Inlägg från: Finlandssvenska |Visa alla inlägg
  • Finlandssvenska

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Kattflickan skrev 2012-04-26 11:32:05 följande:
    Jag kommer hinna med ett PGD försök till innan sommaren! Var annars rädd att jag skulle få vänta till augusti eller september.

Känns bra. Går det åt pipsvängen så ska vi se om det går med äggdonation.

Har börjat komma i form igen. Har nu tränat tre dagar på raken och börjar känna mig piggare. Tränade nog fyra dar förra veckan, så nu börjar det bli lite kontinuitet i träningen. Ett kg har jag gått ner också.

Finlandssvenska: Symptomen kommer och går de första veckorna. Jag mådde illa vissa veckor och andra inte. Ska du göra nåt tidigt VUL?
    vad roligt att du ska hinna med ett nytt försök. håller tummarna att det går vägen....

har gjort ett tidigt vul för 1,5 vecka sen och såg ett tickande hjärta då... ska ta blodprov för nackuppklarningen den 7 maj och har sen ul för nackuppklarningen den 23 maj...
  • Finlandssvenska
    Kaprifolen skrev 2012-05-03 20:19:43 följande:
    Får väl våga mig på att skriva in mig på listan....

{#emotions_dlg.flower} BIM - Vi över 30 som längtar {#emotions_dlg.flower}

BIM - BERÄKNAD ICKEMENS 

April
    22 - Kristin10 (försök 8)

Maj
    1 - MariaF79 äl 19 april (försök nr 19, mf i jan, maj och dec -11, mars -12. Barnlöshets & mf-utredning ua)
    2- Jezzi80 ÄL ca 18-19/4 (försök nr 17)
    3- Aruba - (försök 9)
    28 - Anwen (försökt sen juli 2010, gör ett sista försök nu innan vi tar en paus under sommaren, IVF till hösten)

IVF 
    Smiley, börjar 16/11. Äggplock/ återinförande v 50 (försökt i 4 ½. MF sept. 2009) 
    Mumwannabe79, (försökt sedan juli -10) Ett misslyckat IVF-försök. Planerar FET i maj.
    Jojjo7 - USÖ Örebro. ICSI nr 1, november 2011, plus men MF dec 2011. ICSI nr 2, sprutstart 24/2 2012. Sprutor: Puregon, Orgalutran och Ovitrelle. (Försökt sen nov -10) 9/3 inga befruktade ägg, beh avbryts. Paus tillsvidare. 

Gravid GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid 

2012 
    MissOlsson: BF 8 april (Försök nr 1, första barnet) 
    Annelie77: BF 15 maj (försök 5 efter MF i v11 tidigare 4 försök 
    Polarlantis: BF 21 juni (försök 8, MA på nr 4) 
    Råttentottan: BF 30 juli (försök nr 15,1:a efter mf)
    Marsflickan BF 1 sep (försök nr 5, MA på 2:a)
    Saftmedbulle BF 3 sep (försök nr 15, 3 mf tidigare)
    NICU BF 22 sep (försök nr 15, 2 MF tidigare)
    Tedax BF 16 nov (försök 12, MF på försök 1 och 8)
    DubbelAA: BF ca 28 nov (försök ca 19)
    Finlandssvenskan  BF 3 dec ( försök ca 19)
    Kaprifolen BF 29 dec (försök 13, femte m pergo)
    Äntligen är jag inte sist på listan...
  • Finlandssvenska
    Smiley skrev 2012-05-10 15:26:05 följande:
    Tänkte kika in och meddela er en liten nyhet: Efter alldeles för många års väntan (4,5 år) är jag äntligen gravid. Det andra ivf-försöket lyckades och jag är nu i v 9, 8+2. Lyckan är såklart total, men så overkligt! Tänk att det blev min (vår) tur till slut.

Maria: jag hoppas verkligen att du får behålla bebisen denna gången. F*n annars!

Läser tråden fortfarande och gläds åt er lycka och känner med er i er sorg.

Ta hand om er och hoppas ni alla får en toppensommar!

/Smiley
    GRATTIS vad roligt att vi blir fler och fler...
  • Finlandssvenska

Var på Kub idag och fick resultatet 1/10 000 så vi är nöjda.... Sen blev jag flyttad till BF redan 1 december var tydligen längre hunnen enligt babyns storlek...

• Finlandssvenska

Här är en till som i vecka 14 har fullt upp med att försöka behålla maten trots primperan,  har dessutom varit sjukskriven denna vecka för feber och en rejäl förkylning, börja vara något sånär i normal skick igen idag förutom fortsatt illamående...

Har hittills gått ner 5 kg sen inskrivningen i vecka 5 men har iallafall avstannat då nåt iallafall börjat hållas inne gick ner 4,5 kg på första 5 veckorna sen inskrivningen...

Men ja jag vet att slutresultatet är värt det och jag ångrar inget men för den skull behöver man ju inte gilla att må illa...

Berättade för min farsa förra veckan och han sa bara att ja du är som din mor var, hon spydde från början till slut med båda graviditeterna... Inte särskilt uppmuntrande då orken redan är slut...

• Finlandssvenska

Jo jag vill inte må såhär längre orken börjar tryta trots att man vet att slutresultatet är värt det... Sen sambon som inte förstår utan bara tycker jag borde orka mera....

Lika på jobbet...

• Finlandssvenska

Är ner 5 kg här sedan vecka 5... Men verkar inte vara nån stor skillnad vad jag äter... Har fått höra att man ska undvika för mycket coca cola då det innehåller coffein...

• Finlandssvenska

har seaband, har testat  citronvatten, äta många små måltider, undvika fet mat, testat ingefära i alla modeller men inget gör nyttan...

• Finlandssvenska
    Lider med dig och håller alla tummar jag har för att ni snart ska lyckas... Är ju bara hunnen till 14+0 idag men vågar ännu inte tro att allt går vägen efter dryga 19 försök utan en tillstymmelse till graviditet före denna...
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet