~10 okt, försök nr 6, första barnet.
    Fröken Ellen: ÄL ~28 sept, BIM ~11 okt
    essalady: ÄL ~29 sep, BIM ~ 12 okt, andra försöket första barnet
    MariaF79: ÄL ~29-30 sept, BIM ~14-15 okt, första riktiga försöket
    Lillamillan: ÄL 1 okt, BIM 15 okt, försök nr 13 första barnet
    Ansi30: ÄL:  1-3 okt, BIM 15 oktober: Försök nr 6
    simtim: ÄL: ~5 okt, BIM ~20 okt, tredje försöket

November
    emmafemma: ÄL ~ 24-26 okt, BIM ~ 8 nov, första försöket, första barnet

GRAVIDA
    Mallanis: BF 3 juni 2011. Tredje graviditeten hoppas nu på första barnet.
    Irmelie: BF 8 juni 2011. Första barnet.

• Fröken Ellen

Kul att det är fler som utforskar det här med alkoholfritt öl och vin! Jag har köpt hem en flaska av varje sort alkoholfri öl som fanns på systembolaget där jag handlade senast, ska kolla om någon av dem är värd att dricka. Enligt ryktet ska flera av dem vara riktigt goda och ha en mer fyllig smak än man är van att alkoholfria öl har och det låter ju lovande. Glad

• Fröken Ellen
    Astrogirl skrev 2010-10-03 17:36:05 följande:
    Jag kan rekommendera den alkoholfria varianten av Blue Nun på Systemet. Smakar i stort sett samma som originalet. De alkoholfria rödvinen jag provat har dock alla varit ganska äckliga och smakat typ vinbärssaft. 
    Då ska jag se till att köpa Blue Nun inför vår vinprovning som vi ska ha när ölsorterna är testade. Jag har samma erfarenhet som dig av alkoholfritt rödvin, men jag hoppas på att någon ska lyckas ta fram ett som smakar bättre... Inte för att det är jätteviktigt på något sätt, men jag kommer att sakna ett glas riktigt gott rött vin emellanåt om jag blir gravid.
  • Fröken Ellen
    Jag korrigerar jag också, min ÄL kom oväntat tidigt så BIM borde ju också komma tidigare. Å andra sidan verkar det mesta vara lite i olag den här månaden, jag har haft något mensvärksliknande i två dagar nu så kanske är mensen på gång redan? Jag håller förstås tummarna för att den uteblir helt och jag ska försöka att inte testa än på en vecka eller så.

BIM

Oktober

5-6 -- Rosavit ÄL18- 19 sept
    6 -- Saftochbulle ÄL 22-23 sept (försök nr 6, första barnet)
    8 -- Astrogirl ÄL 24-25 sept (försök nr 9, första barnet)
    9 -- Fröken Ellen ÄL ~28 sept
    ~10 -- ernlia03 -- ÄL 25-27 sept (försök nr 6, första barnet)
    12 -- essalady ÄL 28 sep (andra försöket, första barnet)
    ~14-15 -- MariaF79 ÄL ~29-30 sept (första riktiga försöket)
    15 -- Lillamillan ÄL 1 okt  (försök nr 13, första barnet)
    15 -- Ansi30 ÄL: 1-3 okt (Försök nr 6)
    17 -- Drömmen om Elin (1:a försöket)
    20 -- simtim ÄL: ~5 okt (tredje försöket)
    28 -- Daniela01 Äl 17 okt (oändligt massa försök)
    31 -- MD77 ÄL 21 okt (tredje försöket, första barnet)

November

8 -- emmafemma ÄL ~ 24-26 okt (första försöket, första barnet)

GRAVIDA
    Mallanis: BF 3 juni 2011. Tredje graviditeten hoppas nu på första barnet.
    Irmelie: BF 8 juni 2011. Första barnet.
  • Fröken Ellen
    ifyouweremine skrev 2010-10-08 10:19:51 följande:
    Tar och klistrar in denna igen så vi har den lite aktuell. Börjar ju dra ihop sig för FrökenEllen och ernlia03! Och huga, inte långt kvar för mig heller.. fast jag har kommit fram till att det nog snarare borde vara 13:e till 14:e som är bim om det är 14 dagar lutealfas...

Hur känns det alla ni som har bim i dagarna? Saftochbulle och Astrogirl, ingen mens ännu?

Ja, nu börjar det dra ihop sig... Det känns som att det varit en ovanligt lång väntan denna månad. Jag har haft mensvärksliknande känningar i över en vecka redan, inte så särskilt starka, men de har funnits där i bakgrunden till och från. Trodde att mensen skulle komma mycket tidigare än planerat, men den har låtit vänta på sig. Nu signalerar hela kroppen att mensen är på gång inom kort (PMS-humör och chokladsug), så jag vågar inte hoppas så mycket på att det funkade denna månad heller... Känner mig lite uppgiven, men det är väl inte över förrän mensen faktiskt kommit. Vi har försökt sedan strax före årsskiftet, så jag funderar på att kolla upp det om det inte blir ett plus denna månad eller nästa.

Nåja, nu ska jag försöka tänka positivt. Ska testa på söndag om inte mensen kommit innan, och så tror jag att det är läge att planera in något roligt och uppmuntrande. En weekendresa kanske? Glad

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet