Inlägg från: Jezzi80 |Visa alla inlägg
  • Jezzi80

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Hej alla fina

BIM-3 idag. Inget + än iallafall... har ju stickor som e extra känsliga och kan visa redan på BIM-4...
    Känner mig dessutom mensdeppig... Men en sak e iallafall annorlunda: Senaste månaderna har det varit spottings från ca BIM-4-5 men ännu inget sånt (peppar peppar...)
    Däremot lite vag begynnande mensvärk så jag antar att tanten e på G Rynkar på näsan
    Nåt som varit rätt nytt (senaste 2 cyklerna typ) är rejäla hugg, stick, svidande känsla i tjejmagen ungefär från dag 16-23 (mens beräknad dag 27). Första gången det va så blev jag ju hoppfull, nåt annorlunda och som dessutom finns med på tidiga-tecken-listan... men så vart det ju inget så nu känns det mest bara depp.

Usch... ja det e verkligen depp här... Känns segt, långsamt, mindre hoppfullt... Och då är jag bara på försök nr 7 (hujedamig va jag känner med er som hållt på bra mkt längre än så).

Jaja, det är ju iallafall klockrent mens-depp... för annars mår jag ju bra.
    Men så går ju (som alltid runt mens) tankarna tillbaka till om det är så att jag pajat mig själv en gång i tiden med gamla skit-ätstörningar o medicinöverdoser... Ja allt knas man gått igenom gör evigheter sen.
    Vet i katten om jag skulle kunna förlåta mig själv om det visade sig att Jag och Mina handlingar för länge sen gjort så det aldrig kommer gå. Usch...hemska tanke...
    Men jag försöker tänka... det är inte särskillt stor procent som efter tex anorexi eller medicinintoxer inte kan få barn... om man sen är frisk. Försöker peppa upp mig lite...

Nähepp... lite update från mig va det iallafall...
    Hoppas självklart att alla känslor om att mensen snart e här är total-fel.... men känns inte så.

Kram

• Jezzi80
    Annelie77 skrev 2011-08-05 16:53:06 följande:
    Jezza80 jag har en vän som har nedsatt leverfunktion efter grav anorexi/bullemi mm men hon har vid 30+ fött en alldeles frisk liten son och haft en normal graviditet. Hon blev ganska lätt gravid via insemination (homosexuell). Så vad du varit med om tidigare i ditt liv ska du inte fundera på, fokusera på nuet och framtiden! Det är ett tillräckligt stort bagage ändå att ha med sig än att du ska skuldbelägga dig i bebisverkstaden också!!!
    Pepp och kram!

Stor kram till alla er som kämpar på efter så lång tid, många försök och motgångar, förstår inte hur ni gör men beundrar er!
    Tack! för dina ord... går rakt in i hjärtat.
    Lillasyster hade svår anorexi innan mig oxå... och hon hade njurproblem bla. Men precis efter hennes anorexi blev hon gravid och har en frisk kille på 9 år nu.
    Min anorexi orsakade inte njursvikt eller annat sånt men däremot cystor i livmodern (skulle stickas hål på men som tur va sprack de pga hemsk hosta). Hade med svält/kräkningar/p-piller/oregelbundenhet att göra.
    Men efter det har jag ju kollat diverse o det verkar ju va ok.

Tror kanske grunden till att jag har detta i skallen e för att jag längtat så efter barn sen 15årsåldern (på riktigt asså) men strulat till mitt liv och ansvarsfullt väntat istället... Och det med biologiska klockan såklart.... Är visserligen bara 31 men tiden tickar ändå ju.

Kram o tack igen
  • Jezzi80

Tant-fan idag...

återkommer om ny BIM...

• Jezzi80

GRATTIS till Plus Kiyona, MissOlsson, Nemi76!!!
    Härligt härligt, rent av UNDERBART Skrattande

Tack för stöttande ord och bortplockning på listan.. Lägger in mitt nya BIM.
    Kram fina ni!

{#emotions_dlg.flower} Solig BIM, Vi över 30 som längtar... Baby {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} Augusti {#emotions_dlg.flower}
    3 -- ViVillHaBarn (3:e försöket, 30 år)
    5 -- Kaprifolen1979 ÄL ca 22 juli (försök nr 7)
    11 -- Finlandssvenskan ÄL 28 juli (10:e försöket) 
    13 -- Sophy80 ÄL ca 29/30 juli (försök 14, 6:e m bra simmare, 1:a e spolning) 
    17-- Polarlantis ÄL 3 augusti (förök 2 efter MA, 4 innan)
    18 -- Pingla77 (försök nr 13, Pergomånad)
    19 -- MariaF79, äl ca 7 augusti (försök nr 10, två mf i v 5 på försök 5 och 7)
    19 -- Essalady ÄL 5 aug (11:e försöket)
    28 --Saftochbulle ÄL 14 augusti (11:e försöket, tre MF tidigare)

{#emotions_dlg.flower} September {#emotions_dlg.flower}
    1 -- Lilla plopp kanin ( försök över 40, 30 år)
    3 -- Jezza80 (försök nr 8 ÄL ca 21/8)
    6 -- Annelie77 ÄL ca 20 augusti (försök 5 efter MF i v11 tidigare 4 försök)
    7 ca -- Prodigy79 (14:e försöket)
    8-- DubbelA, ÄL 24 augusti (försök 11)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    2011
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77: BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)
    Acinna: BF 25 juli (Första försöket efter X)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket) 
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11) 
    Fru KM: BF 23 sept (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12) 
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök) 
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket) 
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket) 
    AnnJan: BF 5 nov (3:e försöket) 
    Marre80: BF antingen 15:e (4:e försöket) 
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
    Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket) 
    simtim: BF 18 dec (9:e försöket) 
    Ansi30: BF 23 dec (10e försöket)

2012
    PeLeKo: BF 9 jan (6e försöket) 
    Astrogirl: BF 28 januari 2012 (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt) 
    Zalia: 17 februari (9:e försöket) 
    Irmelie: BF 18 feb (Totalt ett års försök med ett MA, andra pergokuren) 
    Fröken Ellen: BF 26 februari (13:e försöket, 2:a med Pergo) 
    Marsflickan: BF 29 februari (2:a försöket) 
    Marja 78: BF 16 mars (försök nr 3, 1:a barnet 33 år)
    Nemi76: BF 8 april (Försök nr 2 med Pergotime)
    MissOlsson: BF 8 april (Försök nr 1, första barnet)
    Kiyona: BF 18 april 2012 (försök nummer 7, X 2009, MF 12/5)

• Jezzi80

Hej hej
    Några dagars depp börjar gå förbi och humöret håller sakta på att ändras till mer hopp igen för att det ska bli nåt snart.
    Tackar o tar emot (men har ingen aning om  varför) att denna mensen verkar bli ultrakort. Brukar va 5-6 dar men nu va det knappt 3 så det va ju mest bara skönt. Särskillt med tanke på att förra va extra långdragen...
    Blev såpass konfunderad att jag testade imorse men det va ju tok-negativt. Jaja, har ju ett antal test här hemma så det va lika bra o testa så jag slipper grubbla. Fast nu grubblar man ju istället på varför den va så extremkort haha.

Hur som... Nya tag nu som gäller :)
    Kram

• Jezzi80

Kekke:
    Härligt att se dig kika in här och sprida lite ...leenden Glad

Här hemma e det lugnt, fast jag fick ju såklart äta upp det där med att tanten va på kort-visit... för nog kivkade hon igång igen och höll gamla vanliga måttet haha.
    Jaja, starx drar hon och hoppas hon håller sig Borta.. Borta med STORT B.

Kram

• Jezzi80

Hej på er alla fina

Läser att fler reagerar på Vickan och ja jag är ännu en... Fasen va lätt-rörd man blir när man själv försöker...

Inne på dag 11 nu och misstänker att ÄL kommer redan dag 13 denna månaden... beräknat på ÄL-flytningarna som alltid verkar komma igång 5 dar innan ÄL..
    Annars händer inte mkt här... mannen jobbar järnet men ledig imorrn för att sen jobba 25 timmar lörd-sönd.

kram 

• Jezzi80
    SmoochiePoo skrev 2011-08-20 16:28:51 följande:
    Jaha då kom blödningar och mensvärk, testen är i princip negativa så ännu ett mf i bagaget då. När får man komma på utredning? Har ju haft ett X och 2 mf på raken och inga barn sen tidigare..
    Gråter *Kramar om*
  • Jezzi80

Marsflickan: *kramar om*

Här e det  väntans tider nu. Inne på dag 22 och har ju BIM den 3e...  Dag 21 va full av påtagtbara smärtor i magen på specifika ställen, som ÄL-smärtor men ändå olikt.
    Vet inte ens om jag vågar hoppas... det har ju dundrat symtom senaste månaderna men ingen bebis inte.
    Lite distraherad (läs mkt) på annat knas nu. Har en nerv i armen/handen som flippat ur och ska till läkaren med det imorrn (smärtläkaren jag har. Har fibromyalgi + polyneuropati men detta e nytt...)

Kramar till er alla, ni e underbara kämpar även i svåraste stunder. Fantastiska.

På BIMdagen e vi iväg på brorsans bröllop. Kommer självklart testa med tidiga stickorna jag har innan... måste ju veta om det ligger nåt i magen och då blir det såklart inte nåt vin till maten ;)

Kram

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet