Inlägg från: Finlandssvenska |Visa alla inlägg
  • Finlandssvenska

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Är ny här men kommer gärna med, är själv 35 och sambon är 36 och vi ska börja försöka nu i november med första barnet...

Har ännu inte hunnit läsa igenom tråden men ska precis börja.

Hoppas det går bra att jag kommer med i tråden...?

• Finlandssvenska

Jag gick även med i en annan liknande tråd men kom fram till att jag var rejält mycket äldre än alla andra i den, dom flesta vr knappt 20 år...

Håller med om att man ibland funderar på om folk verkligen tänkt igenom allt innan dom skaffar barn, men och andra sidan vet man att man vill ha barn så varför inte, själv har man kanske tänkt för mycket på att ordna allt med utbildningar , karriär och ekonomi först, men och andra sidan så har egentligen min "klocka" börjat ticka på senaste 2 åren, har inte ens varit säker på att jag ville ha barn före det...

Har också en bror som för ett år sen fick sitt tredje barn, äldsta sonen är 10 år redan, så jag har " haft barn" mer eller mindre hela tiden sen dess, eftersom dom gärna vill vara hos sin faster

Men nu är jag sen en tid sambo igen och har kommit fram till att jag kommit så långt jag vill med karriären, ekonomin iskick, har hus och inga stora skulder, känns som jag kan satsa fullt ut i familj nu...

Hade även börjat fundera på insemination då jag var singel en tid emellan, är även möjligt här i finland i tammerfors och åbo så man är singel, så man beöver inte åka till danmark...

• Finlandssvenska

men funkar det inte så känner varken min sambo eller jag att det nödvändigtvis måste vara biologiska barn, vi kan även tänka oss att adoptera...

Men börjar nog verkligen kännas nu som att vi vill ha barn och familj...

Men mensen har precis varit , så är några dar till ÄL ännu, men blir första försöket då.. Spännande...

• Finlandssvenska

Tackar, är intressant att disskutera med dom som är i samma situation

Beklagar missfallen, har varit gravid en gång då jag var 18 men fick utomkvedshavandeskap då, kan på så sätt förstå lite hur det känns med missfall och nån som får ett barn beräknat så nära det datum man själv var beräknad till, kollar nog ännu ibland på dom som har barn , i den åldern mitt barn skulle ha varit, men var nog egentligen bäst som hände den gången även om det kändes tungt..

Jag borde ha ÄL den 6 november... Har inte tänkt ta desto mera ÄL tester åtminstone till en början, har alltid varit mycket regelbunden med mensen , nästan så att jag kan säga vilken timme den börjar, men får väl se hur det blir, kan ju ändra mig senare om det inte funkar på nån gång...

Har dessutom aldrig ätit p-piller , då jag är allergisk mot en hel del andra beståndsdelar i mediciner, så har inte riskerat, utan har hållit koll på ÄL och skyddat oss med kondom då...

• Finlandssvenska

Annars jag läste igenom en hel del i denna tråd, såg ni hade disskuterat problemen med att mannen är bortrest eller på jobb vid ÄL, hos oss är det aningen tvärt om , det är jag som reser i jobbet, är vanligen ca 2-4 nätter per vecka på hotell nu under den brådaste perioden, så vi har löst kommande ÄL påsåvis eftersom jag är tvungen att vara på jobbresa, så kommer sambon med...
    Han har eget byggföretag och kan ställa sian jobbtider en hel del själv...

• Finlandssvenska

Beklagar Irmelie...

Är bra med en karl som kan vara flexibel, åtminstone med arbetstiderna jooo...

Lade till mig på listan...

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

BIM

Oktober
    28 -- Daniela01  Äl 13 okt (oändligt massa försök)
    30 -- Rosavit  ÄL 14 okt (tredje försöket)
    ??--  Gris78 ÄL 19 okt (andra försöket)

November
    ~5 -- Pingla77  ÄL ~21-23 okt (6:e försöket, första barnet)
    ~6 -- Gris78  ÄL ~23 okt (2:e försöket, första barnet)
    7 -- essalady  ÄL 24 okt (3:e försöket, första barnet)
    -- emmafemma  ÄL ~ 24-26 okt (första försöket, första barnet)
    9 -- Sanna77  (2:a försöket, första barnet)
    10 -- Ansi30 ÄL 27 okt (oj vad blir det nu, försök 7. Första barnet) 
    ~12 -- MariaF79  ÄL 29 okt (2:a försöket, första barnet)
    12 -- Astrogirl  ÄL 29-30 okt (försök nr 10, första barnet)
    12 -- The blonde one  ÄL 15 okt (6e försöket..)
    12 -- Inna  ÄL 2 nov (4:e försöker, första barnet)
    12 - Fröken Ellen ÄL 29 okt
    16 -- simtim ÄL ~2 nov (4:e försöket, första barnet)
    16 -- Lillamillan  ÄL 2 nov  (försök nr 14, första barnet)
    ??--Finlandssvenska ÄL 6 nov ( första försöket, första barnet)

GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET

Mallanis
    : BF 5 juni 2011. 
    Saftochbulle: BF juni 2011.
    Ernlia03: BF 20 juni 2011.
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77  BF 9 juli 2011

• Finlandssvenska

tråkigt för dom som fått mensen....

Här börjar det vara dags för ÄL och första försöket...

Åker på jobbresa idag men som jag tidigare skrev så passar sambon på att följa med...

Han får ju pyssla med eget då jag är på kundbesök eller andra jobbmöten, så det är ingen panik med han under resan... och så har vi ju möjlighet att jobba på försök nr 1...

• Finlandssvenska

skaffade ÄL-test idag som jag hade bestämt för att inte göra men testade och kom fram till att mina beräkningar nog hade stämt , är ÄL strax på kommande och vi jobbar på för fullt...Solig

Spännande tider... Solig

• Finlandssvenska

Nuärviredo - välkommen jag är också hyfsat ny här...

Grattis till alla som plussat.

Har själv varit bortrest några dar och hade ÄL igår men hade turen att ha sambon med på resan denna gång så vi har jobbat på morgon-middag-kväll dom senaste dagarna...Oskyldig

Nu är det bara att invänta BIM den 20 november och se hur det går.....

Uppdaterade listan:

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

BIM - Vi som längtar efter första barnet 

NOVEMBER
    ~5 -- Pingla77  ÄL ~21-23 okt (6:e försöket)
    9 -- Sanna77  (2:a försöket)
    10 -- Ansi30 ÄL 27 okt (oj vad blir det nu, försök 7.)

~12 -- MariaF79  ÄL 29 okt (2:a försöket)
    12 -- Astrogirl  ÄL 29-30 okt (försök nr 10)
    12 -- The blonde one  ÄL 15 okt (6e försöket..)
    12 - Fröken Ellen ÄL 29 okt

~15 -- Inna  ÄL 2 nov (4:e försöket)
    16 -- simtim ÄL ~2 nov (4:e försöket)
    16 -- Lillamillan  ÄL 2 nov  (försök nr 14)
    16 -- Fru KM  ÄL ~2 nov (försök nr 2)
    20-- Finlandssvenska ÄL 6 nov ( första försöket)
    25 -- Jojjo55 ÄL 11 nov (första försöket)
    27 -- Gris78 ÄL 13-14 nov (försök nr 3) 
    30 -- Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)

DECEMBER
    3 -- essalady  ÄL 19 nov (4:e försöket)
    4 -- emmafemma  ÄL ~ 19-21 nov (andra försöket)

GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET

Mallanis:
     BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Saftochbulle: BF juni 2011. (tog sig på sjätte försöket)
    Ernlia03: BF 20 juni 2011. (Tog sig på 6:e försöket)
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)

• Finlandssvenska

Suck, har tråkigt och tiden går så jäkla långsamt, sitter dessutom uppe i norraste finland mitt i ingemansland på jobbresa 900 km hemifrån med bil, och sambon är 400 km söderut räknat hemifrån, har på såvis bara 1300 km emellan oss och man inbillar sig en massa symptom då man väntar på BIM...

Dessutom är nätet här uppe så långsamt så jag kan inte ens kolla robinson på nätet via datorn... Är för mycket krävt att sveriges tv 4 ska synas här uppe...

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet