Inlägg från: Finlandssvenska |Visa alla inlägg
  • Finlandssvenska

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Kekke, fejkar aldrig, sambon eller jag själv klarar också galant av att tillfredsställa mig.... I övrigt håller jag med Jojjo55...

• Finlandssvenska

Hejsan!

Grattis till er som har plussat...

Blir inget försök denna månad för oss, fick till det senast i onsdags och min ÄL är nu på söndag så det var alltför tidigt...

Och sambon är nu sen i onsdags nere i södra finland på jobb och jag är här uppe i österbotten och ska på tjejfest imorgon... Nåja får ju njuta av gott vin och ostar då istället...

Så vårt fjärde försök blir först nästa månad...

• Finlandssvenska

Vi har tidigare skrivit ca 10 önskningar vardera på olika sätt , ställningar, klädsel eller ställen att ha sex på och satt i en stängd låda, har vi dålig fantasi så brukar vi dra en önskan var ur lådan, vilket brukar bli bra + att man får lättare fram sina och partnerns önskemål på såvis, är inte så farligt att skriva ner dom som att kanske säga dom rakt ut..... Börjar bara vara dags att förnya önskningarna där...

• Finlandssvenska

Kekke det uppskattas, är alltid bättre att ta saker med humor även om det verkar svårt ibland,  låter som att man nästan önskar fler hade en kille som du... Grattis Ceke,du verkar ha funnit en guldklimp...Flört

• Finlandssvenska

Är inte så mycket båtmänniska trots att jag jobbat på sjön både mellan sthlm -hesa och på medelhavet tidigare, men är däremot totalt beroende av havet, har därför byggt hus i skärgården , vid havet ( typ 3 meter från terassen till vattnet) uppe i österbotten i finland, så jag kan njuta av och får åka ut och fiska när jag vill, men har bara en liten motorbåt för fisket...

Har ett mycket stressigt jobb med många resdagar per år , (drygt 160 resdagar ) så havet är min motpol för att slappna av däremellan... Skulle bli tokig annars...

• Finlandssvenska

Kekke, du får ju oss iallafall att skratta gott...Skrattande

Ingen rutschkana från terassen även om mina byggare hotade varje dag jag åkte på jobb att då jag kommer hem så ska dom ha byggt rutschkana...

Till saken hör att terassen är 3 meter från vattnet ja, , men dom 3 metrarna är ovanför vattnet så det skulle passa bra med rutschkana...Cool

Har faktiskt aldrig varit på en segelbåt trots att jag bor vid havet, skulle gärna prova på men vår skärgård är lite mindre och grundare än sthlms skärgård, så det funkar inte riktigt  med segelbåt med alla stenarna...

Fiskar abborre, gäddor, gös, braxen och om jag far lite längre ut så öring,sik och strömming....

Under 5 veckor semester ifjol somras var jag bara och handlade mjölkprodukter, bröd och dricka och sånt 3 gånger till  vår lilla bybutik, resten, fick jag ur egna landet eller på fisket...
    Är bara ett problem nu sen sambon flyttat in ,då han är fiskallergiker, medan jag vanligen nästan ätit bara fisk och skaldjur...

• Finlandssvenska

Jo fiske ska vara lite av en sport, därför är gäddor, abborrar och öring kul, men visst är rengbågen ok också om man bara är ut för att få mat...

Men roligaste jag varit med om är när jag fick en 23 kg: svärdfisk under en fiske semester... Det var en kamp som hette duga i 3 timmar och jag hade ont i muskler jag inte visste att jag hade i en vecka efteråt...

Bor i en liten by ca 4 mil norr om vasa. Åretom boende i kommunen är väl drygt 4000 vintertid och ca 25000 då stugsäsongen kommer igång med alla sommargäster...

Odlar för att ha att använda under säsongen, alltså för färsk potatis, tomater, örter, pumpor, majs, lök , sallader, bär och lite sånt...

Men jag odlar inte grönsakerna för att lägga in under vintern, då finns det bättre att köpa i butiken... 

Har kanske inte nämnt att jag tidigare varit kock och krögare i dryga 13 år, så jag vill ha färska råvaror att jobba med, massor av färska örter med mera...

Sen brukar jag alltid testa på lite ovanligare saker också att odla bara för att det är kul att se om det lyckas...

Gillar att pyssla i trädgården...Passar bra som motvikt till alla frack/långklännings galamiddagar och representation i nuvarande jobbet... 

• Finlandssvenska

utesäljare kallas det väl i sverige (  försäljnings representant i finland) , alltså jag har mitt område norr om tammerfors hela norra finland, åland och en del i sverige på mitt ansvar med kundbesök, skolningar och möten, mässor m.m..

• Finlandssvenska

Ingen fara med svenskan , ska jag säga med min finlandssvenska...

Har ju samma svenska som modersmål som ni men vi har en del uttryck som betyder lite annat... som vissa försvenskade finska ord som roskis...

Har jobbat en hel del i sverige också under många år, så jag har inte riktigt det mest utpräglade finlandssvenska uttalet , men visst hörs det då jag snackar att jag är finlandssvensk ...

• Finlandssvenska

sitter för övrigt på ett hotellrum just på en jobbresa och har tråkigt just nu, därför är jag så effektiv att skriva inlägg...

Har ju inte ens era svenska kanaler här mitt i finska finland så jag hittar nåt att kolla på, hemma kollar jag alltid på sveriges kanaler, vi har svenska kanaler 1, 2 , 3 4, 5,6 så vi kollar nästan bara på svensk tv i österbotten i finland..

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet