Inlägg från: SmoochiePoo |Visa alla inlägg
  • SmoochiePoo

Vi över 30 som längtar efter första barnet

ceke skrev 2011-07-02 11:18:06 följande:
    Kiyona: Jag skulle nog säga att du hade ÄL igår om du hade så mkt känningar och testen blivit svagare igen!
    Hmm igår som i fredags dag 14 då? Känningarna var ju i torsdags dag 13 alltså? Dang tänk om hans simmare inte överlevde sen i tisdags dag 11 >.< Och att det var för sent igår eftermiddag!
  • SmoochiePoo

Är det någon här som kännt som knivhugg och en svidande känsla på både höger och vänster sida ungefär vid äggstockarna, kanske lite högre upp runt ~ ÄL +6? Det var nästan så jag skrek rakt ut av smärtan, höll i sig kanske 15 sekunder sen försvann det Förvånad

• SmoochiePoo
    Polarlantis skrev 2011-07-07 07:10:22 följande:
    JAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!! Igår fick jag ondare och ondare och äntligen utslag på ÄL-testet! WIII!!! Och jajamen, här har det mysts så nu kan man ju tycka man är på banan igen! Men det gör fortfarande ont så ägget har nog inte släppt ännu... Så himla skönt att känna sig lite normal igen, ÄNTLIGEN! Efter 10 v...jösses vad tiden går...men nu ska jag skriva in mig på BIM-listor, trallallaaaa!!!!
    Åhh vad skönt för dig!! Att äntligen kunna blicka framåt!! Hoppas det tar sig på en gång nu då Solig

Lycka till!! {#emotions_dlg.flower}
  • SmoochiePoo
    Irmeline skrev 2011-07-07 11:42:24 följande:
    Kiyona: Känner inte igen dina "smärtor" men kan det inte vara ägget som planterades in, och att det kändes i hela livmodern och därför kändes på båda sidorna?
    Ja jag hoppas på att det var något sådant!! Men men när du säger det så kan det nog vara så att det gjort ont i hela magtrakten, väldigt läskigt! Jag längtar tills på måndag då jag ska börja testa Solig

Å va jobbigt att inte kunna mysa när man vill Obestämd Men tur att karln är på "din" sida och inte vill riskera något. Vet precis vilken smärta du menar, som kramper och man kan inte röra sig utan får ligga  i samma ställning i över en timme för min del innan det ger sig, så orgasm när man är gravid är ett big nono. Det känns dessutom mer tycker jag, som om hela magen får sammandragningar och det håller i sig ett tag med!

Hoppas du mår bra annars och njuter av din graviditet! Åhh vad jag längtar med!! Om det inte tar sig denna gång för oss så kommer jag ha ÄL när vi är på semester och du brukar det ske säger ju alla Flört

Kram på er alla i sommarvärmen! {#emotions_dlg.flower}
  • SmoochiePoo
    Fröken Ellen skrev 2011-07-07 19:34:22 följande:
    Det låter ungefär som det jag kände några dagar efter BIM, ca BIM+3. Det kom några gånger om dagen, oftast bara på höger sida. Ofta var det om jag till exempel suttit ner och sedan ställde mig upp, eller om jag vände mig i sängen. Det gjorde riktigt ont men gick över efter två djupa andetag. Fick veta att det troligtvis var någon form av växtvärk som ofta kommer i början av graviditeten. Håller tummarna för att det var något sådant du kände av också, även om det låter som att det var lite tidigt. Glad
    Ja tycker med det är lite tidigt, kanske kan vara ägget som satte sig med, who knows! Solig

Men men mina symptom har förvunnit så tror vi får testa under semestern! Enda som är nu är väldigt ömma bröstvårtor och dom är liksom lite fuktiga och hårde, känns väldigt konstigt.
  • SmoochiePoo
    Irmelie - Åååå vad glad jag blir för din skull!! Grattis och njuuuut nu!!

Oj det är många som är befinner sig i Stockholm, ceke önskade vi med hade båt det är ju såå mysigt! Vi ska flytta snart ut till Saltsjöbaden! Då ska jag allt övertala karln om att vi behöver båt! Skrattande

Här så sitter jag och är skenis tror jag bestämt. Fick för mig att jag såg ett streck på mitt test igår men jag såg nog i syne, imorse var det tok neg. Ska ha BIM på lördag så är nu BIM -3. Känner mig inte så gravid heller, ömma bröstvårtor, lite molvärk men kan lika vara inför tant röd, lite trött och allmänt känslig. Jaaa nya tag i Grekland blir det!

Kram på er alla! Hjärta
  • SmoochiePoo

Då kom tanten 2 dagar för tidigt! Här ska det nu sexas på semestern! Har ÄL under vår vecka på Rhodos!! Whohooo

{#emotions_dlg.flower} Solig BIM, Vi över 30 som längtar... Baby {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} Juli {#emotions_dlg.flower}
    1 -- ca Råttentottan ÄL 17 juni ca (11:e försöket, 1:a efter spolning)
    4 -- Smiley ÄL ca 19 juni (45:e försöket, tror jag. Pergomånad)
    8 -- Önskan78 ÄL 24-25 juni (2:a försöket)
    10 -- DubbelA, ÄL ca 28 juni (försök nr 10)
    10 -- Annelie77 ÄL ca 26 juni (försök 3 efter MF i v11 tidigare 4 försök) 
    6-12 -- Prodigy79 (12:e försöket)
    14 -- Kastrulliz, ÄL 1 juli ca (första försöket)
    16 -- Finlandssvenskan ÄL 2 juli (9:e försöket)
    21 -- MariaF79, äl ca 10 juli (försök nr 9, två mf i v 5 på försök 5 och 7)
    20 -- Polarlantis, ÄL 6 juli (försök 1 efter MA, 4 försök innan)
    22 -- Pingla77, ÄL 6-7 juli( tror det är försök nr 12, andra försöket efter 2a kuren pergo)
    25 -- Essalady ÄL 11 juli (11:e försöket)
    26 -- Nemi76, ÄL 10-15 juli (Försök nr 2 med Pergo)

{#emotions_dlg.flower} Augusti {#emotions_dlg.flower}
    3 -- ViVillHaBarn (3:e försöket, 30 år)
    5 -- Kaprifolen1979 ÄL ca 22 juli (försök nr 7)
    8 -- Jezza80 ÄL ca 27 juli (försök nr 7)
    10 -- Kiyona, ÄL 28 juli (försök nummer 6, X 2009, MF 12/5)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid

2011

Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77: BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)
    Acinna: BF 25 juli (Första försöket efter X)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
    Fru KM: BF 23 sept (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    AnnJan: BF 5 nov (3:e försöket)
    Marre80: BF antingen 15:e (4:e försöket)
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
    Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket)
    simtim: BF 18 dec (9:e försöket) 
    Ansi30: BF 23 dec (10e försöket)

2012

PeLeKo: BF 9 jan (6e försöket)
    Astrogirl: BF 28 januari 2012 (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt)
    Millan75: BF 7 februari (försök 10, 1 mf, 1 abort pga kromosomfel)
    Zalia: 17 februari (9:e försöket)
    Irmelie: BF 18 feb (Totalt ett års försök med ett MA, andra pergokuren)
    Fröken Ellen: BF 26 februari (13:e försöket, 2:a med Pergo)
    Marsflickan: BF 29 februari (2:a försöket)
    Marja 78: BF 16 mars (försök nr 3, 1:a barnet 33 år)

• SmoochiePoo
    Millan75 - Det gör ont i mitt hjärta när jag läste ditt inlägg. Jag hoppa verkligen ni får den hjälp ni behöver. Skickar massor med styrkekramar..

Nemi grattis!!!! vad kul det är att det som du säger Annelie77 går framåt i tråden.

Ego: Är nu tillbaka efter vår ÄL vecka på Rhodos med massor av mys, gott att dricka och massor med god mat. Sitter nu i vår nya lgh med flyttkartonger överallt och vet inte riktigt vart jag ska börja Flört

Har lite molvärk idag, borde vara ÄL +7 idag, bröstvårtorna känns lite ömma men men man vet ju aldrig med dessa kroppar!! Ska roa mig med att packa upp så det ser ut som ett hem snart!

Kram på er alla! Ps. Ska nog testa mig imorgon om jag hittar testen i denna röra!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet