Inlägg från: SmoochiePoo |Visa alla inlägg
  • SmoochiePoo

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Så här såg det ut imorse! Förvånad

• SmoochiePoo
    ceke skrev 2011-09-06 08:32:23 följande:
    Absolut inte kört!! Man behöver ju inte ha sex varje dag för att det ska ta sig En del rekommenderar ju till och med varannan, var tredje dag! Så det är lugna puckar!
    Åhhh vad skönt det är att se dig skriva det! Fick nästan panik så funderade på att dra till karln på lunchen hahaha...gud vad jag vill ha barn nu! På en gång vill jag ha en liten kotte i min famn!

Kram på er alla! Och en trevlig tisdag (som förövrigt är det mest meningslösa dagen på veckan)! 
  • SmoochiePoo
    ceke skrev 2011-09-06 09:12:17 följande:
    Dra över karln över lunchen.. hihi Kan ju i o f sig va en krydda att hitta en liten vrå och sätta på.. hehe

Kan ju säga att vi inte hade sex den dag jag hade ägglossning, men däremot dagen före och efter... och här sparkas det för fullt i magen  
    Ja det vore nåt! Tungan ute Han har ju bara 30 min lunch och så ska han hinna käka med så jag får kanske vänta tills ikväll!

Åhhh vad mysigt med sparkar! Alltså jag längtar så det gör ont i mig! {#emotions_dlg.flower} 
  • SmoochiePoo
    Misstessan skrev 2011-09-06 09:45:33 följande:
    Jag blir också helt galen, längtar sååå efter en liten i famnenHjärta Berätta sen om ni fick nån lunchdejt hihiFlört

Håller helt med, tisdagar är den mest meningslösa dagen på hela veckan! Den är liksom ingenting, man kan inte leva på helgen som var och det är fortfarande för långt tills helgen som kommer. 
    Ja när man väl kommit dit då man bestämt sig för att börja skaffa, inte fasen var man beredd på att det skulle ta månader om man har tur och år om man har otur! Då vill man ju liksom ha den lill* på en gång! Snart sååå har vi med våra pluttar! 
    Hehe det vore nice med lunch dejt Tungan ute men vi får ta det ikväll istället! 

Iofs så är det ju bara en dag kvar till lill-lörda' Flört Imöra blire en öl med en vännina så jag får se fram emot det. Sen är det ju torsdag och på fredag är jag leeedig! Whohoo och under denna tiden så hoppas jag mitt ägg och hans grabbar haft en dejt med och fallit för varandra Skrattande
  • SmoochiePoo
    Irmeline skrev 2011-09-06 10:03:47 följande:
    Jag fick ÄL efter att testet blivit svagare igen, det mäter ju ÖH stegring precis innan ÄL, så jag tror du får ÄL ikväll eller imorgonbitti.
    Så ikväll blir nog perfekt timing, för en liten pojke Glad
    Ahaaa är det så det funkar, trodde att det släppte när det var som starkast, då har jag lärt mig något nytt. Ska ta test nu vid lunch och ikväll med så får vi som om det är någon skillnad. 

Bah känner att jag kommer bli så misspepp om det inte tar sig igen, iofs har vi ju få utredningen att fokusera på isf! Men en pojke vore inga fel Solig  Fast det spelar ingen som helst roll för oss!

Hur går det för dig och den lill* då?  
  • SmoochiePoo
    Irmeline skrev 2011-09-06 10:24:42 följande:
    Var på BM-besök idag och lyssnade på hjärtat. Slog 148 slag i minuten  Hjärta
    Min oro för MA har börjat lägga sig lite, men först efter allt ser bra ut på RUL kommer jag fullt ut våga tro på bebis.
    Åhh så mysigt! Det kommer gå tok bra ska du se! Solig Sprid gärna lite gravid baciller här Flört
  • SmoochiePoo
    Maho81 skrev 2011-09-06 13:58:05 följande:
    Sorry!! Missade att det var ett ältest, inte ett gravtest =P Ligg som fan nu! =)
    Hehe oja har förvarnat karln igen och påpekat att han fick vila igår Tungan ute
  • SmoochiePoo
    Misstessan skrev 2011-09-06 17:23:38 följande:
    Gillar ditt sätt att se på veckan som om det vore helg imorgon redanFlört

Väntar på äl som är om en vecka ungefär, men ska inte köra med stickor denna omgången så vi få köra på varannan eller var tredje dag till bim antar jag. Inte mig emot haha

Hoppas verkligen att det går vägen denna gången för er, fattar inte varför det ska vara så svårt...!
    Hehe man måste ju se det positiva i saker och ting ibland, även om jag ibland är en riktig bitterfi**a med Tungan ute Just nu är jag bara så lycklig över mina utslag på ÄL testen! Idag var det lite svagare så antar att ÄL borde vara idag, är tok öm i tjejmagen och varje steg är en pina. Men men så länge det blir något så får det göra hur ont det vill! Solig

Polarlantis skrev 2011-09-06 19:03:19 följande:
    Är bara på äl + 6...plusade sist på äl + 10 så jag ska testa snart...har många test Hihi!
    Åhhh vad spännande! Jag ska med testa tidigt, ligger nog 30 test hemma haha...usch vilken test-knarkare man är. När ska du börja?

MariaF79: Vet precis hur du känner, har också en hel del vänner som poppar ut ungar för kung och fosterland. Man vill så gärna vara glad för dom, men det svider...Man skulle bara vilja skrika rakt ut, varför får du och inte jag!! Obestämd Stor styrkekram på dig! Det är tillåtet att ha dåliga dagar!

Kram på er alla och trevlig lill-lörda'!

• SmoochiePoo
    {#emotions_dlg.flower} Solig BIM, Vi över 30 som längtar... Baby {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} September {#emotions_dlg.flower}
    1 -- Vi vill ha barn ÄL 17 augusti (försök 4)
    4-- Smiley
    8 -- Finlandssvenskan ÄL 25 augusti (11:e försöket) 
    11 -- dansarkicki, ÄL ca 28 augusti (försök 28, försök 5 med Pergo, MA maj -11) 
    11 -- MariaF79, äl 31 augusti (försök nr 11, två mf i v 5 på försök 5 och 7)
    13 el 14 --Råttentottan, ÄL 29 el 30 aug (försök 13)
    14-- Polarlantis ÄL 31 augusti (försök 7, MA på nr 4)
    15-- mliten, ÄL 29 Aug(försök 13)mf Dec-10
    19-- Kaprifolen1979 ÄL ca 6 sep (försök nr 8)
    21 -- Kiyona - första försök efter mf (X 2009, MF 12/5, MF 20/8)
    25 -- Saftochbulle ÄL 11 september (försök nr 12, tre mf tidigare)
    25 ca?-- Sophy80 ÄL godknowswhen (försök 15, 7:e m bra simmare, 2:a e spolning) 
    27 -- Lilla plopp kanin ( försök över 40, 30 år)
    29 -- Jezza80, ÄL ca 16 sept. (försök nr 9)
    29 - Misstessan, ÄL ca 13 sep (försök nr 3)

{#emotions_dlg.flower} Oktober {#emotions_dlg.flower}
    4-- Prodigy79 (15:e försöket)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    2011
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77: BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)
    Acinna: BF 25 juli (Första försöket efter X)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket) 
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11) 
    Fru KM: BF 23 sept (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12) 
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök) 
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket) 
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket) 
    AnnJan: BF 5 nov (3:e försöket) 
    Marre80: BF antingen 15:e (4:e försöket) 
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
    Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket) 
    simtim: BF 18 dec (9:e försöket) 
    Ansi30: BF 23 dec (10e försöket)

2012
    PeLeKo: BF 9 jan (6e försöket) 
    Astrogirl: BF 28 januari 2012 (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt) 
    Zalia: 17 februari (9:e försöket) 
    Irmelie: BF 18 feb (Totalt ett års försök med ett MA, andra pergokuren) 
    Fröken Ellen: BF 26 februari (13:e försöket, 2:a med Pergo) 
    Marja 78: BF 16 mars (försök nr 3, 1:a barnet 33 år)
    Nemi76: BF 8 april (Försök nr 2 med Pergotime)
    MissOlsson: BF 8 april (Försök nr 1, första barnet)
    Annelie77: BF 15 maj (försök 5 efter MF i v11 tidigare 4 försök)
  • SmoochiePoo

Gokväll tjejer! 

Har precis slagit ner mig efter en lååång bussresa till Tyskland! Missade ju att tag med mig albylen och krämen men har tagit det nu när jag kom hem. Borde ju vara okej nu eftersom det är 3-4 dagar efter ÄL. Haft lite konstiga känningar i tjejmagen har jag fått för mig men det är nog bara efter resan och att man suttit så mycket. Är dessutom tok täppt i näsan precis som efter Rhodos...men det är nog med bara efter AC'n på bussen! Solig

Väntar med spänning på att börja testa...kanske ska smyga med ett iövermorgon eller imorgon till och med!

Saftochbulle: Bra sagt till läkaren!! Det gäller att vara positiv! 50% chans till att man lyckas är ändå 50% SoligHoppas hoppas nu att det tar sig för er snart!!

hoppas på plus: Haha känner igen mig i det där med att klämma på tuttarna har bett karln flera gånger med att känna om det blitt större, han klagar ju inte Tungan ute

Polarlantis: När har du BIM? Jag ska med testa tidigt nu! Funderar på att börja i övermorgon! Har ju runt 30 tester att gå igen! Nu ska vi allt plussa! Håller tummar och tår för dig!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet