hejhej
neg. på testet imorse, men det e ju tidigt...
Tack alla för kommentarerna!
Superskönt med att ha fått bekräftat min uppmärksamhetsstörning. verkligen.
Diagnosen som togs bort var Emetionellt instabil personighetsstörning (dvs bordeline) som jag haft många år. Men efter otroligt kämpande under 8-9 års tid med bla den, så har jag kunnat komma vidare och tränat, behandlat, slitit med beteendeändringar, bort den. Inte särskillt många läkare ens som tror det är möjligt (en gång personlighetsstörd, alltid personlighetsstörd typ). Men jo, det går. men med extrem kamp.
Fibromyalgi är en annan sak som jag har. Den stämmer, och hör till den lite ovanliga sorten då jag mest har nervsmärtor. Det är pga dessa nervsmärtor jag får nervblockader. Dvs injektioner i nervtrådarna med bedövningsmedel. Växlar med var jag får dom, oftast i armbågar, handleder, men även knän, fotleder, fotsulor, nack-nerverna under kraniet (gränsen) och olika ställen i ryggraden.
Anledningen till att borderlinediagnosen va så extra skön att få bort, är att jag blivit så illa bemött i vården pga den, även sen jag inte uppfyllt diagnosen.
En stämpel där läkare, sköterskor, mentalskötare osv behandlar en som man SKA vara manipulativ, lögnaktig, missbrukande av iallafall nåt, utnyttja andra osv. Har man inte de svårigheterna... så känns det för jävligt att behöva uppfattas som sån...
Jaja, nu har jag kokt gula ägg som jag ska pyssla med, och fixat en fransk chokladtårta som håller på att svalna.
Trött som attan, ont och så finn-fanskapet.
Softa lite i soffan nu..
Kram på er!