• NICU

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Här är en till barnlös över 30, närmare bestämt 32 år ;) Ansluter mig till gänget ;)

• NICU
    Gris78 skrev 2011-04-12 10:44:45 följande:
    Å välkommen Nicu till en tippen toppen tråd! :)
    Tack grisen ;)
    Jag hänger gärna på här - så känns det inte som att jag är den enda över 30 utan barn ;)
  • NICU

Jag fick min mens idag.... Dag 35 (och jag brukar alltid få mellan 21-25) så jag hade ju faktiskt hoppats, men icke! =(
    *tjurar lite* ;)

• NICU
    Zalia skrev 2011-04-12 11:10:52 följande:
    Välkommen NICU! Förstår att du hoppades, det är ju rätt länge. Jag har också kort cykel, hade det gått till dag 35 hade jag nog brutit ihop för länge sen om det inte kommit nåt plus!
    Det är första gången jag hoppades sen jag slutade äta pillerna i höstas, men men... får väl bara försöka bita ihop och köra vidare - jag har ingen aning om när min ägglossning är ens, kanske ska kolla det med tanke på hur mensen hoppar ;)
    Jag vet exakt vad du menar Zalia - man hoppas ju liksom för varje dag som det går över åtminstone 28 dagar! :)
  • NICU
    ifyouweremine skrev 2011-04-12 11:17:08 följande:
    Bim+1 och hittills ingen mens. Senaste halvåret har jag fått mens på dag 26 varje månad. Men jag känner mig lite orolig nu att ÄL och mens ballat ur.. iom att jag inte fick tydligt positivt på äl-stickan den här gången. Fasen att jag skulle slarva med testandet just denna månad.
    Jag håller tummen! :)

Jag fick min mens idag BIM+7 enligt 28 dagars cykel - BIM+13 med tanke på när jag fått mensen senaste halvåret =(
    Jag håller min tumme hårt för dig! :D
  • NICU
    Jezzi80 skrev 2011-04-12 11:23:32 följande:
    Välkommen NICU!
    Tusen tack *niger fint* ;)
  • NICU
    Irmeline skrev 2011-04-12 12:37:42 följande:
    Välkommen NICU!! :)
    Misströstade precis att det var så få kvar och att vi behövde förstärkning, och så kom du som på beställning!
    Vad roligt! Jag har varit här inne på FL förut, men under ett annat nick. Nu är jag på G igen och tänkte joina er och känna mig mycket mer "normal" ;)
    Jag får dock min egen dagliga dos av mina gudbarn och alla bäbisar på jobbet varje dag, så jag klarar mig nog ett tag till, men helst inte för länge ;)
  • NICU
    DubbelAA skrev 2011-04-12 13:58:07 följande:
    Välkommen NICU!
    Tusen tack! :)

Får man fråga alla varifrån i det avlånga landet in kommer ifrån? :) Jag som inte riktigt hänger med - eller står det nånstans? =)
  • NICU
    Jojjo77 skrev 2011-04-12 14:04:54 följande:
    Simtim - GRATTIS GRATTIS GRATTIS, vad underbart!!!

Irmelie - Du behöver inte vara rädd att bli ensam kvar, jag kommer nog hänga här ett bra tag till

NICU - Välkommen! Du är inte ensam om att vara över 30 och inte ha några barn, här är du i gott sällskap, och vi är nästan fullt normala   

Håller tummarna för alla som har BIM i dagarna.

EGO: Vill att mensen ska komma så att jag kan ringa läkaren och få tid. Känner nada och tror absolut inte att det tagit sig denna månad. Orkar som jag skrev i ngt tidigare inlägg inte ens känna efter längre, är trött på att vara skenis en gång i månaden.

Blir så glad att läsa när någon av er som hållt på länge får ett plus, det inger hopp om att man själv kanske kan lyckas en dag.
    Tusen tack Jojjo - jag är nästan fullt normal jag också ;) *skratt* Fast mina vänner brukar kalla mig smått galen ;)
  • NICU
    SmoochiePoo skrev 2011-04-12 14:09:34 följande:
    Här är det en 31 åring till som längtar tills den dagen jag får kalla mig själv mamma. Min biologiska klocka gör mig i princip döv så jag hoppas på att stort plus snart!

Vi är inne på försök 2 efter att slutat med minipiller 31 jan. Borde ha ÄL i helgen but who knows och BIM 2/5. Så jag hänger gärna på här!
    Du är inte ensam - jag är 32 (nyss fyllda, men ändå) - kommer ju inte att vara yngre än 33 när första barnet kommer ändå - om jag nu över huvud taget kan få barn  - man vet ju aldrig :)

Min klocka är också dånande hög - till skillnad från bara några år sen - då jag inte hörde den alls, men när man träffar "rätt" så faller ju allt på plats liksom :)
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet