Inlägg från: Jezzi80 |Visa alla inlägg
  • Jezzi80

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Tantan kom idag... så jag lägger mig i maj nu.

SoligBIM Vi som längtar... Baby

Solig April {#emotions_dlg.flower}
    23 -- Pingla77 ÄL 9 april (försök nr 10)
    26 -- Finlandssvenskan ÄL 12 april(6:e försöket)
    26 -- Saftochbulle ÄL 12 april (försök nr 9, efter två MF)
    28 -- Kaprifolen1979 ÄL ~ 15 april (försök nr 4)

Solig Maj {#emotions_dlg.flower}
    2 -- Kiyona ÄL ca 18 april (2:a försöket)
    3 -- Millan75 ÄL ca 19 april (2:a försöket efter missfall, totalt 9 tidigare försök)
    8 -- Kia78 ÄL 25 April (13:e försöket)
    8? -- Irmelie ev. ÄL 24 april (Första försöket med pergo)
    8 ca -- Frk Svår ÄL 25-27 april
    10 -- Fröken Ellen. ÄL 26:e april. (12:e försöket, 1:a med Pergo)
    11 ca-- Råttentottan Äl 26 april ca (9:e försöket)
    11 ca - Prodigy79 (10:e mån utan prev-medel)
    12 -- Essalady ÄL 28 april (försök nr 9)
    13 Smiley (försök 44, MF sept.2009)
    14 -- Jojjo55, ÄL 30 april (7 försöket)
    15 -- MariaF79, äl 3 maj (försök nr 7), MF v 5 på försök 5
    15-- DubbelA, äl 3 maj (försök nr 8)
    16 - Zalia, ÄL 4 maj (försök nr 8)
    20 --Jezza80 ÄL 6 maj (försök nr 4)
    24 -- Astrogirl ÄL 10 april (försök 2 efter MA, försök nr 13 totalt)
    24 ca -- Marsflickan ÄL 10 maj ( försök nr 1 )

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.)
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77: BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)
    Acinna: BF 25 juli (Första försöket efter X)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
    Fru KM: BF 23 sept, (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    AnnJan: BF 5 nov (3:e försöket)
    Marre80: BF antingen 15:e (4:e försöket)
    Polarlantis: BF 22 nov (4 försöket)
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
    Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket)
    simtim: BF 18 dec (9:e försöket)
    Ansi30: BF 23 dec (10e försöket)

• Jezzi80

Hej!!!
    Ojoj, ja nu har jag läst ifatt mig... tog ett tag haha! (läst o läst... skummat, halvläst, läst och lusläst... väldigt varierat asså)

GRATTIS till plussen!!!! Underbart! {#emotions_dlg.flower}

Välkomna alla nya! Kul att ni hittat hit Glad

Själv e det... ja, det är väl ÄL strax för min del. Och i övrigt så är det mycket.. Väldigt mycket känns det som.
    Har katastrof-ont av fibron nu och fick idag åka akut till min smärtläkare för extraspruta mot nervsmärtorna. Ska dit på min vanliga tid nästa vecka igen.
    Hostig och så ännu dessutom. Lunginflammationen e kvar men jag slipper hosta om nätterna o det gör inte ont längre... men hostar klumpar än (uäck..)

Valborg va lugn, hemma med mannen o kollade brasan fån balkongen. Bekvämt hehe. Dagen innan va jag barnvakt första ggn till min lilla söta brorsdotter (som jag även e fadder till) på 3 år. Gick kanon trots att vi inte ses ofta eftersom de bor i skåne (jag i sthlm ju).

Hade rätt lång mens denna gången, 6 dar, nästan 7, men det känns som jag har ÄL på G nu iallafall så vi jobbar på haha.

Massa kramar!!

• Jezzi80

...varma tröstkramar till jobbigheter som hänt här på tråden oxå... glömde få med det i förra inlägget.
    Hjärta

• Jezzi80

hej på er!

Här skiner solen och jag ska snart till vänner.
    ÄL-ont som tusan så här jobbas det i verkstan minsann  hehe

Appropå vikt o så, så ställde jag mig på vågen idag och tjohoo! hamnat inom rätt BMI-gräns iallafall, inte överviktig längre hehe. Sen oktober är det -7,6 kg och det känns ju bra Skrattande Ett par kilo till sen får det va nog.
    Känns nästan som jag fuskat mig till viktnedgången, för jag har verkligen inte varit duktig och ätit sunt. Mer min ena medicin som hjälpt mig på traven. Får se om det hinns med de där sista kilona innan det blir uppåt i viktkurvan igen Tungan ute

Hoppas på ett BIM den 20:e....

Kram

• Jezzi80
    Marsflickan80 skrev 2011-05-08 16:58:48 följande:
    Jezza: härligt att du lyckades komma inom rätt BMI. Själv så har jag slutat kolla på allt sånt utan går istället på kläder och hur jag ser ut och hur jag mår. Alla ser vi ju olika ut och har olika muskelmängd, därför tror jag inte man skall stirra sig blind på olika mått såsom BMI, däremot så kan det vara ett verktyg på vägen till viktminskning. Själv så har jag ett mål på -6kg men inser att jag knappast kommer att nå den - om inte jag svälter mig - innan BIM som är 24/3 tror jag. Men men... har nu tagit mig i skinnet och har slutat äta godis fr o m idag så vi hoppas på något - av kilona innan man får ett + på stickan
    Sant, man ska inte stirra sig blind...
    Har lite allmänt varit et mål för mig att komma till normalvikt av många saker. En av dom va att kunna komma på nybedömning om korrigerande bröstoperation. Gjorde en bröstförminskning för ett par år sen ju och det blev lite knas. Vårtorna hamnade åt helskotta för högt så jag har svårt att hitta bh:ar och tom linnen. Men jag va tvungen gå ner för att de skulle kolla upp det igen.
    Nu känns ju inte det super-aktuellt längre eftersom vi jobbar på bebis, men men..
    En annan grej med min vikt e att mina fibrosmärtor minskar radikalt för varje kilo (men ökar igen vid undervikt o näringsbrist såklart) så jag vill ju ligga i ett spann som gör dom så milda som möjligt.
    Men det e en smaksak ju...
    Tycker det låter mycket med "gå ner 10 kg" och då känns det bättre med "gå till BMI mellan 23,5-24"

Troligen min gamla ätstörning som satt de spåren... För att automatiskt inte trigga igång dumma tankar känns det dumt för MIG att räkna kilon, bättre med BMI.

Men men... grubblar inte på det så mkt, men klart man blir glad när vågen visar ot rätt håll hehe
    Och hoppas ju det ökar plus-chanserna hehe.
    Från absoluta maxvikt e det dryga 15 kilon nu. Då mådde jag allt utom bra fysiskt, nu känns det fantastiskt om man jämför hihi
  • Jezzi80
    Frk Svår skrev 2011-05-08 14:21:40 följande:
    Ni FertilityFriend:are har väl inte missat den nya appen btw??
    Tack för tipset :) Fixat ner appen nu hehe
  • Jezzi80
    Jojjo77 skrev 2011-05-09 20:38:52 följande:
    EGO: Tar bort mig helt från listan. Vi fick idag reda på att mannens spermier inte är av bra kvalité eller särskilt många. Nytt test ska lämnas in från honom i veckan. Han tar det bra, men jag har gråtit och vill bara gråta mer. Inte så goda chanser att det blir ngt för oss vanlig väg, troligtvis blir det IVF direkt efter sommaren. Känns ändå sorgligt och tungt. Jag har massor av frågor och får nog vänta tills vi får komma och prata och ställa alla. Usch, det här var jättejobbigt...
    Usch... nä va jobbigt.. men massa kramar till dig o såklart till mannen din med.
  • Jezzi80

Så, läst ifatt mig o kommenterat ifatt mig liiite...

Beräknade ÄL till 6-7 nåt sånt o vi fick till det både den 4 och 6e så nu ska man väl hoppas lite...
    Haft lite väl ont + sjuk för att få till det mer, men men... håller ändå tummen Glad

Läser ju om Jojjo och blir nog lite lättad att mannen min har barn sen innan. Hoppas bara hans "boys" simmar bra än. Man börjar ju lixom klura på sånt emellanåt.

Nähäpp.. en sväng ut på balkongen i bikini kanske???

Kram på er fina!

• Jezzi80
    Marsflickan80 skrev 2011-05-10 20:34:33 följande:

Jezza: skönt att vi förstår varandra och jag håller med dig om att man ska ha den vikten som man mår bäst av och BMI kan vara ett bra verktyg för att mäta. Jag har funderat på en sak för min egen del… när jag var som smalast (172cm, 58kg) tyckte jag som minst om mig själv (gymnasietiden) . Nu är jag inte som tjockast men hade med fördel kunnat gå ner några kilo, nu trivs jag ändå med mig själv och det är så underbart! Jag tror att det har med ålder och mognad att göra

Jo visst blir man väl kanske mer nöjd med åren. Innan anorexi hade jag ca 58 kg till 170 cm och hatade min kropp. Blev sen 43 kg och hatade den ännu mer. Va inte heller förtjust i den vid maxvikten 86, men nånstans runt 75 kändes det ok och nu tycker jag riktigt bra om den vid 70.
    Varken för mkt eller för lite.. definitivt inte för lite för min del då det va tiden jag tyckte sämst om min kropp.
    Men sen va det ju... 11 år sen jag va anorektisk (start, sen ca 1½ år efter det) och de åren med mognad har definitivt gjort en hel del.
  • Jezzi80
    Sophy80 skrev 2011-05-10 23:45:20 följande:
    Ok, någon som kan hjälpa mig att fatta vad som pågår i min kropp? Jag har helt klart ÄL-flytningar, inget snack om saken - och det är helt fel dag?

Förra månaden: tog pergo, slutade med ett troligt mf på BIM+7. Tog ingen ny pergokur.
    Blödningen inträffade 16 april.
    30 april får jag en del hugg vid äggstockarna och den berömda slemklumpen dyker upp och påföljande ÄL-flytningar. Gissar att jag hade ÄL sent den 1a och tidigt den 2 maj, för den 3e var flytningarna torra.
    MEN: vi sexade nog för tidigt, den 30e. Och min man har ju, som vi alla nu vet, inte haft särskilt livskraftiga simmare tidigare. Fast de kan ju ha hämtat sig.
    Nu, cirka BIM-5 eller ÄL+9, får jag alltså ÄL-flytningar igen. Ingen slemklump, bara ÄL-flytningar som smugit sig på sedan någon dag. Helt genomskinliga, går att dra ut hur långt som helst.

Någon som har en tanke? Kan jag ha totalmissuppfattat och har ÄL nu? Har inte prövat att göra pergo-uppehåll förut, så jag vet inte hur lång den påföljande cykeln brukar bli. Mansslem (hehe!) är det däremot inte, vi har kört avhållsamhet sedan i lördags för att göra spermaprov.
    ELLER: är det ett möjligt grav.symptom? (herregud vad jag är symptomsjuk nu!)
    Dubbel ÄL verkar väl knappast troligt när det inte är pergo involverat den här månaden?

(förlåt för dubbelpostningen till Irmelie och andra som är med i PCO-tråden - vill ju inte missa om det skulle vara ÄL!)
    tror oxå på nån rubbning. Dessutom kan man få Tecken till ägglossning flera ggr i samma cykel. Men är inte ägget redo att släppa så väntar det lite och sen kör ett försök till.
    Jag frågade ju BM här på FL och hon sa dessutom att det är möjligt att ha mer än en ÄL under samma cykel (andra ställen säger man inte kan det, att det är försök till ÄL man märker, men med tanke på min historia där mormor blev gravid när hon redan va gravid.. så sa BM att det va möjligt)
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet