Vi över 30 som längtar efter första barnet
Då vet man att det inte är det åtminstone :)
Då vet man att det inte är det åtminstone :)
BIM, Vi över 30 som längtar.
Hej tjejer!
Vill börja med att säga grattis till alla nya plus!
Och en stor styrkekram till Jojjo, usch vet precis hur det känns och jag hoppas innerligt att det är er tur 2012!
Millan uss din helt har inte varit allt för positiv men det är iallafall postivit att kissen inte får lida mer. Kram på dig!
Vill nu så här ca 5h innan 2012 önska er alla ett riktigt Gott Nytt År och ett underbart 2012 då vi alla ska få våra plus!!
Själv så sitter jag här med ÄL imorgon på självaste 1 januari 2012 och hoppas nu att det tar sig ordentligt!
Massa nyårskramar på er!!
Skål! 
Börjar bli tröttsamt det här
Trodde jag var okej med att tanten kom, men när man sitter där på toan och ser tantröds fotspår så känns det bara meningslöst, den 2 jan i år så passerade vi vårt första bf...har tänkt på det då och då men försökt att inte känna efter. Men just idag gör det ont...det är bara så orättvist såg för några dagar sedan en vän på fb som är gravid IGEN och hon har en ettåring sen tidigare...vilket betyder att hon lyckats fått till 2 bebisar. Meh vet att man inte ska tänka så men det är så orättvist har inte kunnat säga grattis till henne än, känner mig hemsk...men jag kan inte...nej det är dålig dag idag 
BIM - Vi över 30 som längtar 
BIM - BERÄKNAD ICKEMENS
December
20 - Lilysweet (2:a försöket)
31- Mtt78 (försök nr 3, 1:a efter MA i nov)
Januari
11 ca - Prodigy79 (försökt sedan juli -10, planerar IVF efter nyår)
14 - MariaF79 äl 3 jan (försök nr 15, mf i jan, maj och dec -11, mf-utredning påbörjas jan -12)
16 - NICU (försök sedan okt -10, MF april+oktober 2011)
17 - Clementine (ca 21:a försöket)
19 - Kaprifolen1979 (ÄL ca 6-7 jan, försök nr 10, andra m Pergo)
29 - DubbelA äl ca 17 jan, (försök ca 17)
30 - Kristin10 (försök nr 5)
Februari
4 ca - Tea Time (försök 12, MF på försök 1 och 8)
9 - Jezza80 ÄL ca 27/1 (försök nr 14)
12 - Kiyona (försök 1år+, X 2009, MF 12/5, MF 20/8), ÄL typ 29/1
IVF
Smiley, börjar 16/11. Äggplock/ återinförande v 50 (försökt i 4 ½. MF sept. 2009)
GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET
2012
PeLeKo: BF 9 jan (6e försöket)
Astrogirl: BF 28 januari 2012 (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt)
Zalia: 17 februari (9:e försöket)
Irmelie: BF 18 feb (Totalt ett års försök med ett MA, andra pergokuren)
Fröken Ellen: BF 26 februari (13:e försöket, 2:a med Pergo)
Marja 78: BF 16 mars (försök nr 3, 1:a barnet 33 år)
Nemi76: BF 8 april (Försök nr 2 med Pergotime)
MissOlsson: BF 8 april (Försök nr 1, första barnet)
Annelie77: BF 15 maj (försök 5 efter MF i v11 tidigare 4 försök
Polarlantis: BF 19 juni (försök 8, MA på nr 4)
Råttentottan: BF 30 juli (försök nr 15,1:a efter mf)
Marsflickan BF 23 aug (försök nr 5, MA på 2:a)
Saftochbulle BF 25 aug (försök nr 15, 3 mf tidigare)
Hej igen tjejer, tack för de värmande orden, ni anar inte vad skönt det är att kunna säga rakt ut vad man tänker och sen inse att man inte är ensam om att tänka så ibland. Det är som du säger, DubbelA, det är avundsjuka men inte missunnande. Men det är svårt att hantera när man sitter där jag och många av er gör.
Stooor kram till er alla, jag hoppas av hela min själ att det snart händer för oss alla här inne. 
Ego: I söndags var ingen bra dag, men igår var det en bättre dag sa till och med grattis till henne och menade det, varpå vi kom in på diskussionen om vårat barnagörande. Hon var väldigt förstående och det känns bra nu, skönt att få säga det. Att det är inget fel på oss, vi har bara haft otur. Sånt är ju inget man kan göra något åt. Igår påbörjade jag mitt "nya" liv med. Fixade träningskort och var iväg innan jobbet nu, så skönt, kör lite viktväktarna online med så hoppas på att tappa några kilo. Har även börjat äta Apiforce, tjejen på hälsokost pratade jätte bra om det! Så jag ser framåt nu faktiskt och karln är glad att jag har fokus på lite annat med än barnagörande 
Kram igen på er och önskar er alla en fin vecka 
Hej tjejer, jag plockar bort mig från listan då vi skall skjuta upp detta med barnagörande ett tag, har istället tagit ett annat stort beslut, jag har skickat in remiss för en gastric bypass operation.
Hejjar på er tjejer och hoppas ni alla får era efterlängtade plus inom kort. Själv så återkommer jag om något år eller så och hoppas jag får vara med här igen. 
Massa kramar på er (detta är Kiyona btw) 
BIM - BERÄKNAD ICKEMENS
Februari
6 - hoppas på plus, insemination 23/1
13 - MariaF79 äl 1 feb (försök nr 16, mf i jan, maj och dec -11, utredning påbörjas Q1 -12)
14 - Anwen (ca 22:a försöket)
20 - Kaprifolen1979 (ÄL ca 6 feb, försök nr 11, tredje m Pergo)
26- DubbelAA ÄL ca 14 feb,( försök 18?)
28 - Kristin10 (försök nr 6)
Mars
1- Aruba - (försök 7)
9 ca - Tedax (försök 12, MF på försök 1 och 8)
9 - Jezzi80 (försök nr 15) ÄL ca 24/2)
IVF
Smiley, börjar 16/11. Äggplock/ återinförande v 50 (försökt i 4 ½. MF sept. 2009)
Mumwannabe79, började med korta metoden 18/1. Äggplock 30/1. (försökt sedan juli -10)
Jojjo77, första ICSI, november 2011, plus men MF dec 2011. Andra ICSI, start i mars 2012. (Försökt sen nov -10)
2012
PeLeKo: BF 9 jan (6e försöket)
Astrogirl: BF 28 januari 2012 (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt)
Zalia: 17 februari (9:e försöket)
Irmelie: BF 18 feb (Totalt ett års försök med ett MA, andra pergokuren)
Fröken Ellen: BF 26 februari (13:e försöket, 2:a med Pergo)
Marja 78: BF 16 mars (försök nr 3, 1:a barnet 33 år)
Nemi76: BF 8 april (Försök nr 2 med Pergotime)
MissOlsson: BF 8 april (Försök nr 1, första barnet)
Annelie77: BF 15 maj (försök 5 efter MF i v11 tidigare 4 försök
Polarlantis: BF 21 juni (försök 8, MA på nr 4)
Saftochbulle BF 25 aug (försök nr 15, 3 mf tidigare)
Marsflickan BF 1 sep (försök nr 5, MA på 2:a)
NICU BF 22 sep (försök nr 15, 2 MF tidigare)
Hej tjejer,
Har trots försök att inte smugit in här då och då och följt era resor, grattis till er som fått era efterlängtade pluss och massa kramar till er starka tjejer som kämpar på. 
Jag hade ju som alla vet tänkt uppehåll nu, i tisdags förra veckan blev jag godkänd för operation och planerad operation den 8 maj!!! Kan ni förstå, jag skulle äntligen få hjälp med min övervikt och hade även blivit tillfreds med att inte kunna få barn förrens om ett år. Så händer det....det händer. Jag insåg i lördags att jag inte fått min mens än tror det var typ BIM +3 till min stora förvåning så ser jag detta (efter att tagit ett test för att locka fram tanten)

...jag är i chock och väldigt blandade känslor!! Har aldrig fått såna här starka tester så får hoppas det håller sig!
Men självklart ligger tanken där kvar, jag vill vänta tills på lördag nästa vecka då det är det längsta jag gått förut vecka 5+3...man är förstörd efter alla missfall..
Jag vill hur som helst meddela att mirakel sker!
Massa kramar till er alla

Har ju som sagt läst här lite då och då och tycker ni tjejer är fruktansvärt starka!! Det är skönt att ha någonstans att gå och prata av sig om allt, oro, ilska, sorg, glädje och lycka.
En dag ska vi alla få uppleva att vara föräldrar på något sätt!
Massa kramar till er alla igen!! 
Ps. Är lite små känslig just nu och blir alldeles ledsen när jag läser om allt tråkigt som hänt, så stor kram till er <3
Tro det eller ej, jag är i chock!

Det måste vara våren och alla dessa fina plus!!
Grattis Pingla och Aruba!!
Jag har ju missat att lagt in mig här ser jag :)
BIM - BERÄKNAD ICKEMENS
Juni
3- Aruba - försök 10, IVF till hösten
27 - Jezzi80 (försök nr 18, ÄL ca 12-14 maj)
IVF
Mumwannabe79, (försökt sedan juli -10) Två misslyckade IVF-försök under 2012, ett färskförsök och ett FET. Två blastocyster kvar i frysen.
Jojjo7 - USÖ Örebro. ICSI nr 1, november 2011, plus men MF dec 2011. ICSI nr 2, sprutstart 24/2 2012. Sprutor: Puregon, Orgalutran och Ovitrelle. (Försökt sen nov -10) 9/3 inga befruktade ägg, beh avbryts. Paus tillsvidare.
Anwen - försökt sen juli 2010, inga fel hittas, inväntar IVF till hösten
2012
Polarlantis: BF 21 juni (försök 8, MA på nr 4)
Marsflickan BF 1 sep (försök nr 5, MA på 2:a)
Saftmedbulle BF 3 sep (försök nr 15, 3 mf tidigare)
NICU BF 24 sep (försök nr 15, 2 MF tidigare)
Tedax BF 16 nov (försök 12, MF på försök 1 och 8) DubbelAA: BF ca 28 nov (försök ca 19)
Finlandssvenskan BF 3 dec ( försök ca 19)
Smiley BF 17 dec (försökt sedan aug 2007, MF 2009, misslyckat IVF dec 2011, 2:a IVF lyckades)
SmoochiePoo (Kiyona) 19 dec (efter 3 missfall försökt sen jan 2011)
Kaprifolen BF 29 dec (försök 13, femte m pergo)
2013 L Maria: BF 12 jan (försök 19, fyra tidiga mf innan)

Usch så orättvist Lavinia, massa styrkekramar till dig och din andra hälft. 
Men herregud vad hemskt, skickar massor med strykekramar till dig Lavinia och hopp om positiva nyheter snart!
Lavinia - mina tankar finns hos dig. Massa strykekramar!
Gud va kul för er Jojjo!! Har tänkt på dig och får se att ni snart är för! Hoppas hoppas hoppas att allt går tok bra och att du är gravid inom snar framtid! Stor kram och massa tummar!! ??